Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 m43b16 - BMW e36 m43b16 samo gazuje, dławi się, brakuje mocy NA CIEPŁYM

Tosieko 12 Lut 2018 18:27 453 3
  • #1 12 Lut 2018 18:27
    Tosieko
    Poziom 2  

    Czesc, mam problem z m43b16 + gaz dzieje sie taka dziwna rzecz (film w załączniku bo nie mam postów żeby wrzucić link)
    Sprawdzilem szczelnosc niby jest wszystko okej i zaden wąż nigdzie nie spadł, chociaż nie jestem pewien, czy zrobiłem to dobrze. Dzieje sie tak tylko na cieplym silniku. Na zimnym nie gazuje, przyspiesza normalnie lecz po wcisnieciu i szybkim puszczeniu gazu obroty nie wracają równo na swoje miejsce tylko spadaja do 500-600 i odbijają w góre i sie stabilizują. Auto przy ruszaniu i zwalnianiu strasznie szarpie. Jak sprawdzić silnik krokowy i czujnik polozenia przepustnicy czy są okej? Po odpieciu przeplywki obroty sie stabilizują na 900 ale podczas proby leciutkiego dodania gazu auto gasnie, a jak nacisne gaz do spodu nagle to normalnie obroty wzrastają i jest wszystko okej, tak powinno byc po jej odpieciu czy to moze ona jest winna? W podejrzanych mam sonde lambde, krokowca, czujnik położenia przepustnicy i nie wiem czy przepływka powinna zachowywać się tak jak to opisałem, jeśli nie to jeszcze ona będzie podejrzana. Byłem na komputerze, jedyny błąd jaki wyskoczył to abs, ale to inna sprawa. Gdzie i jak szukać przyczyny? Auto świeżo po wymianie głowicy, planowaniu, uszczelnianiu itd (w poprzedniej była dziura).

    0 3
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 12 Lut 2018 21:02
    PheonixBMW
    Poziom 5  

    Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE telefonem, jeśli e36 ma OBD2 (nie pamiętam). Sonda lambda to raczej mogą pokazywać bogata mieszankę przy walniętym przepływomierzu. Najpierw proponował bym przeczyścić wtyczki i gniazda do sensorów kontakt sprayem (przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury;chyba są 2 w M43 do wskaźnika temperatury i dla CPU do ustaenia dawki paliwa, regulator wolnych obrotów - silnik krokowy). Na razie nic bym nie kupował, bo jestem zwolennikiem diagnozy a nie wymiany. Możesz jeszcze wyjąć silnik krokowy i zobaczyć czy lekko chodzi. Jeśli nie to go wyczyść. Podobnie przepustnica. można też zmierzyć omomierzem rezystancję czujników temperatury cieczy. Wartości teraz nie pamiętam ale można poszukać w sieci dla temp 20 i 90stopni celsjusza.
    Napisz proszę czy przepływomierz jest w tym modelu objętościowy (klapka z potencjometrem), czy masowy (druciki rezystory chyba platynowe). Drugi można wymyć np benzyną, nie dmuchać mocno, np kompresorem, A klapowy jeśli już byś się zdecydował na wymianę to można rozebrać i przeczyścić np spirytusem jak zwykły potencjometr - ale to ostatecznie. Lepiej poruszać klapą i obserwować płynność zmian rezystancji w zależności od wychylania klapki. Podobnie można sprawdzić położenie przepustnicy (wstępnie)
    Jak nic nie zadziała postaram się jutro zerknąć na forum.

    Powodzenia:)

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 13 Lut 2018 15:33
    Tosieko
    Poziom 2  

    zawiozłem dziś samochód do znajomego mechanika który miał akurat bmw e36 z silnikiem 1.6 na podwórku. Podpiął mój pod komputer, wyskoczyło 11 błędów dotyczących różnych czujników i części odpowiadających za obroty i mieszankę. Powiedziałem mu, że podejrzewam czujnik przepustnicy lub czujnik silnika krokowego, wypiął mój czujnik od krokowca. Bosh o numerach 0 280 140 561 i wpiął swój o numerach takich samych z końcówką 575. Odpalił i problem jak ręką odjął. Przestał gazować, przestał szarpać, falować. Wszystko okej. Błędy też zniknęły. Więc zapewne to będzie przyczyną tylko mam jeszcze pytanko odnosnie tego czujnika co to sie fachowo nazywa "Nastawnik biegu jałowego", mianowicie bo w numerze tego czujnika u mnie jest inna końcówka, a u tego znajomego na tym czujniku który przekładał do mnie była inna.. Tak samo na internecie szukając tej części ludzie piszą 'czujnik silnika krokowego 1.6 m43 1.6 m44 1.8 ' itd.. ale ta końcówka nie jest taka jak u mnie, czy musi byc idealnie taka sama żeby działało tak jak ma działać?

    0
  • #4 13 Lut 2018 19:33
    PheonixBMW
    Poziom 5  

    Złącze musi mieć tyle samo wyprowadzeń. Ja bym spróbował wyczyścić regulator (krokowiec) zanim wymienisz. Jeśli i tak jesteś zdecydowany na wymianę to wrzuć na 2 godziny do benzyny, a następnie wypłucz dobrze (mocno potrząść w benzynie). Potem niech dokładnie wyschnie i odparuje ze środka. Powinno pomóc bez wydania kasy.
    PS jeśli piszesz o wtyczce na 3 piny to nie jest czujnik tylko zasilanie silnika krokowego (regulatora)

    0
  Szukaj w 5mln produktów