Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatorów podczas jazdy wózkiem elektrycznym - Forest II

dariusz2021 12 Lut 2018 18:51 1218 61
  • Pomocny post
    #2 12 Lut 2018 19:12
    Koderr
    Poziom 17  

    Moim zdaniem trochę dziwny pomysł. Rozumiem, że planujesz wykorzystywać napęd elektryczny wózka, jednocześnie doładowując akumulatory za pomocą silnika spalinowego.
    Będziesz ciągnął za sobą dym i hałas mimo że masz akumulatory.
    Nie wiem, ale wg mnie trochę nie tak :-)

    0
  • #3 12 Lut 2018 19:14
    brofran
    Poziom 36  

    dariusz2021 napisał:
    Może wykorzystać agregat napędzany silnikiem spalinowym?

    Zaletą takich wózków jest przede wszystkim komfort cichej jazdy i brak spalin ( smrodu ) . Chcesz te zalety" zniszczyć" ? :cry:

    0
  • #4 12 Lut 2018 19:22
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Mają Panowie lepszy pomysł, od 2014 roku kupuję baterie różnych firm, które po 5 miesiącach padają. Moim zdaniem, nie ma sensu kupowania kolejnych baterii.

    0
  • #5 12 Lut 2018 19:38
    michalek1988
    Poziom 20  

    Może coś zwiera, i dlatego rozładowuje się akumulator? Bordowy wózek jest chyba dosyć podobnym modelem, i w nim jest wszystko OK?

    0
  • #6 12 Lut 2018 19:43
    Andrzej42
    Poziom 24  

    Może rozładowujesz do końca? Ołowiaki tego nie lubią. Może automatyka pozwala je za mocno rozładowywać. Albo zamień na li-ion: 24V 75Ah w 2 kzł może się zmieścić, no może trochę więcej.

    0
  • #8 12 Lut 2018 20:22
    brofran
    Poziom 36  

    Andrzej42 napisał:
    Albo zamień na li-ion: 24V 75Ah

    Jak może dać 24 V , skoro jest tam 12 V?
    dariusz2021 napisał:
    Wózek jest nowy i ładowarka

    Jakiś wskaźnik naładowania w tym wózku chyba jest. Jeżeli działa wadliwie , to należy albo go reklamować , albo częściej podładowywać .

    0
  • #9 12 Lut 2018 20:39
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Jak może dać 24 V , skoro jest tam 12 V? Nie rozumiem. W 2016 roku wysłaliśmy bordowy Foresta I do serwisu Vermeiren. Sprawność baterii wynosiła: 75% natomiast sprawność drugiego wynosiła 60%. A po miesiącu znowu wysłaliśmy go do nich. Sprawność: 60% i 40%. Jak to możliwe, że po miesiącu doszło do drastycznego spadku baterii???? Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Po dwóch tygodniach, wózek wraz z nowymi akumulatorami wrócił do mnie, wkrótce potem, baterie padły.

    0
  • #10 12 Lut 2018 20:54
    brofran
    Poziom 36  

    dariusz2021 napisał:
    Jak może dać 24 V , skoro jest tam 12 V? Nie rozumiem.

    Link podany w poście #7 wskazuje że akumulator stosujesz 12 V.
    dariusz2021 napisał:
    po miesiącu doszło do drastycznego spadek baterii?

    Kilkukrotne np. rozładowanie akumulatora kwasowego do zera może tym skutkować . Również nadmierne ładowanie jest bardzo szkodliwe. Jeżeli założymy że akumulatory są solidnie wykonane , to podejrzewał bym złą eksploatację . Zawsze kupujesz do tego wózka akumulatory jednego producenta ?

    0
  • #11 12 Lut 2018 21:10
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Mam dwa akumulatory po 2x12V - 2x75Ah. Wcześniej miałem Zenith, FULLRIVER, teraz mam HAZE. W 2008 roku, po naprawie wózka, zamontowali mi akumulatory Zenith, które służyły mi przez 4 lata. A w 2014 kupiłem je ponownie, po 3 MC padły, a serwis nie uznał reklamacji. Stwierdzili że je zajechałem :) Nie wiedzieli co powiedzieć, więc wymyślili bzdurę na odczepnego.

    0
  • #12 12 Lut 2018 21:46
    Andrzej42
    Poziom 24  

    Piszą koledzy, że rozładowanie aku do zera niszczy go. Coś jest nie tak z automatyką wózka. Najprościej podłączyć miernik napięcia i sprawdzić, przy jakim napięciu się wyłącza. Sprawdź kartę katalogowa tego aku, powinna być informacja o napięciu minimalnym. I lepiej go nie przekraczać, nawet wskazane nie dochodzić nawet, poprawi to żywotność.

    0
  • #13 13 Lut 2018 10:24
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Od samego początku baterie nie były rozładowywane do zera, rozładowywałem je do połowy. Instrukcja moich baterii. Najprościej podłączyć miernik napięcia i sprawdzić, przy jakim napięciu się wyłącza. Mowa o wyłączeniu wózka? Po dwóch tygodniach odległość zmniejszyła się o ponad 10 km. Po zejściu dwóch zielonych diod, w wózku doszło do utraty mocy silnika, Ja uważa że baterie są w 100% winne.

    Może coś zwiera, i dlatego rozładowuje się akumulator? Bordowy wózek jest chyba dosyć podobnym modelem, i w nim jest wszystko OK?

    Wózek koloru bordowego powiedzmy że jest wyeksploatowany, mam z nim problem od roku. Skupmy się na nowym, czyli na tym granatowy. Nie mam pieniędzy, żeby kupować akumulatory po 3000 czy 4000 zł, trudno powiedzieć, czy umieści je w szufladzie :)

    0
  • #14 13 Lut 2018 11:53
    Andrzej42
    Poziom 24  

    Zgodnie z przedstawioną instrukcją, napięcie końcowe lądowania w żadnym przypadku nie powinno przekroczyć 14.8V ( bezpieczniej przyjąć 14.5V), s końcowe napięcie rozladowania nie powinno być niższe niż 10.5V.
    Musisz zaopatrzyć sie w woltomierz i skontrolować te napięcia. Sądzę, że prostownik masz dobry, to raczej automtyka wózka ma za niskie napięcie rozładowania.

    0
  • #15 13 Lut 2018 14:13
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Podjadę któregoś dnia do elektryka i zmierzymy napięcie. Chyba nie chce mi pan powiedzieć, że to dotyczy wszystkich wózków. Tym bardziej że jest nowy. Mogę wózek wysłać do serwisu, jeżeli okaże się, że wózek jest sprawny, to ja poniosę koszty nieuzasadnionej reklamacji pojazdu elektrycznego.

    0
  • #16 13 Lut 2018 14:19
    Andrzej42
    Poziom 24  

    Na to wygląda. Jak mnie pamięć nie myli, to aku kwasowe trakcyjne mają niższe napięcie końcowe i pod takie zapewne ustawiona jest automatyka.

    0
  • #17 13 Lut 2018 14:29
    vodiczka
    Poziom 42  

    dariusz2021 napisał:
    W 2008 roku, po naprawie wózka, zamontowali mi akumulatory Zenith, które służyły mi przez 4 lata. A w 2014 kupiłem je ponownie, po 3 MC padły
    Może naiwne pytanie ale czy kupiłeś dokładnie ten sam model akumulatora i czy przebieg wózka przez 3 miesiące był prawie taki sam jak np. przez 3 miesiące w 2010r?
    Są akumulatory trakcyjne i rozruchowe. Akumulator rozruchowy zainstalowany w wózku, pada dość szybko.

    0
  • #18 13 Lut 2018 14:46
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Kupiłem identyczne baterie. Jak już wcześnie pisałem, baterie z 2008 roku służyły mi przez 4 lata, nie miałem z nimi żadnym problemów, więc przebieg nie mógłbyć taki sam, baterie z 2014 padły po 3 miesiącach od zakupu.

    0
  • #19 13 Lut 2018 15:28
    Xantix
    Poziom 39  

    vodiczka napisał:
    Są akumulatory trakcyjne i rozruchowe. Akumulator rozruchowy zainstalowany w wózku, pada dość szybko.

    Zenith, z tego co wiem, produkuje tylko akumulatory trakcyjne i AGM-y. Rozruchowych to oni nie robią, więc jeśli ma Zenitha, to na pewno nie jest to rozruchowy.

    dariusz2021 napisał:
    baterie z 2014 padły po 3 miesiącach od zakupu.

    Jeśli baterie nie mają wady fabrycznej to ewidentnie wózek powinien zostać "obmierzony" przez elektryka. Możliwe, że na skutek defektu elektroniki wózka akumulator dostaje mocno w kość np. jest bardzo głęboko rozładowywany, albo traktowany wysokimi impulsami prądowymi podczas ruszania.
    Przykładowo o ile przy DoD 50% akumulator trakcyjny wytrzymuje jakieś kilkaset cykli to przy DoD 80% ilość cykli spada do ok. 200. Tak więc kwestia poziomu rozładowania jest bardzo ważna, a zbyt głębokie cykle szybko zabiją każdy akumulator.

    0
  • #20 13 Lut 2018 16:19
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Ja kupuje akumulatory trakcyjne żelowe. Nie są głęboko rozładowywane. (Ilość cykli 800). Zdaniem sprzedawcy, mają służyć od 24 do 36 MC :) Pomijając agregat, nie ma innych opcji?

    0
  • #21 13 Lut 2018 16:45
    Wlodek22
    Poziom 26  

    To już 6 czy 7 wątek założony właściwie w tej samej sprawie.
    Był nawet jeden o zakupie multimetra do 40zł. I jak widać efekt żaden. Nie wiemy, jak jest ustawiona ładowarka AGM, czy GEL, czy ona jest sprawna, jakie jest końcowe napięcie i prąd ładowania i jakie jest końcowe napięcie rozładowania.
    Baterie na bank padają od zasiarczenia i są tak naprawdę jak najbardziej do odratowania, wystarczy je tylko wlaściwie naładować. Ale jak skoro nawet nie ma czym zmierzyć napięcia i nie bardzo widzisz potrzebę jego pomiaru.

    0
  • #22 13 Lut 2018 17:36
    michalek1988
    Poziom 20  

    Wystarczy multimetr za 10zł z supermarketu, by określić napięcie ładowania, napięcie odcięcia, prąd spoczynkowy i prąd pobierany przez poszczególne moduły jak np światła. A do kol. dariusz2021, do jakiego napięcia rozładowujesz? Pytałem czy problem występuje tylko z tym wózkiem, i nie otrzymałem odpowiedzi.

    0
  • #23 13 Lut 2018 18:06
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Mam diodowy wskaźnik, Nigdy nie sprawdzałem napięcia końcowego ładowania ani po rozładowaniu. Problem występował w sumie w czterech wózka, Czyli: Tracerze który w 2008 roku przeszedł remont, wtedy trafiły mi się dobre baterie, Squod i te dwa Foresty. Nie będę opisywał historii poszczególnych pojazdów :) Dodam, że szef firmy, który załatwił mi Foresta II, powiedział mi, że baterie sprzed 10 lat były dobrej jakości. Jego zdaniem baterie za 2000 zł to bubel :)

    0
  • #24 13 Lut 2018 18:25
    michalek1988
    Poziom 20  

    Zainwestuj w miernik, sprawdź je i napisz. Może ten wskaźnik jest rozkalibrowany lub uszkodzony i polegając na nim rozładowujesz do 10V zamiast poprzestać na 11. By sprawdzić prąd pobierany przez silnik, podczas jazdy dobrze by było ustawić go na jakiejś bieżni, obciążyć (ciężarkiem lub pasażerem) oraz założyć miernik cęgowy. Przypuszczam iż nie było by możliwości założenia miernika i jednoczesnej jazdy połączonej z odczytem tych wartości.

    0
  • #25 13 Lut 2018 18:53
    dariusz2021
    Poziom 9  

    Przykładowy sterownik który pochodzi od Squoda. Powiem Panu, że to nie będzie takie łatwe. Mogę tylko sprawdzić końcowe napięcie ładowania, lub po rozładowaniu. Mimo to, proszę opisać mi jak zbudować agregat, jaki silnik itp. Chcę zrobić jakieś ładowanie, tylko nie wiem jak. Proszę mi pomóc.

    0
  • #26 13 Lut 2018 19:57
    vodiczka
    Poziom 42  

    dariusz2021 napisał:
    Mogę tylko sprawdzić końcowe napięcie ładowania lub po rozładowaniu.
    Od tego proszę zacząć. Miernik musi być pewny aby pomiar nie był obarczony błędem większym niż 0,1V
    dariusz2021 napisał:
    Mimo to, proszę opisać mi, jak zbudować agregat jaki silnik itp.
    . Z całym szacunkiem ale zbudowanie agregatu, współpracującego poprawnie z napędem elektrycznym to wyższy poziom trudności niż zdiagnozowanie dlaczego tak szybko padają akumulatory.

    0
  • #27 13 Lut 2018 20:02
    brofran
    Poziom 36  

    dariusz2021 napisał:
    Mogę tylko sprawdzić końcowe napięcie ładowania i po rozładowaniu.
    To powinieneś sprawdzić w 1-szej kolejności .I najlepiej w 3 kolejnych cyklach . Pomiar wykonać sprawnym woltomierzem . Później można dopiero wysnuwać jakieś wnioski .

    0
  • #28 13 Lut 2018 21:09
    dariusz2021
    Poziom 9  

    "Współpracującego poprawnie z napędem elektrycznym" Nie rozumiem, co ma Pan na myśli. Agregat z własnym silnikiem nie będzie miał nic wspólnego z napędami elektrycznymi. Wystarczy wpiąć go pod baterie, mogę się mylić co do podłączenia. A może coś takiego - GENERATOR AGREGAT PRĄDOTWÓRCZY 3000W 230V 12V AVR, musiałby mniej ważyć i mieć 24V. Postaram się to pomierzyć i odp.

    0
  • #30 14 Lut 2018 09:42
    dariusz2021
    Poziom 9  

    W jaki sposób?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo