Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Lenovo 110 i3 4gb 1tb w10 - Gwarancja z tytulu rekojmi laptop lenovo

Karol19948 12 Lut 2018 19:06 162 10
  • #1 12 Lut 2018 19:06
    Karol19948
    Poziom 3  

    Witam. Prosze o pomoc!
    Laptop podczas wlaczania zacina sie i widoczny jest tylko kursor i czarny ekran i nic sie wiecej nie dzieje. Oddalem laptopa do serwisu, otrzymalem odpowiedz ze latop jest sprawny i nie ma co w nim naprawiac, gdy odbieralem laptopa sprawdzilem go i byl dalej w takim samym stanie jak go oddalem wiec oddalem go jeszcze raz i dostalem kolejny list o tej samej tresci co wczesniej to znaczy ze laptop niby jest sprawny choc nie jest. Dodam ze jest to z tytulu rękojmi. Jakie mam prawa i co moge osiagnac, prosze o pomoc.

    0 10
  • #2 12 Lut 2018 21:17
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Witaj.
    Uprawnienia wynikające z tytułu Rękojmi znajdziesz tutaj: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ - warto również zapoznać się z http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19640160093/U/D19640093Lj.pdf od Art 556.

    Odbierając z serwisu sprzęt mogłeś go sprawdzić na miejscu i odmówić przyjęcia, skoro sprzęt nadal nie funkcjonuje. Skoro go odebrałeś, to na pewno podpisałeś kwitek, że potwierdzasz odbiór sprawnego sprzętu.

    Warto byłoby, abyś zrobił niezależną diagnostykę. Opisany przez Ciebie objaw może wskazywać na uszkodzenie dysku twardego, ale może to być też po prostu uszkodzenie samego systemu operacyjnego (czyli Windows - a gwarancją jest objęty sprzęt - ani producent sprzętu, ani sprzedawca nie może być odpowiedzialny za niewłaściwe użytkowanie systemu prowadzące do jego usterki). W przypadku uszkodzenia systemu powinieneś go odtworzyć z partycji przywracania (recovery).

    0
  • #3 12 Lut 2018 21:28
    Karol19948
    Poziom 3  

    Sprawdzilem przy sprzedawcy i nie dzialal i wprowadzil mnie w blad bo powiedzial ze musze podpisac odbior zeby on mogl wypisac kolejne skierowanie do serwisu. Dopiero jak wrocilem do domu zaczalem sie tym interesowac i czytac o tym wszystkim. Dziekuje za linki przestudiuje jak bede szedl kolejny raz po odbior.

    0
  • #4 12 Lut 2018 21:29
    nomudrek
    Poziom 26  

    Laptop miał zainstalowany system czy był kupiony bez systemu? W sprawie pomocy warto udać się do Rzecznika Praw Konsumentów, który wyjaśni jakie kroki prawne można podjąć i pomoże w mediacji.

    0
  • #5 12 Lut 2018 21:30
    Karol19948
    Poziom 3  

    Miał zainstalowany. Tak wiem wybieram sie tam.

    0
  • #6 12 Lut 2018 21:32
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Warto też wiedzieć, że nie zawsze rękojmia jest korzystniejsza od gwarancji. Czasem lepiej zgłosić usterkę bezpośrednio do producenta laptopa, zwykle przysyłają kuriera po laptopa i po około tygodniu dostaje się sprawny sprzęt. Najczęściej, chociaż też nie zawsze, ma się naprawę wykonaną przez kompetentny serwis zobligowany (przynajmniej teoretycznie) do zachowania jakiejkolwiek jakości takiej usługi... :)

    Rzecznik Konsumenta akurat w tej chwili jeszcze nie jest chyba koniecznym przystankiem. Autor oddał laptopa, odebrał go i pokwitował odbiór sprawnego sprzętu. Skoro to podpisał to by oznaczało, że zgodził się z opinią, że oddał sprawnego laptopa i nic mu nie było. Sprzedawca nie uchylił się w żaden sposób od odpowiedzialności. Sprzedawca ma w kwitach wszystko OK. Proponuję jednak sprawdzić laptopa przy kolejnym odbiorze, ale stanowczo odmówić podłożonej pod nos kartki, bo tak niby trzeba. Sprzęt jest niesprawny, więc sprzedawca nie ma prawa zmusić do podpisania karteczki, że odebrało się sprawny sprzęt po to, by wykonać jeszcze raz serwis. To absurd.

    Gdybyś tego NIE podpisał, to sprzedawca musiałby w ciągu ustawowego czasu dostarczyć SPRAWNY sprzęt, albo zwrócić pieniądze, albo udowodnić, że usterka nie podlega reklamacji (na przykład uszkodzenie systemu operacyjnego, nie sprzętu).

    0
  • #7 12 Lut 2018 21:39
    Karol19948
    Poziom 3  

    Okej, a czy to prawda ze jezeli sprzet wroci znowu nienaprawiony to moge zarzadac od nich odstąpienia od umowy? Badz wybrac inny sprzet w tej kwocie?

    0
  • #8 12 Lut 2018 22:05
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Na jakiej podstawie, skoro podpisałeś, że za pierwszym razem nic nie było uszkodzone? Poza tym z automatu nikt Ci nic nie wymieni, jedynie składając reklamację możesz stwierdzić, że żądasz wymiany lub zwrotu gotówki, natomiast sprzedawca nie musi się z tym zgodzić - tutaj Art 560 i 561 masz do przeczytania z ustawy podanej w pierwszej odpowiedzi.

    0
  • #9 13 Lut 2018 13:57
    Karol19948
    Poziom 3  

    Oczywiscie ale oddalem go po raz drugi i otrzymalem juz list ze znowu jest sytuacja jak z pierwszym razem i teraz czekam na sms ktorego maja mi wyslac ze laptop jest do odbioru. I jezeli sprawdze przy sprzedawcy i bedzie w tym samym stanie co go oddalem znowu to czy moge wtedy liczyc na odstapienie od umowy?

    0
  • #10 13 Lut 2018 14:12
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Na odstąpienie raczej bym nie liczył, ale poproś sprzedawcę, aby uruchomił przy Tobie komputer. Tylko jeśli będzie działał podpisałbym kwit, że przyjmuję działający komputer (chyba że dostaniesz informację, że SPRZĘT jest sprawny, a sytuacja jest winą oprogramowania, wtedy bym odebrał, ale poprosił o dokument z takim stwierdzeniem).

    0
  • #11 13 Lut 2018 14:15
    Karol19948
    Poziom 3  

    Okej dziekuje za wszystkie informacje zamykam temat.

    0