Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadki prędkości internetu, jak je udokumentować?

nicnierobie96 12 Lut 2018 20:44 522 13
  • #1 12 Lut 2018 20:44
    nicnierobie96
    Poziom 3  

    Witam.
    Mam prawdopodobnie dropy prędkości internetu.
    Wcześniej pisałem post z problemem że podczas oglądania np. Twitcha wraz z czasem oglądania obraz dochodzi później niż dźwięk. Prawdopodobnie problemem jest to że Internet u mnie działa na zasadzie:
    przez 3 sec 30Mb/s
    następnie 2 sec 0,5Mb/s
    następnie 5 sec 30Mb/s
    następnie 4 sec 0,5Mb/s

    Dlatego dochodzi do takich sytuacji że oglądając coś najpierw słyszę dźwięk a później obraz.
    Problem nie leży w PC ponieważ na telefonie mam to samo > tzn. Odpalam grę online na smartphonie i co chwilę wyskakuje sprawdź połączenie wi-fi.

    Router Netia Spot, przed prośbą do Netii o wymianę chciałbym potwierdzić że on jest winien.
    W jaki sposób mogę potwierdzić te spadki? Istnieje np. jakaś komenda do cmd żeby zrobić jakiś ping test trwający kilka minut aby zobaczyć jak wygląda dostęp internetu czy są spadki itp?

    0 13
  • #2 12 Lut 2018 23:54
    Epic
    Poziom 27  

    Netia z tego co pamiętam, akceptuje logi z programi WinMTR :http://winmtr.net/

    Program nie tyle, monitoruje prędkość, co czas odpowiedzi od poszczególnych węzłów na trasie do jakiegoś hosta. Samo to, często pozwala zidentyfikować przyczynę problemu. Często widać od razu, który host na trasie ma największe opóźnienia lub wręcz gubi pakiety.

    Uruchom program sprawdzając trasę np. do: google.pl, wp.pl, czy onet.pl. Dowolne z których korzystasz, ważne, żeby trwało to z kilkanaście-kilkadziesiąt minut.

    Wyniki, możesz najpierw wkleić tutaj.

    0
  • #4 13 Lut 2018 18:53
    nicnierobie96
    Poziom 3  

    Spadki prędkości internetu, jak je udokumentować?


    Test trwał jakieś 40 minut.
    Zaraz przeprowadzę na inne strony.

    Nie bardzo wiem jak czytać wyniki? Jest dobrze czy występuje opisany przeze mnie problem?

    Dodano po 6 [godziny] 1 [minuty]:

    @UP

    0
  • #5 13 Lut 2018 19:54
    Epic
    Poziom 27  

    Wyniki, o ile potwierdzą się w pozostałych przypadkach są jak najbardziej poprawne.
    Tzn wyraźnie widać utraty pakietów na nodach netii. Support musi uznać coś takiego.


    Mała uwaga ,jeżeli "Loss % " jest zawsze równe 100, niekoniecznie oznacza to problem. Dany host może po prostu nie odpowiadać na pingi.

    0
  • #6 13 Lut 2018 20:12
    nicnierobie96
    Poziom 3  

    2 nowe testy:
    Spadki prędkości internetu, jak je udokumentować?Spadki prędkości internetu, jak je udokumentować?

    Jest ok, czy mam podstawy do zgłoszenia?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    A to "Worst" co oznacza?

    0
  • #8 14 Lut 2018 12:26
    geniusm
    Poziom 26  

    A komputer czysty? Nie ma jakichś programów p2p w tle?

    0
  • #9 14 Lut 2018 13:59
    nicnierobie96
    Poziom 3  

    Nie ma. Problem występuje cały czas, nawet po świeżej instalacji systemu.
    Zresztą sam smartphone jest dowodem że coś jest nie tak. Mam w mieszkaniu 2 routery, jeden od netii i jeden od plusa LTE.

    Gdy na telefonie łączę się z Netią to podczas gry online na telefonie co chwilkę wyskakuje ikonka wi-fi w grze (brak/słabe połączenie), jak odpalę pojedynek online to mam straszne lagi, przestoje itp.
    Na 2 routrze od Plusa problemu nie ma.


    Na PC występuje problem z opóźnionym obrazem względem dźwięku.
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3404163&highlight=


    Wydaje się więc że wszystkiemu winny jest router netia spot.


    Na tych 3 screenshotach które wrzuciłem widać że jest coś nie tak? Dropy internetu? Ten czas dostępu osiąga wielkie wartości.. może tu jest problem?

    0
  • #10 14 Lut 2018 15:15
    geniusm
    Poziom 26  

    Zgubione pakiety i duże czasy masz też z routerem, może on jest przyczyną?

    0
  • #11 14 Lut 2018 16:09
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Epic napisał:
    Tzn wyraźnie widać utraty pakietów na nodach netii. Support musi uznać coś takiego.

    Uznać może i uzna, tylko pytanie czy coś z tym zrobi - bo może być "coś" winne dalej ale może być też winna instalacja w domu Autora.

    0
  • #12 15 Lut 2018 00:24
    Epic
    Poziom 27  

    KOCUREK1970 napisał:
    Uznać może i uzna, tylko pytanie czy coś z tym zrobi - bo może być "coś" winne dalej ale może być też winna instalacja w domu Autora.

    W sumie racja, ale zakładam, że to oferta netii na VDSL. Więc najpewniej u autora instalację internetu wykonał serwis operatora.

    @nicnierobie96 Czy internet był podłączany przez monterów netii? Czy zakładali splittery na instalacji do routera? Czy było coś z instalacją od tamtego czasu robione? Sprawdź dla spokoju kabel od gniazdka do routera, czyli najlepiej wymień na inny.

    0
  • #13 15 Lut 2018 01:38
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Epic napisał:
    Więc najpewniej u autora instalację internetu wykonał serwis operatora.

    Najpierw trzeba by wykluczyć jej winę, winę samego routera (Autora czy operatora) a dopiero potem szukać dalej (jeśli pierwsze poczynania nic nie poprawią).

    0
  • #14 15 Lut 2018 03:01
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    nicnierobie96 napisał:
    Na tych 3 screenshotach które wrzuciłem widać że jest coś nie tak?

    Widać, że nawet do netiaspota zdarzają się dość duże opóźnienia. Warto zrobić test na połączeniu kablowym, nie na WiFi. Spadki przy połączeniu WiFi mogą być spowodowane wieloma czynnikami, również uszkodzeniem urządzenia netiaspot, ale jest dużo więcej bardziej prawdopodobnych przyczyn, między innymi:
    - obecność innej sieci bezprzewodowej działającej na tym samym lub sąsiednim kanale radiowym,
    - spore zakłócenia w eterze na częstotliwości zbliżonej do częstotliwości pracy sieci WiFi,
    - duże obciążenie łącza (na przykład pobierające się w tle automatyczne aktualizacje),
    - za duża odległość komputera od routera - słaby zasięg
    - stare lub źle działające sterowniki karty WiFi (chociaż jeśli problem powtarza się na wszystkich urządzeniach WiFi - to jest mniej prawdopodobne),

    Podłączenie komputera kablem do routera pozwoliłoby wyeliminować (lub potwierdzić) faktyczny problem z połączeniem internetowym zawężając go ewentualnie do poprawy pracy sieci bezprzewodowej (bądź po wykluczeniu innych możliwych problemów wymiany routera).

    0