Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Modus - Stuki w silniku po wymianie oleju.

jarek14r 12 Lut 2018 23:01 288 4
  • #1 12 Lut 2018 23:01
    jarek14r
    Poziom 15  

    Witam. Auto Renault Modus 2005 silnik 1.6 16V (K4M 794) 88 KM.
    Auto zakupione ponad półtora roku temu. Zaraz po zakupie zmieniałem rozrząd kompletny wraz z kołem zmiennych faz. Wszystko na oryginalnych podzespołach. Poprzednie koło właściwie nie hałasowało, jedynie czasem podczas jazdy w trasie czasami lekko zaterkotało, ale tylko w momentach gdy odpuszczałem gaz a auto samo się toczyło na biegu. Występowało to jednak rzadko. Przedwczoraj wymieniłem olej na Elf sxr 5w40 zgodny z zaleceniami. Od tego momentu częściej odzywa mi się koło zmiennych faz, ale teraz występuje to nawet po zimnym rozruchu chociaż nie zawsze, dziś rano np. po całej nocy było cicho. Na ciepłym to nie występuje. Co prawda niedługo przed wymianą oleju raz zdarzyło się, że po rannym starcie zaterkotało. Co więcej teraz na wolnych obrotach słychać delikatne stukanie, które ustaje nawet po lekkim dodaniu gazu. Koło zmiennych faz ma jak na razie przejechane około 9 tyś km. Czyżby tak szybko padło? zastanawiam się jeszcze nad elektrozaworem sterującym tylko nie wiem jak go zdiagnozować? jakieś sugestie?

    0 4
  • #2 12 Lut 2018 23:24
    genek1000
    Poziom 28  

    Elektrozawór sterujący nie ma nic do mechanicznego stukania koła ZFR.
    Olej oryginalny z sklepu motoryzacyjnego ( wszystkie normy zgodne) czy z hipermarketu ?

    0
  • #3 12 Lut 2018 23:28
    jarek14r
    Poziom 15  

    Tak, olej w pełni zgodny, nigdy nie kupuję takich rzeczy w hipermarketach. Jakie objawy w takim razie może dawać niesprawny elektrozawór? Poziom oleju na bagnecie właściwie w połowie skali między min i max chociaż na wyświetlaczu pokazuje max. Gdzieś słyszałem, że poziom oleju ma znaczenie i że dobrze jak jest prawie maximum na bagnecie czy to prawda?

    0
  • #4 13 Lut 2018 22:11
    genek1000
    Poziom 28  

    jarek14r napisał:
    Gdzieś słyszałem, że poziom oleju ma znaczenie i że dobrze jak jest prawie maximum na bagnecie czy to prawda

    Poziom oleju ma znaczenie ale bez przesady - ma być pomiędzy MIN a MAX.
    jarek14r napisał:
    Jakie objawy w takim razie może dawać niesprawny elektrozawór?

    Z mi znanych objawów to nierówne (niskie )obroty biegu jałowego, brak możliwości rozruchu - przy zapalaniu chwyci i zgaśnie i można kręcić go do do końca - nie zapali .

    Zresztą sam możesz poobserwować . :D Wypnij wtyczkę z zaworu sterującego - zapal i pojeździj ( zawór jest zamknięty) .

    Podaj na zawór 12v z akumulatora - tylko dobrze by było przez żarówkę 21W aby ograniczyć prąd jakbyś chciał dłużej pojeździć i zrób to co na odpiętym.( zawór jest otwarty)
    Będziesz wiedział jak się zachowuje silnik gdy zawór się zaciera w pozycji otwartej lub zamkniętej .
    Większość uszkodzeń zaworu ( układu zmiennych faz) ma swoje odzwierciedlenie w błędach zapisujących się w sterowniku wtrysku ( jest dosyć dobrze diagnoz owalny
    jarek14r napisał:
    Poprzednie koło właściwie nie hałasowało, jedynie czasem podczas jazdy w trasie czasami lekko zaterkotało, ale tylko w momentach gdy odpuszczałem gaz a auto samo się toczyło na bieg
    ).
    Takich uszkodzeń KZFR jeszcze nie znam .

    0
  • #5 13 Lut 2018 23:20
    jarek14r
    Poziom 15  

    Obroty biegu jałowego równe i spokojne, w momencie gdy zdarzało się, że po rozruchu usłyszałem terkot szybko dodałem gazu i silnik nie zgasł, ale gdybym tego nie zrobił to musiałbym go palić jeszcze raz i wtedy już jest cicho i normalnie odpala.
    Błędów w sterowniku nie ma. Co do uszkodzeń KZFR o których napisałeś, że jeszcze ich nie znasz to mnie również to zastanawia, gdyż występowało to zarówno na starym KZFR jak też na nowym niedługo po wymianie. Rozumiem, że po wypięciu wtyczki zaworu silnik ma się zachowywać nienaturalnie?

    0