Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 1.9 cdti 2008r - Brak mocy, wyświetla się samochód z kluczykiem

pawele72 12 Feb 2018 23:53 31788 23
  • #1
    pawele72
    Level 8  
    Witam. jestem świeży w mechanice więc może ktoś się odezwie mianowicie wszystko po kolei. Ostatnio moja Zafirka wróciła z naprawy, padła turbina. Przed naprawą ten problem też występował Ale rzadziej teraz częściej. Po lekkim przegazowaniu przy prędkości 100-130 zapala się kontrolka samochód z kluczykiem, silnik przechodzi w tryb awaryjny i auto jak kaplica zero mocy. Póki nie zgasze i odpale na nowo kontrolka zniknie jest dobrze moc jesy póki znowu się nie zapali. Zresztą sami zobaczcie dodam link do filmiku. Na filmiku widać jak jadę 100 przy 2000 tyś obrotów na 5 biegu i samochód jakoś przyspiesza bez tego problemu oczywiście Ale zaraz zapala się kontrolka zwolnilem do 90 ponieważ był zakręt, gaz w podłogę na maksa za zakrętem na 5 biegu tak samo 2000 tyś obrotów a samochod zero reakcj. prędkość i obroty te same jak przed i po zapaleniu a zobaczcie jaka różnica. Czytałem trochę niektórzy mówią że egr Ale z tego co wiem to niby byl czyszczony podczas naprawy, pdf również jest niby wypalany przez samochód. Wszedłem w kombinacje pedalami i wychodzi błąd 2279. Ma ktoś jakiś pomysł ?
    Jazda: https://youtu.be/zXblF8AqiS8
    Błędy : https://youtu.be/Y_Epd1fDeaU
    Sory ze pionowo Ale przy nagrywania Nie myślałem że taki format będzie.
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    EGR do wymiany na nowy lub EGR OFF czyszczenie nie zawsze pomaga .
    Ale dokładnie jeszcze sprawdź cały dolot czy gdzieś jakieś lewe powietrze się nie dostaje.
  • #3
    kiler1978
    Level 11  
    mialem podobnie ten sam blad i taka sama reakcja i tez turbina po regeneracji ale rozwiazalem ten problem w pore minut.nie egr nie dolot nie chlodnica powietrza nic z tych rzeczy.
  • #4
    pawele72
    Level 8  
    Kiler A jak ? Niedawno miałem wypalanie dpf i narazie jest ok ale jak mogłabyś powiedzieć co zrobiłeś
  • #5
    kiler1978
    Level 11  
    kiedy sie zaswieca serwis podczas przyspieszenia czy jak hamujesz silnikiem ?u mnie pomoglo wyciagniecie i reanimacja zaworu sterujacego turbina tzw n75 jak narazie wszystko oki nawet jeszcze nie kupilem nowego tylko jezdze na starym.poprostu ta membrana w srodku ulega naciagnieciu z biegiem czasu i w momencie jak sztangla turbiny pusci to zawor nie zamyka ponownie zeby podciagnac sztangle do pompowania i wywala blad przerwa w dolocie .wlej troszke oleju do grobszego krocca przy zaworze zeby przesmarowac przepone moze cos pomoze.
  • #6
    pawele72
    Level 8  
    Jednak problem powrócił teraz w wiekszym stopniu ponieważ wcześniej miała moc i po chwili ja traciła a samochód z kluczykiem gasl po odpaleniu i się zapalal jak tracila moc po pewnym czasie zaś teraz pali się non stop odrazu od odpalenia i nie ma mocy od samego początku... turbina odpada ponieważ tydzień temu wróciła z regeneracji a przez jakiś czas po wypalaniu dpf było ok no ale niestety dziś już jest lipa.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Błędami się nie sugeruj dopóki nie odczytasz wszystkich, a to zrobi tylko i wyłącznie tester/interfejs dedykowany do Opla.
  • #8
    kiler1978
    Level 11  
    jakie masz bledy tylko tez jeden P02279 czy jeszcze inne?turbina moze byc sprawna ale sa jeszcze weze od podcisnienia i ten wspomniany zawor ,pompa vacum.mozna zrobic test na jalowym czy sztangla pracuje.wazny jest czas reakcji zaworu n75 czyli rekacja sztangli po przeladowaniu czy znowu ja zaciaga,
  • #9
    pawele72
    Level 8  
    A więc tak, dpf po regeneracji nic nie dało jutro przepustnice wyczyszcze a teraz daje błędy jakie wychodzą a i dodam że 3000 obr i samochód dalej nie idzie mimo gazu w podłodze i nie czuć momentu załączenia się turbiny.
    Błędy :
    0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy
    0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
    0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
  • #10
    technolo
    Level 14  
    Przerabiałem temat parę lat temu aczkolwiek nie koniecznie to to samo...
    W tych motorkach lubi spadać "wodzik" sterowanie klapami wirowymi - patrz między silnikiem a kolektorem dolotowym.
    Ściągnij pokrywę silnika i w głębi za świecami ujrzysz podłużną blachę która nie koniecznie jest na swoim miejscu
    na filmiku widać poprawnie zamontowaną
    https://www.youtube.com/watch?v=TFtJ3MCE_9U
  • #11
    pawele72
    Level 8  
    a więc tak, byłem skasowałem błędy, wyjechalem od gościa i dosłownie minuta zapalil sie check wiec sprawdziłem co za blad 227- przepustnica. Myślicie ze to moze byc to ? dodam iż był z nią problem jakis czas ale była wyjęta przeczyszczona i działała
  • #12
    technolo
    Level 14  
    Ściągnij pokrywę i sprawdź to co mówiłem
  • #13
    pawele72
    Level 8  
    Kolego to astra na filmiku a nie Zafira i jest trochę inny silnik próbowałem dziś to znaleźć Ale nie mogłem
  • #14
    technolo
    Level 14  
    Motorek ten sam i sterowanie klapami wirowymi tak samo zrobione.
    Postaram się znaleźć inny materiał
  • #16
    technolo
    Level 14  
    Tu masz filmik jak to powinno pracować i gdzie tego szukać
    https://www.youtube.com/watch?v=YLQo8Wbe6s4
    ponadto sprawdziłbym / wyczyścił EGR
    Możliwa jest też nieszczelność w układzie dolotowym - uszkodzona chłodnica interculera, nieszczelność na połączeniach rur, przetarte przewody podciśnienia, problem z tzw gruszką (sterowanie turbiną)
    Powiedział bym żebyś podjechał ale taniej Cię wyjdzie wizyta w warsztacie ;)
  • #17
    pawele72
    Level 8  
    Egr był juz czyszczony Ale skoro odcina moc przy 3000obr to albo egr albo przepustnica tak mi się wydaje a jutro zobaczę z tymi klapami :) U mnie w mieście to tacy fachowcy że jak czegoś sam nie zrobisz to oni też nic nie zdzialaja 😂
  • #18
    pawele72
    Level 8  
    A więc tak, zacząłem dziś grzebać wykrecilem przepustnice i egr. Wyciągam wtyczkę od przepustnicy poleciał olej mówię coś nie tak rozkrecilem ją a cała elektryka w oleju więc wyczyscilem styki wszystkie ,cała ekeltryke, suchutko, psiknalem impregnatem do stykow elektrycznych i wyczyscilem z sadzy egr i przepustnice. Stąd pewnie ten błąd "0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy" skrecilem odpaliłem wszystko cacy błąd nadal się pali bo z tego co wiem to trzeba wykasować bo ma to w pamięci noi pojechałem kawaleczek czuje że lepiej w ogóle inna reakcja na gaz. Gasze samochód też słyszę poprawę bo delikatnie plynnie gaśnie przedtem tarpalo strasznie przy gaszeniu. Wydaje mi się że przepustnica ożyła :))
  • #19
    technolo
    Level 14  
    Zastanów się skąd tam tyle oleju.
    Przy okazji sprawdź czy na filtr powietrza nie poszlo.
  • #20
    pawele72
    Level 8  
    Zapewne z przepustnicy po walku splynelo choć nie powinno, turbina strzeliła ostatnio pewnie dlatego:) A gdzie tego filtra szukać ?
  • #21
    technolo
    Level 14  
    U góry duża czarna skrzynka.

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    Jeśli padła turbina to dobry mechanik wyczyściłby cały układ dolotowy (chlodnice intercoolera, przewody, przepustnicę itd.)
    Stąd też moja sugestia - zastanów się komu oddajesz auto.
    Nawiązując do filtra powietrza zaleca się wymianę nie rzadziej niż co 2 wymianę oleju, a najlepiej przy każdej.
    Tu masz instrukcję jak się dobrać do filtra powietrza
    https://youtu.be/XVa92lLxkMU
  • #22
    pawele72
    Level 8  
    Filtr powietrza czysciutki :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Niestety mechanik przy wymianie turbung nie wysczyscil tego sam czyscilem egr oraz przepustnice wszytsko bylo w oleju 😏 może jeszcze bym się zabrał za ten intercooler, ciężkie jest podejście ? Doszedłem jescze do wiosku iż egr do wymiany
  • #23
    technolo
    Level 14  
    Trochę roboty jest. Ciężkie to pojęcie względne (niektórym ludziom ciężko koła zmienić)
    Z tego co dobrze kojarzę to trzeba zderzak ściągnąć.
  • #24
    pawele72
    Level 8  
    Znów cały dzień przy samochodzie :)) wyjalem ta cała "ekologie" czyscilem dobre 4/5 godzin jak nie specyfik do sadzy to jakieś inne płyny. Wydaje mi się że wyplukalem dobrze :)) jazda próbna zaliczona i śmiga jutro jadę usunąć wszystkie błędy z komputera oraz wypalić go jeszcze systemowo :) zobaczymy co będzie :) z tego co narazie wiem to na pewno egr do wymiany jest