Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)

byłasobiezima 13 Lut 2018 09:22 1272 13
  • #1 13 Lut 2018 09:22
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    Witam wszystkich. Od paru dni borykam sie w mojej Astrze H 1.4 90km z LPG (nie seryjne LPG) z problemem szarpania, prykania i innych takich dziwnych zachowań mojego silnika (dziura około 3000obr/min). Po podłączeniu się do OBD II występują następujące błędy:
    Konfiguracja pierwsza:
    P0170 Fuel Trim,
    Druga:
    P0130 O2 Sensor Circuit,
    Trzecia:
    P0304 Cylinder 4 Misfire Detected,
    Czwarta:
    P0303 Cylinder 3 Misfire Detected,
    Piąta:
    P0304 Cylinder 4 Misfire Detected,
    P0170 Fuel Trim,
    Szósta:
    P0303 Cylinder 3 Misfire Detected,
    P0130 O2 Sensor Circuit,
    P0170 Fuel Trim,

    Przy czym najczęściej występuje same P0170, później P0130, a reszta w sumie po jednym razie.


    Lambda:

    Wskazania napięcia z Sondy Lambdy są niemniej dziwne niż "konfiguracje błędów"
    Lambda 1:
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)




    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)



    Sonda 2 za katem:
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Powyższe pomiary są wykonane na biegu jałowym, po dodaniu gwałtownie gazu w sumie mało co się zmienia, w 90% wskazania z Sondy 1 oscylują w granicach 0,00-0,45 max.

    Więc ja z tego nic już nie rozumiem, tak jakby raz pracowała dobrze a raz źle, większość pomiarów sondy 1 ( przed katem) pokazuje dolny zakres sondy (0,00-0,35) więc sprawdziłem szczelność układu dolotowego metodą "Plak". No i mi wyszło że dolot jest ok.
    Oczywiście sonde przemierzyłem miernikiem ( oporność grzałki, napięcie podawane na grzałce, napięcie na przewodach sygnałowych od strony sterownika około 0,45V o ile dobrze pamiętam, napięcie na przewodach od strony czujnika również pokazuje i faluje w zakresie podobnym do wskazań z ELM'Y.

    Powiem szczerze że przymierzam się powoli do wymiany tej sondy (co nie jest trudną czynnością bo jest bezproblemowy tylko wiadomo "many many". Mam nadzieje że opisałem wszystko co zrobiłem, jeśli o czymś zapomniałem to dodam w postach. Może macie jakieś jeszcze pomysły co może być przyczyną tej awarii?

    0 13
  • Relpol
  • #2 13 Lut 2018 09:29
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A spróbuj podjechać do kogoś kto ma jakiś lepszy interfejs aniżeli te ELEM-y pod Bluetooth które odświeżanie danych mają około raz na sekundę i strasznie uboga bazę błędów. We własnym zakresie możesz sprawdzić EGR.

    0
  • #3 13 Lut 2018 09:42
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    Dodam jeszcze tylko że spalanie wzrosło i to sporo bo o około 3l/100 km, Co do EGR to sprawdziłem na zasadzie wyciągnięcia wtyczki z niego i zaworek się rusza tzn w momencie wyciągnięcia wtyczki przemieszcza sie, po wsadzeniu wraca na swoje miejsce ( silnik zapalony) nie wiem jak jeszcze inaczej moge sprawdzić elektroniczny EGR? bo chyba taki tam jest.

    0
  • Relpol
  • #4 13 Lut 2018 09:48
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Bardziej chodziło mi o sprawdzenie czy nie jest zawalony syfem bądź niedomyka się. Korekty paliwa jakie ci pokazuje?

    0
  • #5 13 Lut 2018 09:50
    autoas
    Poziom 42  

    Nie wiem czy coś przeoczyłem ale .... na jakim paliwie masz problemy na benzynie czy gazie?

    0
  • #6 13 Lut 2018 10:19
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    No tak głupi ja.
    Problemy na LPG i na benzynie również, chociaż na benzynie jest lepiej niż na LPG.

    Tzn na benzynie rzadziej wyskakują błędy.

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Lut 2018 10:23
    autoas
    Poziom 42  

    No jeździć ze dwa tygodnie tylko na benzynie aż się wszystko uspokoi (warto też odłączyć aku na chwilę), wtedy bez przełączania na gaz, jechać na mapowanie do gaziarzy....
    O oddaniu do naprawy to nawet nie piszę...

    0
  • #8 13 Lut 2018 20:44
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    bubu1769 napisał:
    Bardziej chodziło mi o sprawdzenie czy nie jest zawalony syfem bądź niedomyka się. Korekty paliwa jakie ci pokazuje?


    Co do korekt paliwa mam nadzieje że chodziło ci o to:

    1. STFT - bieg jałowy:
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)
    Wykres ten zaczyna się po odpaleniu od 0% i chwile pozostaje na 0 później systematycznie wzrasta do poziomu 25% i tak pozostaje do momentu przegazowania, po przegazowaniu spada do zera ( wraz ze spadkiem obrotów) i później znów systematycznie wzrasta do poziomu 25%.

    2. STFT - podczas jazdy:
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)

    3. LTFT - podczas postoju i jazdy:
    Opel Astra H 1.4 - Problemy ze złą mieszanką (Sonda Lambda??)


    Powiem szczerze że z tym jeszcze nigdy nie miałem do czynienia, tych wykresów nie zinterpretuje pod żadnym względem, więc proszę o opinie i pomoc. Prędzej miałem prostego golfa z silnikiem AFT. Astre mam od 3 miesięcy i zrobiłem nią 21000km w tym czasie i wymieniłem tylko cewke i oczywiście oleje itd ( tak tak dużo jeżdżę i sie nie dziwie że sie coś sypie)


    Ps. Pomiary wykonywane na benzynie

    Dodano po 8 [godziny] 32 [minuty]:

    Odłączyłem akumulator na jakieś 30 min, po podłączeniu go wszedłem w OBD II i w STFT i LTFT wskazania pokazały:
    STFT 25%,
    LTFT 0%
    Pojeździłem trochę (około 15km) i podczas jazdy STFT ciągle na 25% a LTFT na 0% ( w czasie jazdy), później pojechałem w trase około 180km i zauważyłem pewną zmianę, mianowicie:
    STFT wciąż na 25%,
    natomiast
    LTFT zaczął podczas jazdy pokazywać jakieś zmienne parametry tzn:
    od 0,00 do nawet 18 mniej więcej z tego co pamiętam.

    Ciekawi mnie to ponieważ przed odłączeniem STFT zmieniał wartości podczas jazdy a LTFT trzymał jedną wartość, teraz po "resecie" przez odłączenie aku STFT stoi sztywno podczas jazdy na 25% natomiast LTFT zaczął " pływać" nie wiem czy dobrze to rozumiem, a jeśli się mylę to prosze poprawcie mnie:

    1 Jeśli lambda daje sygnał o zbyt ubogiej mieszance paliwowej tak jak w moim przypadku to STFT "zmierza" do 25% żeby przez " zwiększenie" dawki paliwa ustabilizować mieszankę (co za tym idzie więcej pali), natomiast LTFT wyciąga jakieś stałe z STFT żeby z automatu ustawić mieszankę???? dobrze to rozumie? czy za bardzo namieszałem?

    A teraz moje pytanie czy po odłączeniu aku skasowały mi się ustawienia LTFT i teraz musi tak jakby zebrać nową mape czy coś w tym stylu?

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Lut 2018 21:01
    autoas
    Poziom 42  

    Normalnie producent nie przewidział takiej sytuacji jak odłączanie akumulatora w celu kasowania adaptacji, normalnie to robi się komputerem ale też nie pamiętam jak reaguje ten twój sterownik...w niektórych jest kasowanie map sondy, mapy stukowej czy bloku BLM...no trzeba by podłączyć pod interfejs...

    0
  • #10 13 Lut 2018 21:38
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    Bo teraz tak myśle...

    Chyba w niedziele 04.02.2017r padł mi aku (CHYBA wtedy zaczęła sie moja przygoda z tymi błędami), tzn nawet nie zakręcił tylko chyba rozrusznik albo jakiś przekaźnik robił "pstryk pstryk"- mówiąc prosto.

    Wiec teoretycznie napięcie spadło poniżej 12v. Więc jeżeli w moim sterowniku skasowały się też wtedy te wszystkie mapy o których mówisz to może po prostu nic sie nie zepsuło tylko sterownik "głupieje" bo jeździł od tej niedzieli cały czas na gazie nie mając tak jakby map z benzyny?

    A co do tych wszystkich "map" a w szczególności do LFTF to zbierze się to samo podczas jazdy na benzynie przez jakiś tam dłuższy czas czy trzeba to wgrać przez interfejs?

    0
  • #11 15 Lut 2018 18:26
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    Więc jedźmy dalej z tym tematem, oczywiście nie może być kolorowo więc dziś kolejna przygoda z sondami. Mianowicie zrobiłem tak jak pisał: autoas o odłączeniu aku i pojeżdżeniu na benzynie, zrobiłem około 350 km po czym załączam program i mi wyskakuje:

    P0136 - wchodze w napięcie sondy nr 2, wartości skaczą z około 0,2 do dokładnie 1,08 czyli wychodzą poza zakres sondy za katem. Kasuje błąd, jakieś 10 km jest ok i tak jakoś załączam program i wyskakuje mi:

    P0141 - wchodze w program, wartości napięcia w miare rozsądne ( co ciekawe sonda nr 1 zaczęła działać w MIARE normalny sposób mianowicie od 0,05V (co nie jest normalne chyba) do około 0,6V ale jest to zadowalające ponieważ parametry które pokazywała były powtarzalne co prędzej nie miało miejsca. oczywiście błąd skasowałem ale po jakimś czasie znów sie pojawił P0136, skasowałem go i znów P0141 i tak w kółko ( nie zawsze raz ten a raz ten czasem dwa razy pod rząd ten sam błąd).

    Tak wiem najlepiej postawić samochód do mechanika itd itd. Ale rzecz polega na tym że mnie to ............ a jestem taki że z takimi rzeczami lubie sobie radzić sam ( większa satysfakcja że sie samemu coś zrobiło). Więc pytania:

    Przy założeniu że sonda nr 2 jest według miernika sprawna ( tak tak jeszcze jej nie przemierzyłem, najprawdopodobniej zrobię to jutro ale ciekawi mnie jakie jeszcze mogą być inne opcje)

    1) Czy przy tym założeniu może być winny zapchany katalizator? 165000km przejechane i chyba lata od nowości, (ja myśle że jeśli chodzi o P0136 to tak ale jeśli chodzi o P0141 to chyba to nie ma nic wspólnego bo to przecież grzałka więc albo rezystancja ( brak połączenia na grzałce) albo okablowanie czasem zwarte do masy czy też czasem przerwane bo gdyby było cały czas przerwane/ zwarte to by błąd wywalało od razu a nie po około 5-10 km)

    2) Czy może być przyczyną tych błędów nieszczelność w wydechy przed sondą nr 2?

    3) Czy może być przyczyną tych błędów nieszczelność w wydechy za sondą nr 2? (to chyba nie ma nic wspólnego?)

    3) Co jeszcze może być przyczyną tych błędów?

    0
  • #12 15 Lut 2018 18:43
    autoas
    Poziom 42  

    No przecież te dwa błędy dotyczą drugiej sondy....jest uszkodzona....prawdopodobnie katalizator też

    1
  • #13 18 Kwi 2018 14:34
    TheBeardedMan
    Poziom 6  

    Kolego poradziłeś sobie z tym problemem? bo mam praktycznie identyczny walczę z nim od dłuższego czasu i nie mogę sobie poradzić..

    0
  • #14 28 Kwi 2018 06:27
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    Kata miałem czystego jak łza, wymieniłem dwie sondy i działała dobrze (sondy maxg....) więc za wiele sie nie spodziewałem ale zapłaciłem 180 zł za jedną a nie 400 (nie byłem pewny czy to sonda dlatego kupiłem zamiennik), profilaktycznie wymieniłem dwie błędów brak, od czasu do czasu pojawią sie P170 ( na LPG) ale nie wpływa to na ekonomikę ani dynamikę silnika. Oczywiście pierw sprawdziłem cały wydech, dolot, MAF sensor ( podaje mi średnio około 3 czegoś/s) oczywiście przemierzyłem sondy, wymieniłem świece i w końcu wymieniłem sondy i śmiga

    0