Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1 - Brak prądu, nie odpala, alarm

freezzz 13 Lut 2018 14:51 1293 12
  • #1 13 Lut 2018 14:51
    freezzz
    Poziom 10  

    Mam problem z skoda octavia 1 z 2003roku. Mianowicie rano nie mogłem otworzyć samochodu z pilota tak jakby brak prądu w samochodzie. Udało się otworzyć przez zamek lecz teraz cały czas jest alarm w samochodzie i nie idzie odpalić... Zauważyłem problem z światłem mianowicie jak włączę awaryjne to miga oświetlenie w samochodzie rygluje cały czas zamek. Zauważyłem że oświetlenie samochodem i centralny zamek jest pod ten sam bezpiecznik i jest dobry.. Zawsze oświetlenie działało bez kluczyka a teraz dopiero jak jest włączony zapłon i kierunkowskaz albo awaryjne. Nie można odpalić samochodu, brak kontrolki od świec

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 13 Lut 2018 15:21
    mateov3000
    Poziom 20  

    A akumulator naładowany? klemy dokręcone? Może to być kwestia przekaźnika jeszcze lub masa uciekła

    0
  • #3 13 Lut 2018 15:21
    freezzz
    Poziom 10  

    Akumulator nowy, klemy wszystko ok.. Co do przekaźników to jaki? lub masa gdzie to szukać?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 13 Lut 2018 15:23
    mateov3000
    Poziom 20  

    W okolicach akumulatora lub pod nim przeważnie znajduje się punkt masowy. Biegun dodatni natomiast idzie do rozrusznika i przeważnie tam rozchodzi się dalej. Ja Ci nie powiem który przekaźnik bo musisz dorwać sobie schemat instalacji twojego auta i powoli dojdziesz. Gdybym ja chciał analizować każde auto z osobna by pisać i prowadzić za rękę to by mi czasu na życie zabrakło :D Jeśli podstawowe rzeczy nie przyniosą skutku to warto podpiąć pod komputer i może Ci to pomoże o ile zasilanie do komputera dochodzi.

    0
  • #5 13 Lut 2018 15:25
    freezzz
    Poziom 10  

    No tylko dlaczego po przkereceniu zapłony cały czas jest alarm? Na początku migały także kierunkowskazy a teraz sam sygnał alarmowy.. I dlaczego także nie ma tych świateł i nie mogę otwierać i zamykać samochodu z pilota?

    0
  • #6 13 Lut 2018 15:28
    mateov3000
    Poziom 20  

    Może masz cały czas załączony alarm. Wyjdź z auta zamknij pilotem potem otwórz znowu zamknij i otwórz i otwórz z kluczyka. Ja np w seacie by wyłączyć alarm muszę kluczykiem w drzwiach przekręcić.
    Jeśli Ci całkiem nie działa centralny może to być także kwestia że kilkukrotnie przekręcałeś na zapłon i wszedłeś w programowanie pilotów i nie dodałeś żadnego przez co teraz nie masz dodanego pilota.

    0
  • #7 13 Lut 2018 15:29
    freezzz
    Poziom 10  

    No tak, tylko jak wyciągnę kluczyk z stacyjki to jest totalny brak prądu na alarmie... Nie idzie ani zamknąć ani otworzyć

    0
  • #8 13 Lut 2018 15:32
    mateov3000
    Poziom 20  

    Na alarmie powinno być cały czas zasilanie tak samo na centralnym poza stacyjką. Jeśli tylko pojawia się po przekręceniu zapłonu sugerowało by to że zasilanie zamyka Ci się przez stacyjkę np właśnie brak masy, uszkodzony bezpiecznik, problem w instalacji elektrycznej. Może dodaj czy to centralny dokładany czy fabryczny. Przyjrzyj się także wizualnie instalacji czy czasem jakaś kuna czy jakiś zwierzak nie dobrał Ci się do przewodów

    0
  • #9 13 Lut 2018 15:34
    freezzz
    Poziom 10  

    No tak, tylko gdzie mam zacząć tą usterkę szukać? Też jest to dziwne, że np. jak właczę awaryjne to miga oświetlenie w samochodzie i zamek rygluje...

    0
  • #10 13 Lut 2018 15:40
    mateov3000
    Poziom 20  

    Na początek leć od akumulatora po przewodach dalej czyli do punktu masowego i rozrusznika poruszając kablami i może akurat załapie już będziesz wiedział mniej więcej gdzie problem. Dokładnie przejrzyj bezpieczniki podociskaj i posprawdzaj czy nie uszkodzony zarówno pod maską jak i wewnątrz pojazdu to samo przekaźniki ( nie wiem ile skrzynek bezpiecznikowych jest u Ciebie ) ale przeważnie główne bezpieczniki znajdują się pod maską. Potem dochodzi reszta której jest ogrom np czy czasem nie ma założonego u Ciebie zabezpieczenia wstrząsowego ( wyłącznik zasilania przy kolizji pojazdu ale także odcina całe zasilanie ale jak ktoś coś mieszał może być różnie ) potrafi zadziałać od wstrząsów na wertepach. Klemy pirotechniczne itd raczej odpadają bo raczej w tym aucie nie ma a po drugie całkowicie by brakło zasilania jak przy odpiętym aku. Jeśli kręci Ci rozrusznik to wiadomo że biegun dodatni do niego dochodzi i masa także jest, ale czy reszta przewodów do niego dokręcona kontaktuje to trzeba już sprawdzić.

    0
  • #11 13 Lut 2018 16:06
    freezzz
    Poziom 10  

    Rozebralem trochę i wydaje mi się, że jest to wina alarmu tutaj typ dest tronic dog 25 mianowicie po wypieci kostki że sterownika nie migaja światla w samochodzie tylko że nie ma przepływu prądu na te świece

    0
  • #12 14 Lut 2018 08:00
    mateov3000
    Poziom 20  

    Musisz dojść to etapu gdzie będą Ci działały normalnie awaryjne na wyłączonym zapłonie wtedy będziesz wiedział czy problem tkwi w alarmie tudzież centralnym. Rozumiem że to alarm dokładany ale wątpliwe by Ci odcinał podgrzewanie świec ale kto wie jak to ktoś podpiął. Proponuje diagnostyke komputerową bo może się okazać że problem tkwi np w świecach.

    0
  • #13 19 Lut 2018 12:37
    freezzz
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany.. Spaliła się płyta od alarmu(dokładanego) i to odcinało praktycznie cały samochód.. Wywaliliśmy całkiem alarm i wszystko ok

    0