Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora

13 Lut 2018 17:15 522 12
  • Poziom 23  
    PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - 80 KM rocznik 1991/220tyś przejechane/ licznik niekręcony bo auto zawsze w rodzinie/stan ogólny jak na rocznik bardzo dobry.
    Nowiutki akumulator.
    Auto po przeglądzie.
    Odpala bez problemu ale po kilku/kilkunastu kilometrach jazdy zapala się kontrolka akumulatora. Początkowo miga, po jakimś czasie raczej pali się stale.
    Auto nie staje, nie dusi się, jeździ płynnie i po zatrzymaniu odpala bez problemu.
    Poczytałem w necie, że przyczyną może być alternator. Czy TAK?
    Jeśli tak to: szukać używki, czy regenerowanego, czy stary po wymontowaniu regenerować.
    Auto dostałem dla syna i pochodzi od dbającego użytkownika ale nie sposób stwierdzić czy alternator był wymieniany, regenerowany itd.
    Proszę o sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 36  
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 23  
    Szybko się uczę, więc jeśli wykażesz minimum cierpliwości to powiedz mi który kabel wpiąć w które gniazdo voltomierza, jak ustawić no i jak podłączyć do gniazda zapalniczki.
    Dysponuję nowo kupionym voltomierzem, jak na foto.
    Proszę o instruktarz, pewnie przyda się też innym forumowiczom.PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora
  • Poziom 23  
    OK, a pomiar na odpalonym silniku, zgaszonym czy na włączonych kontrolkach?
    W zapalniczce na wyczucie dotykać?
    Nie spalę voltomierza?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    możesz na akumulatorze bez problemu +,-
    i po odpaleniu silnika powinno być w zakresie 13,8-14,4 pod obciążeniem nie może być poniżej minimalnej wartości którą ci napisałem.
  • Poziom 23  
    OK, jak tylko wstanie słońce działam. Dziękuję za już i gdyby jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę.
    Wsadziłem sporo pieniędzy w remont tego auta ale jak dla syna-młodego kierowcy wszyscy po drodze mechanicy mówili, że warto.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Zanim uruchomisz zmierz napięcie po nocy, to też ważna informacja.
    Potem włącz światła i dmuchawę na postoju.
    Potem odpal i mierz najpierw na wolnych obrotach a potem przygazuj.
  • Poziom 23  
    Tak zrobię.
  • Poziom 23  
    1. Podczas dokonywania pomiarów akumulatora przyjrzałem się alternatorowi. Zastanowił mnie krzywo biegnący pasek alternatora. Wówczas dopatrzyłem się, że alternator w ogóle nie jest przykręcony śrubą!!! Jak to się stało, który mechanik spartaczył??? Teraz to już nieważne. Mechanik wstawił śrubę, dokręcił nakrętką i po różnych próbach kontrolka akumulatora się nie zapala.
    2. Jednakże przeprowadziłem pomiary i tak:
    -po nocy na wył. silniku V-12,32
    -na włączonym silniku 11,46-11,57
    -na lekkim gazowaniu V -12,4-12,5
    -na max gazowaniu V-12,2-12,7
    -po wyłączeniu V- 12,15
    3. Na lewej klemie:
    przełącznik multimetra ustawiony na A20 (nie ma A10)
    -czarny na COM
    -czerwony na 20A
    -czerwony do klemy
    -czarny do bieguna
    Pomiar na dwóch multimetrach ten sam 0,01 !!!!!
    4. I jeszcze pytanie ad zał. foto. Potrzebuję zdjąć pokrętło od nawiewu. Czy ciągnąc je powinno się zdjąć, czy wymaga jakiegoś podważania? Foto przykładowe.
    PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora
  • Poziom 35  
    Sprawdź zasilanie alternatora po stacyjce - cienki kabelek o ile pamiętam niebieski. Bywa, że potrafi się naderwać. W jakim stanie są szczotki w alternatorze, możesz je sprawdzić odkręcając jedną śrubkę, a w przypadku zbyt krótkich wymień. Może być też uszkodzona któraś z diod, ale aby to sprawdzić trzeba wymontować altka" i badać oddzielnie każdą diodę. Winnym awarii może być również regulator.
  • Poziom 23  
    1. Rozumiem, że nieprawidłowy jest odczyt A -0,01??? Czy to bardziej dla mechanika czy elektryka robota? Sam tego nie ogarnę. Jeśli auto hula bez zarzutu, to czy to koniecznie ruszać?
    2. Podpowiesz w kwestii pokrętła od nawiewu. Czy to trzeba ciągnąć aż wyjdzie????
  • Poziom 36  
    1. twój alternator nie ładuje, nie możesz tak jeździć
    2. nigdy w życiu nie zdejmuj klemy z akumulatora w czasie pracy silnika !!

    Albo skończyły się szczotki albo padł regulator, podjedź do elektryka,
    ogarnie ci temat za pięć dych