Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora

galante 13 Feb 2018 17:15 735 12
  • #1
    galante
    Level 23  
    PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - 80 KM rocznik 1991/220tyś przejechane/ licznik niekręcony bo auto zawsze w rodzinie/stan ogólny jak na rocznik bardzo dobry.
    Nowiutki akumulator.
    Auto po przeglądzie.
    Odpala bez problemu ale po kilku/kilkunastu kilometrach jazdy zapala się kontrolka akumulatora. Początkowo miga, po jakimś czasie raczej pali się stale.
    Auto nie staje, nie dusi się, jeździ płynnie i po zatrzymaniu odpala bez problemu.
    Poczytałem w necie, że przyczyną może być alternator. Czy TAK?
    Jeśli tak to: szukać używki, czy regenerowanego, czy stary po wymontowaniu regenerować.
    Auto dostałem dla syna i pochodzi od dbającego użytkownika ale nie sposób stwierdzić czy alternator był wymieniany, regenerowany itd.
    Proszę o sugestie.
  • #3
    galante
    Level 23  
    Szybko się uczę, więc jeśli wykażesz minimum cierpliwości to powiedz mi który kabel wpiąć w które gniazdo voltomierza, jak ustawić no i jak podłączyć do gniazda zapalniczki.
    Dysponuję nowo kupionym voltomierzem, jak na foto.
    Proszę o instruktarz, pewnie przyda się też innym forumowiczom.PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora
  • #5
    galante
    Level 23  
    OK, a pomiar na odpalonym silniku, zgaszonym czy na włączonych kontrolkach?
    W zapalniczce na wyczucie dotykać?
    Nie spalę voltomierza?
  • Helpful post
    #6
    1133
    Level 14  
    możesz na akumulatorze bez problemu +,-
    i po odpaleniu silnika powinno być w zakresie 13,8-14,4 pod obciążeniem nie może być poniżej minimalnej wartości którą ci napisałem.
  • #7
    galante
    Level 23  
    OK, jak tylko wstanie słońce działam. Dziękuję za już i gdyby jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę.
    Wsadziłem sporo pieniędzy w remont tego auta ale jak dla syna-młodego kierowcy wszyscy po drodze mechanicy mówili, że warto.
  • Helpful post
    #8
    eurotips
    Level 38  
    Zanim uruchomisz zmierz napięcie po nocy, to też ważna informacja.
    Potem włącz światła i dmuchawę na postoju.
    Potem odpal i mierz najpierw na wolnych obrotach a potem przygazuj.
  • #9
    galante
    Level 23  
    Tak zrobię.
  • #10
    galante
    Level 23  
    1. Podczas dokonywania pomiarów akumulatora przyjrzałem się alternatorowi. Zastanowił mnie krzywo biegnący pasek alternatora. Wówczas dopatrzyłem się, że alternator w ogóle nie jest przykręcony śrubą!!! Jak to się stało, który mechanik spartaczył??? Teraz to już nieważne. Mechanik wstawił śrubę, dokręcił nakrętką i po różnych próbach kontrolka akumulatora się nie zapala.
    2. Jednakże przeprowadziłem pomiary i tak:
    -po nocy na wył. silniku V-12,32
    -na włączonym silniku 11,46-11,57
    -na lekkim gazowaniu V -12,4-12,5
    -na max gazowaniu V-12,2-12,7
    -po wyłączeniu V- 12,15
    3. Na lewej klemie:
    przełącznik multimetra ustawiony na A20 (nie ma A10)
    -czarny na COM
    -czerwony na 20A
    -czerwony do klemy
    -czarny do bieguna
    Pomiar na dwóch multimetrach ten sam 0,01 !!!!!
    4. I jeszcze pytanie ad zał. foto. Potrzebuję zdjąć pokrętło od nawiewu. Czy ciągnąc je powinno się zdjąć, czy wymaga jakiegoś podważania? Foto przykładowe.
    PASSAT (3A2, 35I) / 1.6 TD - - Podczas jazdy miga kontrolka akumulatora
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Sprawdź zasilanie alternatora po stacyjce - cienki kabelek o ile pamiętam niebieski. Bywa, że potrafi się naderwać. W jakim stanie są szczotki w alternatorze, możesz je sprawdzić odkręcając jedną śrubkę, a w przypadku zbyt krótkich wymień. Może być też uszkodzona któraś z diod, ale aby to sprawdzić trzeba wymontować altka" i badać oddzielnie każdą diodę. Winnym awarii może być również regulator.
  • #12
    galante
    Level 23  
    1. Rozumiem, że nieprawidłowy jest odczyt A -0,01??? Czy to bardziej dla mechanika czy elektryka robota? Sam tego nie ogarnę. Jeśli auto hula bez zarzutu, to czy to koniecznie ruszać?
    2. Podpowiesz w kwestii pokrętła od nawiewu. Czy to trzeba ciągnąć aż wyjdzie????
  • #13
    eurotips
    Level 38  
    1. twój alternator nie ładuje, nie możesz tak jeździć
    2. nigdy w życiu nie zdejmuj klemy z akumulatora w czasie pracy silnika !!

    Albo skończyły się szczotki albo padł regulator, podjedź do elektryka,
    ogarnie ci temat za pięć dych