Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz - Podczas jazdy dusi się i w końcu staje

galante 13 Feb 2018 17:22 756 14
Texa Poland
  • #1
    galante
    Level 23  
    Matiz 2000r/130tyś/pierwszy właściciel.
    Auto po przeglądzie w stanie technicznym bardzo przyzwoitym jak na ten rocznik.
    Akumulator Bosch kupiony 12 miesięcy temu, niestety auto bardzo mało jeżdżone w ostatnich latach.
    Auto odpaliło i po przejechaniu 5 km dusiło się przy dodawaniu gazu, aż w końcu stanęło.
    Doładowałem akumulator i po kolejnych 5km. to samo.
    Auto stoi u mechanika ale chciałbym coś wiedzieć co może być przyczyną?
    Niestety ten problem występuje w tym Matizie od kilku lat, co zniechęca do jazdy.
    Auto dla córki, młodego kierowcy ale chcę jej oddać jako pewne do jazdy, tymczasem na razie jakby trochę wilgoci i staje.
    Proszę o sugestie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    JaroPC
    Level 16  
    Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
  • #3
    galante
    Level 23  
    Jakiś czas temu jak częściej jeździłem tym Matizem, to jak było sucho jeździł powiedzmy bez zarzutu ale jak dostał wilgoci to się dusił, aż w końcu stawał. Jak odpoczął z godzinę ruszał. I teraz jakby podobne objawy ale jak mi stanął przedwczoraj przed naładowaniem aku i po jego naładowaniu to raczej było sucho. To może tylko moje złudzenie z tą wilgocią.
  • Helpful post
    #4
    michalek1988
    Level 21  
    Spróbuj spuścić paliwo i zalać kilka litrów nowego, wymień od razu filtr paliwa. Jeśli benzyna Ci zwietrzała, to też może szarpać, będą trudności z jazdą.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #5
    darfur5
    Level 33  
    Miałem ze swoim "smutaskiem"podobny problem a winna była pęknięta kopułka rozdzielacza. Zbierała się w niej wilgoć , zaśniedziały " styki " wewnątrz i nadpalony był palec.Przewody wysokiego napięcia i świece powinno się w ty wózku wymieniać co 30-40 tyś. kilometrów.
  • #6
    galante
    Level 23  
    Ze dwa lata temu jakiś mechanik właśnie zasugerował mi palec, kopułkę itd. Kupiłem wtedy jakąś podróbkę i na chwilę pomogło a później problem powrócił. Jak rozwiązałeś problem, czyli co kupiłeś oryginał? Zamiennik? Jest na to sposób aby to sprawdzić? na oryginale z 10 lat jeździł bez tego problemu...
  • Helpful post
    #7
    Daro122
    Level 31  
    Zawory trzeba wyregulować i będzie cacy .
  • Helpful post
    #8
    wojtek250590
    Level 20  
    A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach

    Dodano po 34 [sekundy]:

    A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabiane już w kilku modelach
  • #9
    galante
    Level 23  
    Daro122 wrote:
    Zawory trzeba wyregulować i będzie cacy .

    Kto reguluje zawory? każdy mechanik powinien to ustawić, czy to wymaga specjalistycznego warsztatu?

    Dodano po 3 [minuty]:

    wojtek250590 wrote:
    A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany.

    Dodano po 34 [sekundy]:
    To zasugerował teraz mechanik gdy mu oddałem auto ale...
    Od czego zacząłby serwis? Czy w Matizach jest komputer, do którego serwis się podłącza i coś ustala, czy każdy mechanik tylko drogą doświadczenia i eliminacji szuka przyczyny?
  • #10
    darfur5
    Level 33  
    galante wrote:
    Ze dwa lata temu jakiś mechanik właśnie zasugerował mi palec, kopułkę itd. Kupiłem wtedy jakąś podróbkę i na chwilę pomogło a później problem powrócił. Jak rozwiązałeś problem, czyli co kupiłeś oryginał? Zamiennik? Jest na to sposób aby to sprawdzić? na oryginale z 10 lat jeździł bez tego problemu.
    Ja kupiłem zamiennik i też po pewnym czasie było tak samo. Problemem okazał się tzw. odpowietrznik w kopułce ,taka gumka z otworkiem która w podróbce była zaślepiona . Przełożyłem ten element ze starej kopułki , spryskałem styki specjalnym preparatem i do dziś nie mam problemów.W matizie jest złącze diagnostyczne ale nie wiele można z niego odczytać po podłączeniu komputera. Można tę samą operację zrobić samemu, trzeba zmostkować piny , włączyć zapłon i liczyć blyśnięcia kontrolki z silniczkiem. Oczywiście trzeba mieć do tego spis kodów błędów które w przypadku matiza są dość ubogie.
  • #11
    Daro122
    Level 31  
    Do regulacji zaworów wymagany jest specjalistyczny wkrętak i szczelinomierz , każdy mechanik powinien to mieć .
  • #12
    darfur5
    Level 33  
    W przypadku regulacji zaworów problemem na pewno nie są narzędzia a ilość cylindrów (3) z którymi nie wszyscy dają radę .
  • #13
    Daro122
    Level 31  
    Bez przesady kolego , potrafisz chyba ustawić wałek rozrządu krzywkami do dołu na cylindrze który regulujesz ?
  • #14
    darfur5
    Level 33  
    Ja tak ale spotkałam się z ludźmi którzy tego układu nie ogarniają . W ogóle nie rozumieją układów nieparzystych np. 3 , 5 cylindrów.
  • #15
    galante
    Level 23  
    1. Wymieniony aparat zapłonowy i testowałem auto w różnych warunkach i na razie jest OK. Nie jestem do końca zadowolony, bo mechanik wymienił aparat na podobno oryginalny ale używany bez konsultacji ze mną. Gdyby mnie zapytał o zdanie to bym kupił oryginał nowy i przynajmniej albo na 100% przesadził sprawę albo zapomniał o tym problemie na lata. Problem wymiany kopułki, palca w aparacie był przerabiany i tak jak piszą poprzednicy problem powracał. Nie mam przekonania do używek, bo niby taniej ale niepewność pozostaje. Zapłaciłem w sumie 200, a pewnie za 400 ogarnąłbym z wymianą oryginał. Stało się.
    2. Podczas testowania wjechałem na wertepy i najpierw podświetlenie wskaźnika temp. silnika (prawy zegar) zaczęło migać, aż w końcu zgasło. W czym problem?
    3. Wydaje mi się, że podczas prób zapalała mi się prawa kontrolka od immobilajzera. Może tu jest cały problem z gaśnięciem i stawaniem auta?
    4. Dokonałem pomiarów dwoma miernikami:
    -na lewej klemie - 0,76A!!!!
    -po nocy na wył. silniku 13,95V
    -na wył. silniku ale dmuchawy na maxa 13,6V
    -na wł. silniku bez obciążeń i bez dodawania gazu 16,5V