Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot boxer 3.0 hdi - nierowne obroty na biegu jalowym

adam221165 13 Feb 2018 18:14 5868 21
  • #1
    adam221165
    Level 9  
    Witam, wojuje z obrotami biegu jalowego w Peugeot Boxer 3.0 hdi ,160 z 2011 roku. zimny silnik pracuje super rowno . po chwili zaczyna pracowac nieregularnie . odczyt z komputera wskazal blad czyjnika walkow rozrzadu. wymienilem go . Pracas silnika nie zmienila sie. nadal nierowno pracuje na biegu jalowym. ciekawostka jest , ze podczas pompowania pedalem hamulca praca silnika staje sie rowniejsza . po zdjeciu rurki podcisnienia z zaworu egr nic sie nie zmienilo. Natowiast po zdjeciu kostki zasilajacej zawor podcisnienia (rozprowadzenie podcisnienia do egr ) silnik pracuje rowno . oczywiscie efektem zdjecia kostki zasilajacej jest zapalona lampka z bledem. czy ktos poradzi mi czy problemem jest zawor podcisnie czy moze jakies inne sugestie.
    Z gory serdeczne dzieki
    Adam
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    Jakieś błędy po wymienie czujnika wyskoczyły ??
    EGR w jakim stanie wyczyszczony ??
  • #3
    adam221165
    Level 9  
    bledow nie bylo , egr wymyty w benzynie ekstrakcyjnej
  • Helpful post
    #4
    migmig85
    Level 26  
    Sprawdź wszystkie podciśnienia w pierwszej kolejności dość dokładnie .
  • #5
    adam221165
    Level 9  
    rurki sprawdzone , ciasna zalozone na ktuccach i trojniku przy servo od hamulcow. nie sa tez zapchane. samochod z zalozonymi rurkami i kostka na elektro zaworze robi wrazenie podczas pracy na biegu jalowym jakby to podcisnienie wytworzone przez pompe spowalnialo jego prace stad nierowna praca . Po zdjeciu kostki z elektrozaworu silnik zaczyna pracowac rowno ale jest dzwiek jakby byl bez wkladu filtra powietrza.
  • #6
    migmig85
    Level 26  
    A próbowałeś zaślepić EGR, mimo że został wyczyszczony nie pracuje jak powinien.
  • #7
    adam221165
    Level 9  
    Nie tego nie robilem tylko odlaczalem podcisnienie od niego i nic to niezmienialo. A czy duzym problemem byloby jezdzic z odlaczona kostka z elektro zaworu. Na krotkich dystansach pomimo kontolki bledu samochod zachowuje sie normalnie (nie sprawdzalem ile pali ale po wskazniku chwilowej konsumpcji zmian nie widac)
  • #8
    adam221165
    Level 9  
    witam ponownie dalej walcze z e skaczacymi obrotami w Boxerze ponownie wyjalem zawor egr i grzebnalem nieco dalej wyjalem chlodnice gazu wydechowego przy egr . Jest kompletnie zapchana , czy jest mozliwosc wyczyszczenia jej??
  • #10
    adam221165
    Level 9  
    Przebilo wszystko ale zastosowalem produkt HG http://www.hgpolska.pl/component/option,com_p...rupa,ogrody-tarasy-balkony/catid,6/Itemid,78/ , Slabo przeznaczony do mechaniki pojazdowej ale po 30 min egr byl jak nowy a chlodnica egr po 45 min miala juz drozne 20 rurek wiec zostalo 11 , ktore produkt uruchomim po 12 godzinach. Zaraz zabieram sie za montaz . Dam znac jaki efekt koncowy( jestem dobrej mysli )

    Dodano po 5 [godziny] 29 [minuty]:

    No niestety duzo pracy a efekt znikomy a raczej tylko tyle ze kolejna opcja wykluczona. dalej jak falowaly tak faluja obroty. czyli chodzi ladnie i co 10-15 szkund prycha( jak star 28 ) dwa razy i pozniej znowu
    chodzi ladnie przez 10-15 sek itd. Bez wtyczki na elektrozaworze jest caly czas super tylko swieci sie blad.

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Jak zdejmuje wtyczke Z elzktrozaworu slychac po wyjeciu filtra powietrza jakby otwiera sie jakas przepustnica i zaczyna rowno pracowac po podlaczeniu wakuometru do egr i podniesieniu jego po wyczyczczeniu rowniez rowno pracuje . chyba wylysieje siwy juz jestem.
  • #11
    DjFelipe
    Level 7  
    Witam
    Czy udało się ustalić przyczynę tych nierównych obrotów?? bo w moim boxerze 3.0 2010 jest to samo - wibruje nierówno, chwile wchodzi na dobre obroty i po kilkunastu sekundach to samo - przyspiesza bardzo dobrze i na wyższych obrotach jest też dobrze. Gdzieś na forum ktoś pisał podejrzewa przepustnice ale także nie zakończony post jakimś konkretnym rozwiązaniem. Jesli sie cos wyjaśniło to będę wdzięczny za jakąs odpowiedź.

    Pozdrawiam
  • #12
    adam221165
    Level 9  
    Tak jest super i musze podziekowac migmig 85 za podpowiedz sprawdzalem rurki od podcisnienia, wakuometrem zawor EGR a umknel mojej uwadze malutki trojnik laczacy przewod podcisnieniowy od pompy podcisnienia z przewodem zasilajacym podcisnieniem wspomaganie ukladu hamulcowego oraz duzo cienszym przewodem zasilajacym elektrozawor zasilajacy egr. Wlasnie ta ciensza koncowka trojnika byla zapchana. kupilem caly nowy kompletny przewod gdyz jak udalo mi sie przepchac ( po wielu probach) otwor zrobil sie wiekszy, i wartosc podcisnienia dochodzaca do EGR byla zbyt duza przez co byl caly czas otwarty. . A i uszczelnienie polaczen na trojniku nie bylo zbyt oczywiste. przypuszczalem tez przepustnice poniewaz starszy jej model ponoc byl wadliwy , ale zanim zaczalem inwestowac lzej dla kieszeni bylo sprawdzic wszystkie elementy , ktore moglyby miec wplyw na objawy jakie wystepowaly w moim Boxerku a i dzieki temu znalazlem i usunalem kilka usterek , ktore mialy zapewne duzy wplyw na jakosc spalin i ochrone srodowiska.
  • #13
    DjFelipe
    Level 7  
    Dzięki bardzo za odpowiedź, musze sie za to zabrać, mam nadzieje że przyczyną też będą te przewody, a potem uszczelnienie szyby bo ta woda lejąca sie na silnik to jakaś masakra jest. Szerokości :)
  • #14
    adam221165
    Level 9  
    Od tej wody ulega zniszczeniu przepustnica starego modelu. Nowy model przepustnicy jest odporniejszy ale trzeba dokupic adaptator , czasem na allegro mozna znalezc w komplecie .
  • #15
    DjFelipe
    Level 7  
    Dzisiaj trójnik poszedł pod wymianę i eureka silnik chodzi jak Claudia Shiffer na wybiegu ;) ale pojawił się inny problem ;( mianowicie ten zaworek zaczął tak napierniczać jakbym wsadził patyczek z lodów w szprychy od roweru i rozpędził sie do 60 km/h. Po jakiejś minucie zaworek cichnie i robi się taki sam efekt jak przy wycięciu wtyczki - buczenie ale silnik nadal chodzi równo.

    Czy ten zaworek powinien tak zasysać powietrze tym małym wlotem pod kostka?
  • #16
    adam221165
    Level 9  
    Tak powinien bo to przeciez jest elektro zawor . A czy aby nie halasuje tylko na zimnym silniku? Osobiscie niewiem jak halasuje patyczek od lodow w szprychach od roweru ale na zimnym silniku rzeczywiscie praca jest troche inna i glosniejsze przez ok minute ale zobacz czy moze cos sie dostalo pod ta gumke przeciwpylowa elektrozaworka i robi jak gwizdek ze zdzbla trawy jak juz porownujemy . Ja nie chcialem sie motac ,czesci bez mozliwosci diagnostyki i naprawy wymienilem na nowa to 200 zl . nie malo , ale policzyc czas i nerwy, To dojechac do lekarza zaplacic wizyte i leki uspokajajace wyjda drozej.
  • #17
    DjFelipe
    Level 7  
    Witam
    Ten elektrozaworek nie działał poprawnie wcześniej to pewne skoro nie miał ciśnienia - nawet jak palcem przytykałem wlot to sie nic nie działo - ale teraz jak już dostał ciśnienie to ciągnie i działa tak głośno że słyszę go nawet w kabinie podczas jazdy jak bzyczy - wg mnie to trochę za głośno. Check engine skasowany i póki co jest dobrze.
    Jakaś lawina tych usterek bo teraz na końcu gaszenia silnika słychać nieprzyjemny trzask jakby uderzenie młotkiem - wcześniej tego nie było - na pewno to nie dwumasa ani sprzęgło bo pracuje dobrze i cicho - zresztą zawsze samochód gaszę na wciśniętym sprzęgle. Ma ktoś z Was takie dziwne objawy?? Pali praktycznie na dotyk ale to gaszenie to jakby któryś tłok chciał się wydostać :(
  • #18
    adam221165
    Level 9  
    On dostal podcisnienie, a nie cisnienie . A czyaby trojnik zalozyles oryginalny nowy czy przepchales stary (moze przy przepychaniu rozkalibrowal sie i jest wiekszy) ? Bo to halas tego zaworka jakby za duzo podcisnienia bylo . Z halasem przy wylaczaniu silnika , odlacz do sprawdzenia podcisnienie z egr lub z elektrozaworka i wysluchaj czy dalej halasuje przy gaszeniu?
  • #19
    DjFelipe
    Level 7  
    Kupiłem nie oryginalny zaworek z otworami przy wylotach takimi jak oryginał - założyłem i obroty super check engine nie świeci - minus to bzyczacy elektrozaworek i huk przy gaszeniu. Dzisiaj pojechałem do serwisu i kupiłem nowy oryginalny przewód do podciśnienia z trojnikiem - zakładam i spowrotem wariuja obroty na biegu jałowym świeci się check - ale za to gaśnie cichutko tak jak powinien a elektrozaworek jakby w ogóle nie pracował. Próbowałem ciągniac powietrze przez tez oryginalny trojnik i praktycznie nic nie leci a otwór nie jest przecież malutki. Czy on jest jakiś zwężany do środka ? Nie jestem mechanikiem ale jak podjechałem i zapytałem co tak tłucze przy gaszeniu odpowiedz padła ze tak się ma tłuc.... Nosz kur.... Ostatnia szansa to wymiana elektrozaworka :-(
  • #20
    adam221165
    Level 9  
    Elektrozawor moza podmien na probe z jakims znajomym ,ktory ma Boxerka. Sprawdzales zawor egr i przepustowosc chlodnicy egr?
  • #21
    DjFelipe
    Level 7  
    Tak zrobie, spróbuje kogoś znaleść na zamianę. Muszę jeszcze raz prześledzić całego posta i zrobić po kolei wszystkie propozycje. Najgorsze bo na osiedlu miejsca brak na takie dłubanie :( Nie mniej jednak dziekuję za podpowiedzi, mam nadzieje że sie uda to zrobić bo fajnie sie nim jeździ.

    Dodano po 7 [godziny] 6 [minuty]:

    A możesz mi w skrócie opisać jak zabrać się za wymontowanie tych podzespołów tj. egr i chłodnica egr?? też chciałbym zerknąć na przepustnice. Może nie będziemy zaśmiecać forum i podeśle swojego maila. fil.sowa22(malpa)vp.pl Dzieki :)

    Dodano po 17 [godziny] 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie- ile powinno wynosić ciśnienie wychodzące z tego elektrozaworka pod szyba?

    Dodano po 6 [godziny] 26 [minuty]:

    Witam

    Wszystko wróciło do normy - obroty super - w moim przypadku pomogła wymiana elektrozaworka - jak otworzyłem stary to jedna rdza i brud.
    Dzieki za pomoc

    Pozdrawiam
  • #22
    adam221165
    Level 9  
    Przepraszam za gapiostwo problem rozwiazany po wymianie trojnika od od rurek podcisnieniowych . koncowka dajaca podcisnienie do elektro zaworu EGR byla zapchana
    Ogromne dzieki za pomoc
    Powodzenia
    Adam