Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plan instalacji elektrycznej na budynku jednorodzinnym, proszę o sprawdzenie ;)

13 Lut 2018 20:35 3525 44
  • Poziom 6  
    Witam, jestem początkującym elektrykiem i chciałbym poprosić bardziej doświadczone osoby w tej dziedzinie o sprawdzenie obwodów elektrycznych ( 8 gn- gniazowe oraz 4 oś- oświetleniowe), czy nie będą przeciążane przewody itp. Plan w załączniku bOczywiście do gniazd posłuży przewód 3x2,5mm, bezpiecznik nadmiarowy b16 a oświetlenie bezpiecznik b6 lub b10 i przewód 3x 1,5mm. Planuję włącznik schodowy w przedsionku, świecznikowe, jednobiegunowe oraz jeden krzyżowy na korytarzu ( nie ma ich na schemacie ).
    Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

• IGE-XAO
  • Poziom 39  
    decibell napisał:
    czy nie będą przeciążane przewody itp

Jak sądzę, kolega jest początkującym (asystentem projektanta)- w jakim zakresie? - pewnie zaraz się dowiemy, bo ewentualne przeciążenie ma ścisły związek z doborem zabezpieczeń, a te znajdują się w rozdzielnicy. Do czego zmierzam. Do tego, że instalację wraz z odbiorami końcowymi rozpatruje się kompleksowo, wraz ze schematem rozdzielnicy (szczególnie!), oraz informacjami nt. ochrony przeciwporażeniowej, przeciwprzepięciowej i ewentualnie odgromowej. Szczególną uwagę przykuwają zawsze pomieszczenia mokre/ wilgotne, obwody zewnętrzne, obwody o obciążalności powyżej mocy...- koledze powinny być wiadome, obwody priorytetowe, ewentualne połączenia wyrównawcze, ewentualna ochrona kaskadowa, wiedza nt. uziemień już istniejących stosownie do wymagań Prawa Budowlanego. Kolega odnalazł się w dziale który odpowiada jego wiedzy. Więc poproszę o kompleksowe dane wraz ze schematem rozdzielnicy i opisem pomieszczeń.
  • IGE-XAO
  • Poziom 39  
    Taka mała dygresja-
    kkas12 napisał:
    Jeszcze nie wszystko, ale pewnie przesada.