Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - Filtr stożkowy - dlaczego jest stożkowy?

Pyzaczek 14 Lut 2018 07:26 678 11
  • #1 14 Lut 2018 07:26
    Pyzaczek
    Poziom 19  

    No właśnie. Dlaczego ma kształt stożka. Czy to jest podyktowane jakimiś zasadami aerodynamiki?

    0 11
  • #3 14 Lut 2018 08:15
    Pyzaczek
    Poziom 19  

    Wiem, że to shit, ale pytałem dlaczego jest stożkowy a nie np. walcowy?

    0
  • #4 17 Lut 2018 10:14
    Kune
    Poziom 23  

    Pyzaczek napisał:
    Wiem, że to shit, ale pytałem dlaczego jest stożkowy a nie np. walcowy?


    Nie zawsze są stożkowe, są różnego rodzaju rozmiary/rodzaje - kwadratowe, okrągłe, grzybki, podłużne itd.

    0
  • #5 18 Lut 2018 08:21
    Pyzaczek
    Poziom 19  

    Kune napisał:
    Nie zawsze są stożkowe...

    Jednak znakomita większość filtrów tuningowych ma kształt stożka. Czym to jest podyktowane? Przecież stożek ma mniejszą powierzchnię niż walec o tej samej podstawie, a i wykonanie go jest z pewnością trudniejsze. . W/g mnie filtr walcowy jest lepszy.

    0
  • #6 18 Lut 2018 09:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Stożek zawsze łatwiej idzie wpasować w jakiś zakamarek.

    0
  • #7 18 Lut 2018 10:21
    diodabg
    Poziom 29  

    Czesciowo chodzi o opory powietrza w stozku powietrze wchodzi prawie na wprost a w walcu musi skrecic o 90 stopni zanim wleci w dolot.
    Dlatego tez np. kolektory wydechowe maja osobne rury dla kazdego cylindra i dopiero puzniej sie lacza w jedna duza rure wydechowa bo w klasycznym kolektorze spaliny musza pokonac opory/zawirowania innych cylindrow.

    1
  • #8 18 Lut 2018 11:50
    Pyzaczek
    Poziom 19  

    diodabg napisał:
    Czesciowo chodzi o opory powietrza w stozku powietrze wchodzi prawie na wprost a w walcu musi skrecic o 90 stopni zanim wleci w dolot.

    Częściowo może być to prawda.
    Czy jeszcze jakieś względy przemawiają za filtrem stożkowym?

    0
  • #9 18 Lut 2018 12:21
    diodabg
    Poziom 29  

    W sportach wyczynowych zeby wyciagnac maximum predkosci glownie chodzi o aerodynamike czyli redukcje oporow i dlatego jest stozek nie ma innej lepszej bryly gdzie powierzchnia filtrowania jest duza.
    Popatrz na stroje narciazy czy bobslejazy tez musi byc odpowiedni ksztal i materialy zeby wyciagnac rezultat na maxa.
    Nie mysl ze tani stozek bedzie taki sam jak stozek drogiej firmy ktora ma laboraoria i uzywa materialu filtrujacego odpowiedniej gestosci a za razem dobrego przeplywu i slabych oporow.

    0
  • #10 18 Lut 2018 12:26
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Kiedyś w silnikach wyczynowych stosowano filtry półkuliste zamontowane na lejkowatych króćcach ssących. Zapewniało to najmniejsze opory przepływu, gdyż w króćcu przepływ był laminarny, a kierunek przepływu przez materiał filtracyjny był mniej więcej prostopadły do jego powierzchni. Ale stożek jest bardziej technologiczny do wykonania z płaskich arkuszy.

    0
  • #11 18 Lut 2018 12:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Art.B napisał:
    filtry półkuliste zamontowane na lejkowatych króćcach ssących

    Dalej w obudowach prostokątnych filtrów są falowody aerodynamiczne.

    Po drugie filtry stożkowe są bardzo drogie, a ten szit z allegro nie można nazwać filtrem.

    0
  • #12 05 Maj 2018 08:56
    Pyzaczek
    Poziom 19  

    No to to by było na tyle :)

    0