Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iskrzenie wirnika przy starcie

14 Lut 2018 13:08 930 16
  • Poziom 43  
    Popytam napisał:
    czy to wina nie podłączonego kondensatora?

    Zapewne tak.
    Na kondensatorze masz schemat podłączenia.
    Nie zapomni wymienić kabel zasilający, wtyczka jest uszkodzona.
  • Poziom 14  
    Popytam napisał:
    Witam podłączyłem silnik, przy rozpędzaniu mocy strasznie iskrzy wirnik. Szczotki są dobre bo sprawdzilem czy to wina nie podłączonego kondensatora? Jak go podłączyć?


    Przyczyny iskrzenia to:
    1. źle przylegające szczotki.
    2. Uszkodzony uzwojenie wirnika.

    Ad.1
    - Wyrównaj płytki komutatora (papierem ściernym obracając wirnikiem)
    - Oczyść szczeliny na komutatorze.
    - Sprawdź, czy szczotki nie blokują się w szczotkotrzymaczu.
    Ad2.
    Sprawdź uzwojenie wirnika na zwarcie.

    Kondensator służy do rozruchu, przesunięcia fazy i pełni funkcję przeciwzakłóceniową. Brak kondensatora, jego uszkodzenie lub źle dobrana wartość pojemności uniemożliwia, bądź znacznie wydłuża rozruch silnika, powoduje znaczne różnice wartości prądu między wirnikiem, a stojanem.
    Brak kondensatora nie powoduje iskrzenia.

    Moderowany przez Krzysztof Reszka:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Dalsze pisanie bzdur zostanie nagrodzone.

  • Poziom 3  
    Silnik jest ustawiony na lewe obroty, ja ściągnelem jedna szczotkę i nie wiem czy ja poprawnie wsadził, są 2 opcje mocowania czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje.
  • Poziom 14  
    Popytam napisał:
    czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje.


    Nie wiem co masz na myśli pisząc "prostopadle". Zdecydowanie równolegle do siebie (a ściśle w jednej osi), po przeciwnych stronach komutatora.
    Szczotki powinny ślizgać się po komutatorze bez szurania i klekotania. Im ciszej, tym lepiej.
    1.Wyrównaj komutator, oczyść szczeliny.
    2.Załóż szczotkę, tak jak była wcześniej założona. Obrócenie jej po dotarciu może powodować uszkodzenie samej szczotki lub nawet komutatora.
  • Poziom 26  
    Z czego wnioskujesz, że wirnik jest ,,dosyć mocno zużyty,,? To co widać na drugim foto to jest komutator. Daj zdjęcie czołowe od strony łożyska. Tam dopiero będzie widać z tej pozycji zużycie komutatora i można podjąć decyzję, czy da się przetoczyć, jeżeli powierzchnia komutatora jest pofalowana jak na Dunaju.
  • Poziom 17  
    Witam.Podobny przypadek miałem z młotowiertarką EINHELL.Mocne iskrzenie na komutatorze. Samo przeczyszczenie komutatora nie wiele pomogło.Po wymianie szczotek to samo. Szczotki po kilku godzinach pracy zjechane do zera.Po dokładnym obejrzeniu komutatora okazało się,że dwa wycinki komutatora wystają dość widocznie nad pozostałe.Niestety wirnik do wyrzucenia.Po założeniu nowego wszystko wróciło do normy.Przetoczenie nic by nie dało,bo wycinki komutatora pod wpływem siły odśrodkowej nadal by wychodziły.
  • Poziom 42  
    kokapetyl napisał:
    Kondensator służy do rozruchu, przesunięcia fazy i pełni funkcję przeciwzakłóceniową. Brak kondensatora, jego uszkodzenie lub źle dobrana wartość pojemności uniemożliwia, bądź znacznie wydłuża rozruch silnika, powoduje znaczne różnice wartości prądu między wirnikiem, a stojanem.


    Taaa. w silniku uniwersalnym. Rozumiem, jest weekend, różne trunki się pija. Ale żeby takie bzdury wypisywać???
  • Poziom 43  
    kortyleski napisał:
    Rozumiem, jest weekend, różne trunki się pija. Ale żeby takie bzdury wypisywać???

    Masz rację, ale to powinno dotyczyć Ciebie, nie mnie.
    Jedyny wpis jaki dokonałem w tym poście to post #2 Przeczytaj go i odnieś się sie do tej wypowiedzi
    I Pij mniej . :D
  • Poziom 42  
    Przepraszam, raczej nie moja wina tylko systemu. Wklejam prawidłowy cytat:
    gtyle napisał:
    Kondensator służy do rozruchu, przesunięcia fazy i pełni funkcję przeciwzakłóceniową. Brak kondensatora, jego uszkodzenie lub źle dobrana wartość pojemności uniemożliwia, bądź znacznie wydłuża rozruch silnika, powoduje znaczne różnice wartości prądu między wirnikiem, a stojanem.


    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    gtyle napisał:
    Popytam napisał:
    czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje.


    Nie wiem co masz na myśli pisząc "prostopadle". Zdecydowanie równolegle do siebie (a ściśle w jednej osi), po przeciwnych stronach komutatora.
    Szczotki powinny ślizgać się po komutatorze bez szurania i klekotania. Im ciszej, tym lepiej.
    1.Wyrównaj komutator, oczyść szczeliny.
    2.Załóż szczotkę, tak jak była wcześniej założona. Obrócenie jej po dotarciu może powodować uszkodzenie samej szczotki lub nawet komutatora.

    Nie wiem czy widziałeś szczotki do silnika od pralki . Tej szczotki z powyższego zdjęcia bez rozlutowania taśmy łączącej nie da się wyjąć z prowadnicy a też i prowadnicy nie da się inaczej założyć do szczotkotrzymacza ( nie jest tak jak w elektronarzędziach). Ponadto dla ciekawości dodam, że nawet po wymontowaniu z silnika nawet przy pomyłce w montażu nie dojdzie do odwrócenia szczotki.
    A do założyciela postu załącz zdjęcie komutatora od strony łożyska, wówczas nikt nie będzie wróżył i zamieszczał wypowiedzi pływających od sedna tematu. Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 34  
    gtyle napisał:
    Kondensator służy do rozruchu, przesunięcia fazy i pełni funkcję przeciwzakłóceniową. Brak kondensatora, jego uszkodzenie lub źle dobrana wartość pojemności uniemożliwia, bądź znacznie wydłuża rozruch silnika, powoduje znaczne różnice wartości prądu między wirnikiem, a stojanem.
    Brak kondensatora nie powoduje iskrzenia.
    Kolego, nie opowiadaj bzdur. To jest tylko i wyłącznie kondensator przeciwzakłóceniowy, a nie rozruchowy i jego brak może powodować iskrzenie. W tym silniku nie ma kondensatora rozruchowego.
  • Poziom 26  
    A tak swoja drogą jestem bardzo ciekawy jak założyciel podłączył ten silnik. Bo jeżeli prawidłowo ( nawet bez autotransformatora czy falownika) to silnik powinien od razu wskoczyć na wysokie obroty i nawet nie dociśnięty to z blatu tej pilarki polecieć na posadzkę. Ja czasem na krótka chwilę odpalam je ale bez obciążenia silnik nie może długo pracować. Niech napisze jak wykonał to podłączenie bo ja podejrzewam , że podał na szczotki .( L na początek uzwojenie stojana , koniec uzwojenia stojana z szczotką krosujemy w szeregu a na drugą szczotkę czyli podajemy N) Żółte przewody czyli dwa ostatnie piny zostawiamy bo to tachoprądniczka).
  • Poziom 3  
    Witam. Widzę że dyskusja się rozwinely, fajnie że pomagacie. Zdjęcie zostało zrobione na Pilarczyk bo mialem blisko światło, kondensator 16uf jeszcze nie jest podłączony. Czy ten silnik jest wstanie pociągnąć mała Pile taśmowa, bo już nie wiem czy gra jest warta swieczki, mam ewentualnie jeszcze jeden silnik ale znów nie ogarniam podłączenia, może jest silniejszy. Dodaje zdjęcia obu silnik i dziękuję bardzo za pomoc. Iskrzenie wirnika przy starcieIskrzenie wirnika przy starcie
  • Poziom 26  
    Oba silniki mają za małą moc do tego urządzenia, które planujesz zrobić. 300W lub trochę więcej ten drugi ma to stanowczo za mało do pracy piłą taśmową a do tego jeszcze bardzo wysokie obroty. Odpuść sobie te silniczki i dokonaj zakupu właściwego silnika .