Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nexia - Problem z silnikiem krokowym

autominus 14 Lut 2018 18:16 189 4
  • #1 14 Lut 2018 18:16
    autominus
    Poziom 6  

    Witam,
    Posiadam pojazd Daewoo Nexia i mam nietypowy problem, ponieważ kilka dni temu wymieniłem jednostkę sterującą silnikiem, ponieważ nie działał silnik krokowy. Po wymianie komputera silnik krokowy funkcjonował poprawnie. Jednakże, po kilku odpaleniach silnik ponownie na wolnych obrotach zaczął się kołysać (gdy silnik był zimny). Wymieniłem świece zapłonowe, gdyż na starych pojawił się matowy nalot czarnej sadzy. Wymiana świec nic nie zmieniła. Ostatnio jadąc pojazd przy dojeżdżaniu do świateł zgasł mi kilka krotnie.
    Silnik odpala poprawnie, ale strasznie nim szarpie, gdy nie dodam gazu.

    Wymontowałem silnik krokowy, przekręcam zapłon, a on nie reaguje. Zmierzyłem wartość uzwojenia:
    Styk A-B: 50 ohm
    Styk C-D: 50 ohm
    Nexia - Problem z silnikiem krokowym
    Silnik nie posiada przebicia na masę. Podmieniłem silnik krokowy na inny i też nie działał.

    Przypuszczam, że ponownie uszkodzeniu uległa chyba jednostka sterująca. Wymieniłem już drugi komputer, a problem ponownie powrócił. Każdy z wymienionych komputerów działał tylko kilka dni, i cały czas problem dotyczy silnika krokowego.
    Nexia - Problem z silnikiem krokowym

    Z zamieszczonego schematu wynika, że jest on bezpośrednio podłączony do jednostki sterującej.

    Co może być powodem uszkadzania układów w jednostce sterującej?
    Może macie jakieś sugestie jak rozwiązać mój problem?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 4
  • #2 14 Lut 2018 19:24
    olaf x
    Poziom 30  

    Zawsze w nexii podstawowym krokiem jest sprawdzenie czy nie pokazuje kodów błędów, a niezależnie od wyniku należy potem zrobić prawidłowy restart, wtedy dopiero można coś gdybać.
    Nexię mam od 21lat, od pierwszego kilometra i o awariach ecm słyszałem niezwykle rzadko, z reguły padają czujniki, połączenia i takie elementy, ecm to nieliczne przypadki.
    Z tego co pamietam mierzy się parami a-d i b-c każdy z wyników powinien się zawierać w granicach 20-100 Ω

    0
  • #3 14 Lut 2018 22:17
    sandamiano
    Poziom 28  

    Dobrze mierzy miedzy stykami A-B oraz C-D . Nexia to ma układ sterowania zaworem biegu jałowego jak opel. A pomiar między stykami A-D oraz B-C stosujemy m.innymi we fiatach
    autominus sprawdź ciągłość przewodów od wtyczki silnika krokowego do wtyczki sterownika silnika , czy przy poruszaniu wtyczką nie dochodzi do jakiejś przerwy lub zwarcia w przewodach

    0
  • #4 14 Lut 2018 22:34
    olaf x
    Poziom 30  

    Możliwe że już mi się poplątały literki, ale wobec tego silniczek krokowy jest raczej dobry. Trzeba szukać jak kolega pisze, połączenia przede wszystkim.

    0
  • #5 15 Lut 2018 09:34
    autominus
    Poziom 6  

    Sprawdziłem przejście na przewodach pomiędzy ECU, a krokowym i wszystko jest w porządku. Również nie mają zwarcia do masy.

    Zmierzyłem napięcia, które dochodzą do silniczka krokowego z ECU po przekręceniu stacyjki.
    Nexia - Problem z silnikiem krokowym
    A: od 2,8V do 3,3V
    B: 0V
    C: 0V
    D: od 2,7V do 3,4V

    Wartości na pinach A i D cały czas się wahają w podanych zakresach.

    Czy to by wskazywało na uszkodzony komputer? Tylko dziwne, że w pozostałych również uszkodziło się sterowanie silnikiem krokowym.

    Czy silnik krokowy może uszkodzić ECU?

    0