Ostatnio zakupiłem Renault Megane II z silnikiem 1.9 DCI z uszkodzoną turbiną. Po naprawie oczywistych usterek przyszła kolej na przejrzenie osprzętu w celu eliminacji potencjalnych zagrożeń.
Jednym z felerów był uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynie korbową w którym z czasem membrana twardnieje, rozpada się a jej kawałki lecą radośnie na spotkanie z łopatkami turbiny (co prawdopodobnie było przyczyną uszkodzenia w moim przypadku).
Ów zawór występuje pod numerami 8200576778 8200466560 8200186227 8200045745
i zamyka się pod wpływem podciśnienia z turbiny dzięki czemu turbo nie wysysa oleju przez odme.
A jego uszkodzenia prezentują się następująco
Najprościej było by wymienić ten zawór na nowy ale cena nowego bądź samej oryginalnej membrany była dla mnie dość zaporowa bo około 150zł. Postanowiłem poszukać alternatywnego rozwiązania i natrafiłem na identyczny temat u "przyjaciół ze wschodu" gdzie rozwiązanie okazało się dość proste, zamiast kupować oryginał wystarczy zastosować membranę o identycznych wymiarach z zaworu od Chińskiego samochodu Chery z numerem 481H1014040 i można go dostać na AliExpress
Zamiennik kosztuje około 40zł z przesyłką na, co prawda trzeba czekać prawie miesiąc ale chyba warto.
Tu widać porównanie starej i nowej membrany.
Po zmontowaniu wszystkiego w całość i przejeżdżeniu prawie dwóch miesięcy mogę śmiało stwierdzić ze zawór działa jak należy i przy większym obciążaniu silnika nie wysysa mi już oleju z miski.
Jednym z felerów był uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynie korbową w którym z czasem membrana twardnieje, rozpada się a jej kawałki lecą radośnie na spotkanie z łopatkami turbiny (co prawdopodobnie było przyczyną uszkodzenia w moim przypadku).
Ów zawór występuje pod numerami 8200576778 8200466560 8200186227 8200045745

i zamyka się pod wpływem podciśnienia z turbiny dzięki czemu turbo nie wysysa oleju przez odme.

A jego uszkodzenia prezentują się następująco

Najprościej było by wymienić ten zawór na nowy ale cena nowego bądź samej oryginalnej membrany była dla mnie dość zaporowa bo około 150zł. Postanowiłem poszukać alternatywnego rozwiązania i natrafiłem na identyczny temat u "przyjaciół ze wschodu" gdzie rozwiązanie okazało się dość proste, zamiast kupować oryginał wystarczy zastosować membranę o identycznych wymiarach z zaworu od Chińskiego samochodu Chery z numerem 481H1014040 i można go dostać na AliExpress

Zamiennik kosztuje około 40zł z przesyłką na, co prawda trzeba czekać prawie miesiąc ale chyba warto.
Tu widać porównanie starej i nowej membrany.

Po zmontowaniu wszystkiego w całość i przejeżdżeniu prawie dwóch miesięcy mogę śmiało stwierdzić ze zawór działa jak należy i przy większym obciążaniu silnika nie wysysa mi już oleju z miski.