Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Megane 1999 1.4 16V - Wyjęcie modułu komfortu

Bartkooo 15 Lut 2018 21:01 636 12
  • #1 15 Lut 2018 21:01
    Bartkooo
    Poziom 3  

    Cześć! Jutro chciałbym zabrać się za samodzielne wyjęcie modułu komfortu.
    Czy ktoś z Was już to robił? Jeżeli tak to prosiłbym o jakieś wskazówki. Czy mogą mnie czekać jakieś komplikacje?
    Pozdrawiam.

    0 12
  • #2 15 Lut 2018 21:05
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W renault nie ma czegoś takiego jak moduł komfortu. Co dzieje się z autem?

    0
  • #3 15 Lut 2018 21:13
    robokop
    Moderator Samochody

    Bartkooo napisał:
    Czy mogą mnie czekać jakieś komplikacje?
    Same komplikację Ciebie czekają w związku z tym -tak że lepiej daj sobie spokój, jeśli nie chcesz złomować auta. To co twoim zdaniem jest modułem komfortu, odpowiada za całą elektrykę nadwozia, z oświetleniem i blokadą antykradzieżową włącznie.

    0
  • #4 15 Lut 2018 21:36
    Bartkooo
    Poziom 3  

    andrzej20001 napisał:
    W renault nie ma czegoś takiego jak moduł komfortu. Co dzieje się z autem?

    Poprzedni moduł mi się spalił, kupiłem nowy o identycznym kodzie lecz go nie zaprogramowałem, teraz chcę go wyjąć i zaprogramować.

    Moduł BSI UCH? Może Wy pod taką nazwą go znacie.

    Renault Megane 1999 1.4 16V - Wyjęcie modułu komfortu

    0
  • #5 15 Lut 2018 21:41
    robokop
    Moderator Samochody

    UCH to się nazywa. Po co chcesz to wyjmować?

    0
  • #6 15 Lut 2018 21:46
    Bartkooo
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    UCH to się nazywa. Po co chcesz to wyjmować?


    Jak pisałem wcześniej poprzedni mi się spalił a nowego nie zaprogramowałem. Po podłączeniu go cała elektryka działała, jedynie dida od immobilizera nie gaśnie podczas odpalenia samochodu (lecz tym się nie przejmowałem). Pojawił się taki problem że auto odpala, pochodzi chwilę i obroty spadają do zera po czym gaśnie. WIEM, że moduł może nie mieć nic do tego, ale chcę wszystko wykluczyć z racji tego, że zaczął gasnąć dopiero po tym jak dostał nowy moduł. Silniczek wolnych obrotów jest sprawny.

    0
  • #7 15 Lut 2018 21:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nie wiesz jak go wyjąć a chcesz go dopisać do auta. Brawo!! Sie spalił czyli co??

    0
  • #8 15 Lut 2018 21:53
    Bartkooo
    Poziom 3  

    andrzej20001 napisał:
    Nie wiesz jak go wyjąć a chcesz go dopisać do auta. Brawo!! Sie spalił czyli co??

    Nie rozumiem, odpisać? Potrzebuję go wyjąć by elektryk mógł mi go zaprogramować.
    Odpaliłem samochód, rozgrzewał się po czym zaczęły chodzić wycieraczki z światłami awaryjnymi. Gdy został wyjęty stary moduł czuć było spaleniznę oraz oznaki po zwarciu na płytce - Przyczyna nie znana, możliwe że starość.

    0
  • #9 15 Lut 2018 21:54
    robokop
    Moderator Samochody

    To przyjmij do wiadomości że to on jest odpowiedzialny za diodę immo i to że silnik gaśnie. I co teraz zrobisz? Masz czym go wyczyścić, dopisać transpondery i całość sparować ze sterownikiem silnika?

    0
  • #10 15 Lut 2018 21:55
    andrzej20001
    Poziom 42  

    No to był wyjęty ??? Czy nie ??

    0
  • #11 16 Lut 2018 07:21
    Bartkooo
    Poziom 3  

    andrzej20001 napisał:
    No to był wyjęty ??? Czy nie ??

    To chyba oczywiste, że stary został wyjęty a na nowym świeci się dioda od immobilizer i problem z obrotami. Co prawda najpierw po włożeniu nowego modułu nie miałem problemów z obrotami, dopiero po czasie się tak stało.

    Jesteś jakoś bardzo sceptycznie nastawiony :/
    Dzięki za diagnozę skoro mówisz że to od tego! Ja chcę go jedynie wyjąć, elektryk mi go zaprogramuję według poprzedniego modułu. Wyczyścić, to znaczy?

    Dodano po 9 [godziny] 21 [minuty]:

    Czyli jeśli nie mam pojęcia o elektryce mam tego nie robić? Czy mogę spokojnie sporobować?

    0
  • #12 19 Lut 2018 20:59
    Bartkooo
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    To przyjmij do wiadomości że to on jest odpowiedzialny za diodę immo i to że silnik gaśnie. I co teraz zrobisz? Masz czym go wyczyścić, dopisać transpondery i całość sparować ze sterownikiem silnika?


    Moduł był odpowiedzialny za diodę od immo, lecz immo miałem wyjęty z auta i auto odpalało nie gasło od razu.

    Każdy kto czuję się choć trochę na siłach, polecam samemu wyjąć sobie moduł, jest ciasno ale da się zrobić. Pamiętajcie o odpięciu akumulatora! ;)

    0
  • #13 27 Lut 2018 21:15
    Bartkooo
    Poziom 3  

    Wyjęcie modułu zajęło mi jakaś godzinę, robiłem to pierwszy raz. Nie jest w tym nic trudnego, należy pamiętać tylko żeby odpiąć akumulator!

    0