Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uno 899 LPG - Ubywa płynu chłodniczego na ciepłym silniku, Zalewa jedną świecę

16 Lut 2018 16:40 1833 24
  • Poziom 17  
    Obserwuje od jakiegoś czasu dziwne zjawisko, powiedzmy że już z ponad pół roku.
    W moim uno na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego gdy sprawdzam jest ok.
    Gdy odpalę silnik, dodaje gazu linką pod maską i obserwuje płyn ciągle jest okej.
    Kiedy przejadę powiedzmy 10 km aż silnik się rozgrzeje, gaz załączy, pod maską jest już płynu poniżej minimum, a podczas dodawaniu gazu ten płyn jakby coś wciągało. Kiedyś miałem tak, że odkręcając korek na gorącym silniku płyn podpływał ostro do góry i aż się wylewał, a teraz jest tak, że po odkręceniu, poziom lekko się tylko podnosi. Co do uszczelki pod głowicą to istnieje pewne podejrzenie, bo cały czas mi coś zalewa drugą świecę i co miesiąc ją wymieniam. Poziom oleju non stop ten sam, pod korkiem nie ma masła. Dziwna sprawa, nie rozumiem trochę tego, możnaby szukać wycieków płynu itd.. ale wszędzie sucho.., no i też spójrzmy na fakt, że gdyby ten płyn opuszczał samochód to po ostygnięciu silnika po nocy, nie było by rano znów prawidłowego poziomu. Dolałem dzisiaj 400ml na zimnym nieodpalonym silniku. po przejechaniu się i rozgrzaniu go , znów płynu ubyło , a na zimnym znów jest tyle co powinno. Ogrzewanie działa dobrze. Samochód normalnie jeździ. Wentylator chłodnicy sprawny, do przegrzań silnika nie dochodzi. Na ciepłym silniku sprawdzałem płyn zarówno na benzynie jak i gazie. Wiem, że szybko odeślecie mnie do mechanika , ale co mechanik to inna teoria, a mnie nie stać na to żeby wymieniac wszystko po kolei bez eliminacji problemu. Jeden powie , że uszczelka pod głowicą, ktoś inny że uszczelniacz zaworowy, niektórzy powiedzą, że to korek, a jeszcze inny powie żeby tak jeździć i się nie przejmować. Dodam że chłodnicę wymieniałem w czerwcu razem z płynem K2.
    Co do problemu ze świecą , jest to tak , że zawsze po odpaleniu chodzi przez kilka sekund na 3 gary, później się wkręca na obroty i chodzi już ładnie, z tygodnia na tydzień chodzi na 3 gary coraz dłużej, aż dochodzi do momentu że się nie da jechać i wtedy wymieniam świecę, stara jest zwykle mokra i cała czarna.
    Najlepsze jest to że im zimniej tym ładniej mi zapala, im zimniej tym wkręca się na wyższe obroty po odpaleniu i ta praca na 3 gary jest wręcz niezauważalna, latem było tak, że praktycznie po odpaleniu zamiast wkręcić się tak na moment na 1300 obrotów, to on odpalał na 1000obr był taki spadek w dół gwałtowny i szarpniecie silnikiem, i potem powoli taką nierówną pracą silnika wdrapywał się na ten poziom 1300obrotów. Była też raz jakaś teoria że silnik przez noc się zalewa gazem, bo przy pierwszym odpaleniu dlużej kręcił, sprawdziłem to zostawiając go na noc z pustą butlą i bez zmian. A problem z długim kręceniem rozwiązał się chyba po wymianie filtra paliwa.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    Uszczelka czy uszczelniacz, bez rozebrania i sprawdzenia nie da się jednoznacznie stwierdzić, choć osobiście też bym obstawiał uszczelkę pod głowicą.
  • Poziom 17  
    czyli nie ma sensu się łudzić że to jakies zapowietrzenie?
  • Poziom 19  
    Zapowietrzenie na pewno nie. Gdzieś masz mikronieszczelność być może na uszczelce, kiedy silnik się nagrzewa jak wiemy materiały szczególnie metale się rozszerzają, wtedy nieszczelność się powiększa i płyn ucieka.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    enhanced napisał:
    A reduktor ciepły się szybko robi? Bo raczej tylko on móglby się zapowietrzyć. Wpięty szeregowo czy równolegle?

    Reduktor to tomasetto at07 , instalacja stag 50. Kwestia kilku kilometrów , jest ustawione że przy 40 stopniach Celsjusza załącza się gaz. Czy szeregowo czy równolegle pojęcia nie mam
  • Poziom 29  
    Jest kilka objawów uszkodzonej UPG , U Ciebie tylko ubywa płynu. Kopci na biało (teraz to normalne zwłaszcza jak masz LPG) ale po rozgrzaniu ? Co do zalewania świecy wypadałoby sprawdzić kompresję na cylindrach , może za mała w tym cylindrze jest i zapłony wypadają- zalewa świecę i uszkadza w dłuższej perspektywie. Jeśli tylko ubywa płynu, nie zapowietrza się , dobrze grzeje nagrzewnica to nie brałbym na 100% uszczelki pod uwagę
  • Poziom 17  
    sandamiano napisał:
    Jest kilka objawów uszkodzonej UPG , U Ciebie tylko ubywa płynu. Kopci na biało (teraz to normalne zwłaszcza jak masz LPG) ale po rozgrzaniu ? Co do zalewania świecy wypadałoby sprawdzić kompresję na cylindrach , może za mała w tym cylindrze jest i zapłony wypadają- zalewa świecę i uszkadza w dłuższej perspektywie. Jeśli tylko ubywa płynu, nie zapowietrza się , dobrze grzeje nagrzewnica to nie brałbym na 100% uszczelki pod uwagę

    Kopci na biało tylko na początku rano na zimnym, na rozgrzanym czyściutko. Kompresja była sprawdzana powiedzieli, że jest okej.
    Olej wymieniany 14 lipca , teraz w przeciągu miesiąca temu wymieniłem filtr lpg, filtr paliwa, filtr powietrza. Wszystkie Świece właśnie wczoraj wrzuciłem o niższej ciepłocie iskra fe55prs-11 , czytałem , że wiele ludzi tak robiło w tym silniku, niestety nie odczuwam różnicy minimalnie nierównej pracy przez kilka sekund po odpaleniu, być może świeca dłużej wytrzyma, nie wiem, przewody zapłonowe sentech z sierpnia lub września. dbam o to auto jak mogę, ale po każdym zrobieniu jednej rzeczy, nagle znajduje się 5 kolejnych :(

    Dodano po 3 [minuty]:

    Silnik co prawda upocony w oleju, ale nie ubywa go. Rok temu w lutym miałem wymieniane uszczelki, nie wiem co prawda które, ale dałęm 400zł za kompletne wyeliminowanie wycieku. Wiecie jak to jest jak zostawiasz auto w rękach mechanika.. , wiem że coś od dołu grzebali, potem jechalem na reklamacje bo oleju ubywało bardziej niż wcześniej, to mówili coś że zrobią pokrywe zaworów, potem coś gadali o UPG, w końcu koniec końców nie wiem co było zrobione, wiem że olej się trzyma.
  • Poziom 29  
    Masz tam taki silnik jak w sc 900. U mnie w aucie (SC 900) też zalewało od nowości z salonu na zimnym silniku. Chodził na 3 gary troszkę zanim się rozgrzał, zimą nawet z kilometr jakbym CC 700 jechał. To ponoć przypadłość niektórych silników 900 - nie wszystkich a czemu? To i ja nie wiem. Podobno wina leży w braku kolektora ssącego jako takiego a wtryskiwacz jest nad cylindrem 2 i 3 dlatego paliwo na zimnym silniku potrafi nie odparować (wymieszać się z powietrzem) i zalać świecę. O dziwo na gazie jak zaraz przełączę to pracuje na wszystkie - obniż w programie temperaturę przełączania . 40 stopni to dużo. Masz możliwość odpalania na samym gazie? Pewnie tak to jak się ociepli powyżej zera spróbuj odpalić i porównasz. Bierzesz pod uwagę samą świecę a jej przewód zapłonowy tudzież cewkę? Masz stary przewód z 4 cylindra? Podmień zamiast tego z trzeciego obecnie. Cewka zapłonowa dwubiegunowa. Jedna jest na cylindry wewnętrzne właśnie 2 i 3. Zamień przewody przy cewce- nic się nie stanie ale może zacząć uszkadzać 3 świecę - wtedy winowajca by była
  • Poziom 17  
    problem powstał zanim założyłem nowe przewody :) , sugerujesz, że uskodzona cewka była powodem tego że świeca jest mokra? hmm. U mnie problem się pojawił mniej więcej przy 108tys km przebiegu, wcześniej wszystko było okej. Dawniej miałem gaz ustawiony na 0 stopni, ale na zimnym nie miało szans, żeby to jechało. gasło od razu po przełączeniu, gość ustawił mi na 25 , ale poprosiłem dla pewności żeby dał 40, bo naprawdę kilka tych kilometrów musiałem przejechać zanim chciało mi to działać. Myślę że od 25 do 40 stopni to się szybko nagrzewa więc niewielka różnica,

    Pamiętam jak pierwszy raz miałem ten problem, że po odpaleniu nierówno chodził, dość długo, wymieniałem wtedy pierwszy raz świece w tym aucie, to był grudzień 2016, a kupiłem go w październiku. Wszystkie świece były suche , jedynie na czwartej był biały nalot na tym styku i w przewodzei też był, po wymianie bylo ok. Problem z momentem nierównej pracy po odpaleniu sie pojawił po tym jak mechanicy zrobili mi wyciek..., dopiero po kilku miesiącach jak świeca całkiem niedawała rady zorientowałem się że mi ją zalewa, każda kolejna nie wytrzymała już aż tak długo.

    Dodano po 5 [minuty]:

    ale ta zamiana przewodów to w sumie dobry pomysł, tak zrobię , nie zaszkodzi,
    zapomniałem wspomnieć, Czujnik temperatury też wymieniałem i nic to nie zmieniło . I na pewno ten co trzeba :) czyli nie ten od wentylatora, ani od wskazówki/kontrolki w liczniku :) Swoją drogą też mi niektórzy wmawiali że to silniczek krokowy i dlatego mi szarpało w dół obrotami po odpaleniu, no ale 40zł poszło się ... , a nowy silniczek nic nie zmienił
  • Poziom 29  
    W sumie za 40 zł to już byś miał interfejs do tego auta i mógłbyś sobie na żywo parametry czujników podejrzeć i wymienić gdyby przekłamywały. Zakładałeś gaz do tego auta? Pamiętaj że pod jedną cewkę masz zapewne podlutowany przewód sygnałowy do obrotów dla instalacji LPG a to też może osłabiać impulsy dla cewki. Jeśli to na cewce cylindrów 1-4 to nie będzie to. Wracając do tematu jeśli tylko ubywa płynu a nie ma kilku nakładających się objawów UPG to na tą chwilę bym był ostrożny w radzeniu zdejmowania głowicy
  • Poziom 17  
    Właśnie to jest ten cholerny dylemat, gdy chce się u mechanika przy takim problemie samą diagnozę.., bo każdy rzuca w ciemno że upg, głowica lub uszczelniacz zaworowy, i każdy chciałby odrazu ściągac głowicę.., a to już jest dla mnie wydatek.., jak się okaże że upg w porządku, a problemu nie rozwiązano to i tak za robote zapłacisz . Lpg w tym samochodzie działa dłużej niż występuje ten problem, sam osobiście brałem sygnał do obrotomierza, nie ruszając cewki, na przekaźniku pompy paliwa na styku 86 był sygnał z obrotami

    Dodano po 5 [minuty]:

    z Gazem tez jest taki problem, że zawsze gdy po nagrzaniu załączy się pierwszy raz to w większości przypadków nie reaguje na pedał gazu, obroty spadają do zera i gaśnie, dopiero gdy odpalę go na benzynie, wyłącze silnik , odpale jeszcze raz i włącze gaz to wtedy jest ok. Właśnie stąd to 40 stopni bo zawsze myślałem, że tak się dzieje z powodu niskiej temperatury, ale jednak nie
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    adam95102 napisał:


    z Gazem tez jest taki problem, że zawsze gdy po nagrzaniu załączy się pierwszy raz to w większości przypadków nie reaguje na pedał gazu, obroty spadają do zera i gaśnie, dopiero gdy odpalę go na benzynie, wyłącze silnik , odpale jeszcze raz i włącze gaz to wtedy jest ok. Właśnie stąd to 40 stopni bo zawsze myślałem, że tak się dzieje z powodu niskiej temperatury, ale jednak nie


    Jeśli w programie LPG jest czas nakładania faz (nie podpinałem takiej centralki ale pewnie jest) to wydłuż ten czas (też potrzebny interfejs LPG) Wtedy będzie więcej czasu- po przełączeniu na gaz będzie jeszcze chwilę pracował na benzynie by gaz dotarł do cylindrów i wtedy nie zgaśnie ale to trzeba metodą prób by za długo też nie dać tego nakładania i nie wzbogacić za nadto bo osiągnie się ten sam skutek- zgaśnie ale z za bogatej mieszanki
  • Poziom 17  
    sandamiano napisał:
    adam95102 napisał:


    z Gazem tez jest taki problem, że zawsze gdy po nagrzaniu załączy się pierwszy raz to w większości przypadków nie reaguje na pedał gazu, obroty spadają do zera i gaśnie, dopiero gdy odpalę go na benzynie, wyłącze silnik , odpale jeszcze raz i włącze gaz to wtedy jest ok. Właśnie stąd to 40 stopni bo zawsze myślałem, że tak się dzieje z powodu niskiej temperatury, ale jednak nie


    Jeśli w programie LPG jest czas nakładania faz (nie podpinałem takiej centralki ale pewnie jest) to wydłuż ten czas (też potrzebny interfejs LPG) Wtedy będzie więcej czasu- po przełączeniu na gaz będzie jeszcze chwilę pracował na benzynie by gaz dotarł do cylindrów i wtedy nie zgaśnie ale to trzeba metodą prób by za długo też nie dać tego nakładania i nie wzbogacić za nadto bo osiągnie się ten sam skutek- zgaśnie ale z za bogatej mieszanki

    Wreszcie ktoś mi to wytłumaczył
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
  • Poziom 29  
    Pisze o II generacji. mam u siebie prosty sterownik voila plus - program jeszcze w DOSie i tam jest czas nakładania faz. Sterownik BINGO M czy S ma taką funkcję. W pierwszej generacji nie ma tego ale tam znowu elektrozawór odcina benzynę , wypala się z komory pływakowej gaźnika i przełączasz na gaz . Jeśli I generacje założysz do wtrysku to owszem odetnie wtryskiwacz z chwilą przełączenia na gaz ale tu jest centralka stag 50 którą się programuje interfejsem i ustawia konkretne parametry
  • Poziom 17  
    A wracając do tematu tych cyrków z płynem, to co to może być , skoro uszczelka być może jest ok?
  • Poziom 23  
    Wypiąć parownik z obiegu , sprawdzić objawy czy pozostaną. Peugota jakiegoś 1,1 miałem z taką usterką że zimny chodził jak z salonu , zagrzał się i płyn zaczynał zbiornikiem uciekać . Uszczelka wymieniona -działa do dziś .
  • Poziom 17  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak masz inny kolor świecy na jednym cylindrze, jasny kolor , lub nagar na świecy to masz UPG.
    ani koloru , ani nagaru, jest po prostu mokra
    COś jeszcze?
  • Poziom 17  
    sandamiano napisał:
    W sumie za 40 zł to już byś miał interfejs do tego auta i mógłbyś sobie na żywo parametry czujników podejrzeć i wymienić gdyby przekłamywały. Zakładałeś gaz do tego auta? Pamiętaj że pod jedną cewkę masz zapewne podlutowany przewód sygnałowy do obrotów dla instalacji LPG a to też może osłabiać impulsy dla cewki. Jeśli to na cewce cylindrów 1-4 to nie będzie to. Wracając do tematu jeśli tylko ubywa płynu a nie ma kilku nakładających się objawów UPG to na tą chwilę bym był ostrożny w radzeniu zdejmowania głowicy


    Hej. Podpowiesz mi jaki konkretnie potrzebuje interfejs do tego samochodu ? (Uno 899 2002r) zamierzam zainwestować :lol:
  • Poziom 29  
    Vag kkl plus przejściówka na 3 piny - specyficzne dla fiata z tamtego okresu. Ja mam vag kkl i dorobiłem sobie wiązkę tzw wolne piny i działa. A program IAW SCAN II
    Ty masz rok 2002 ale pewnie złącze 3-pinowe? Zobacz przy dużym złączu do sterownika silnika czy jest małe na 3 piny bo z tamtego okresu seicento np ale jeszcze SPI a już miało złącze OBD 16-pinowe w kabinie jednak nie spełniało norm OBD II