Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zasilacz antenowy działa po zwarciu

16 Lut 2018 22:51 2391 24
  • Poziom 4  
    Witam!
    Mam taki problem. Nowy zasilacz antenowy, nowy kabel koncentryczny, nowa płytka w antenie siatkowej, antena sprawna, dekoder DVB-T firmy cyfrowego polsatu. I teraz tak, mam całkowity brak sygnału. Gdy zrobię celowe zwarcie, dotkne przykładowo śrubokrętem drut z oplotem w końcówce (oczywiście na sekundę kontrolka na zasilaczu przygasa), mam sygnał 100% i wszystko gra. Gdy następnie wyłącze zasilacz z zasilania, a potem go ponownie włączę, znowu mam całkowity brak sygnału. Muszę znowu zrobić zwarcie, wtedy mam sygnał. I tak w kółko... Czy ktos potrafi wyjaśnić mi o co tutaj chodzi? Nie znam się na tym, ale mam wrażenie, że zasialcz po uruchomieniu nie działa, a po zwarciu zasilacz jakby się "resetuje" potem działa. Zastanawia mnie to dlaczego nowy zasilacz kupiony dwa dni temu ma takie objawy, czy kupiłem wadliwy towar czy mogłem sam coś uszkodzić? I czy jest możliość naprawy tej usterki czy musze kupić nowy zasilacz?
  • Poziom 14  
    Jak daleko mieszkasz od nadajnika??Może nie potrzebujesz wzmacniacza i zasilacza wystarczył by sam symetryzator w antenie.
    Zasilacz sprawdzisz zwykłym miernikiem.
  • Poziom 4  
    Mieszkam 35 km od nadajnika, lecz w miejscu niekorzystnym ze względu na ukształtowanie terenu. Od lat były problemy z sygnałem, więc zasilacz jest niezbędny. Ale tutaj nie w tym problem, bo zeszliście obydwaj z tematu, pytałem dlaczego gdy jest zwarcie zasilacz zaczyna działać??
    EDIT: jednak wszyscy mamy na osiedlu nateny ustawione na nadajnik odległy o 59 km, tak jak wczesniej napisałem, uwarunkowane ukształtowaniem terenu, w skrócie dwie górki, a mieszkam w dolinie pomiędzy.
  • Poziom 38