Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3

17 Lut 2018 19:04 4587 10
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam następujący problem z A3 8l 2000r:
    Na liczniku zapala mi się zielona kontrolka od świateł mijania/pozycyjnych mimo że włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej, na wyłączonym zapłonie,tak samo pali się gdy silnik pracuje, pali się również żółta kontrolka silnika check engine i nie gaśnie. Od razu mówię że nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika jaki i w Instruments. Obie te kontrolki zapaliły się w tym samym momencie.Zielona gaśnie dopiero jak się wyciągnie kluczyk ze stacyjki, to gaśnie po ok.15-20 sekundach.
    Byłem u mechanika i twierdzi że przyczyną tego stanu prawdopodobnie jest coś nie tak z licznikiem lub brakiem gdzieś jakiejś masy.
    Link z filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=8WO8tBW33Nw


    Mój Licznik to VDO 8l0920931m
    Mam możliwość zakupu 8L0920931HX lub 8L0920931F tylko czy któryś będzie pasował?

    Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3
  • Poziom 9  
    rosak napisał:
    Sprawa dosyć prosta dla elektryka samochodowego.
    Z pamięci- światła pin 17 w T32 (niebieska) a CEL pin 14 w T32a (zielona).
    Zdiagnozuj przyczynę usterki, potem naprawiaj/wymieniaj. To prawidłowa i jedyna kolejność.


    Mógłbyś mi trochę rozjaśnić. Czyli te piny z tych kostek malerzało by na chwilę wypiąć i zobaczyć co się dzieje w liczniku(kontrolki miały by zgasnąć po wypięciu pinów z tych kostek)?
  • Poziom 9  
    ok. to zaczekam. Jak byś mi opisał co i jak sprawdzić to bym sobie sam to zdiagnozował.
  • Poziom 26  
    Więc tak, jak pisałem CEL to pin 14 w T32a (zielona), zapala się jak podasz GDN, czyli po odpięciu wtyczki ma zgasnąć, jeśli nie zgaśnie, to coś w liczniku.
    Pin 17 w T32 jest od świateł długich więc to nie to. Sprawdź najpierw ten CEL.
  • Poziom 9  
    Znalazłem takie schematy kostek od licznika: check to 14 pin w zielonej kostce, a który pin jest od zielonej kontrolki świateł pozycyjnych/mijania?
    Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3

    znalazłem również pinologię od tych świateł pozycyjnych z tym że od passata i tam jest napisane że pin 3 w zielonej kostce T32b tylko czy w a3 jest tak samo?
    http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie lepiej wyjąć licznik z auta i podpiąć tylko plus po stacyjce (15), stały plus (30) i masę (31)?
    Wtedy będziesz widział czy kontrolka od świateł zapala się przez problem w liczniku czy przez problem w instalacji auta.
    Te dwa zaciski 58d i s lub piny 26, 27 niebieskiej wtyczki mogą zapalić kontrolkę świateł.
    Można też wyjąć włącznik od świateł ale to tylko wykluczy lub wskaże jego winę.
    Tutaj CHECK jest raczej po CAN sterowany ale moge się mylić.
    Będzie świecił nawet po zasileniu licznika po za autem (gdy podłączysz tylko plusy i masę).
  • Poziom 9  
    Wyłącznik świateł odłączyłem ale i tak kontrolka zielona się paliła.
    Jest magistrala CAN. Jak kiedyś licznik był podłączony na stole to faktycznie kontrolka check się paliła. a kontrolka od świateł nie. zdjęcie było robione kilka miesięcy temu

    Audi a3 8L - Problem z licznikiem i kontrolkami w Audi a3

    Po włożeniu wtedy licznika do auta check zgasł na kilka mięsięcy(działał prawidłowo), ale kontrolka od świateł paliła się dalej tak jak w tej chwili.

    Jak to rozumieć? gdzie może być problem? Wtedy elektronik mówił że może być gdzieś problem w instalacji auta, brak masy lub coś podobnego?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To raczej nie problem masy a pojawiąjącego się plusa.
    Czyli teraz odłączanie tych 4 zacisków o których pisałem i patrzenie kiedy zgadnie i wtedy szukanie w aucie jeżeli na stole ta kontrolka się nie świeci.
    Może masz coś ze złączem haka.
  • Poziom 9  
    Nie mam haka.
    Podsumowując:
    Zielona kontrolka świateł- jak odepnę te zaciski 58d i s lub piny 26, 27 niebieskiej wtyczki i kontrolka zgaśnie to problem jest gdzieś w instalacji auta, a jeżeli nie zgaśnie to problem leży w liczniku?
    A Check engine -żółta kontrolka - jak wypnę pin 14 z zielonej kostki i kontrolka zgaśnie to problem będzie leżał w instalacji auta czy licznika bo tam jest CAN.
    Czy na pinie 14 po włączeniu napięcia powinno się pojawić napięcie?
    Jak to rozkminić?