Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H Z17DTJ - Błąd P0243-06 i okoliczności jego występowania, wymienić zawór?

Ahjoo 17 Lut 2018 21:23 1194 5
  • #1 17 Lut 2018 21:23
    Ahjoo
    Poziom 3  

    Cześć,
    nie chcę się pakować w niepotrzebne koszta dlatego proszę o sugestię. W astrze z silnikiem z17dtj wystąpił błąd raz, a dobrze (czyli nie było niepożądanych objawów wcześniej). Przejechałem się z laptopem(kasowałem za każdym razem błąd) i sprawdziłem kiedy się pojawia:
    - Na zimnym jest wszystko ok
    - Jeżeli auto jest już trochę rozgrzane i już raz pojawił się błąd, to wraca on zawsze przy jeździe na drugim biegu na dwóch tysiącach obrotów. Błąd ma status obecnego przez dosłownie 3-5s, i znika (ale zostawia samochód w trybie awaryjnym )
    - Jeżeli skasuje błąd i będę unikał drugiego biegu to problem nie wraca, auto normalnie przyśpiesza a turbina pracuje. Na każdym innym biegu spokojnie można cisnąć do odciny.
    Sprawdziłem część wiązki zaworu ciśnienia doładowania która wychodzi z peszla głównej wiązki silnika, i nigdzie nie była przetarta/przerwana. Styki wtyczki wyczyściłem, profilaktycznie dogiąłem i zmierzyłem na nich napięcie przy pracującym silniku - 14V. Sprawdziłem interfejsem czy zawór steruje wastegatem w pełni jego zakresu pracy - ok. Rezystancja zaworka to 16Ω (opór kabli pomiarowych ~0,3Ω)

    Błąd mówi o przerwie w obwodzie, ale w najbardziej narażonym na to miejscu(wyjście z peszla-zawór) wiązka wygląda ok. Szukać dalej przerwy w wiązce(muszę rozgrzebać peszla) czy wymienić zawór? Ewentualnie, czy wie ktoś czy, i w jaki sposób pierburg koduje datę produkcji? Mam wszystkie numery z zaworka i jeżeli jest stary to go po prostu wymienię.

    0 5
  • #2 18 Lut 2018 08:40
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Powiedz chociaż jaki błąd...

    0
  • #3 18 Lut 2018 09:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ja bym podpoił żarówke 4W zaraz przy komputerze i lub przedzwonił wiązkę .
    Jeśłi wiażka dobra a nie pali zarówki to komputer nie steruje.

    0
  • #4 18 Lut 2018 11:41
    Ahjoo
    Poziom 3  

    P0243-06 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania - wysokie napięcie
    Posprawdzam zaraz wtyczki na ecu.

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Lut 2018 17:12
    andi12

    Poziom 13  

    Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora ssącego . W takim przypadku następuje brak korelacji wskazań czujnika ciśnienia doładowania i przepływomierza oraz obrotów i prędkości samochodu co powoduje wyświetlenie ww błędu. To co napisałem można potwierdzić lub wykluczyć analizując parametry bieżące silnika i robiąc testy w szczególności zaworu egr .

    0
  • #6 22 Lut 2018 23:30
    Ahjoo
    Poziom 3  

    Mam nadzieję że to EGR był winowajcą, po wyczyszczeniu i całym dniu jazdy wszystko jest ok (egr chyba nigdy nie czyszczony, a przynajmniej tak to wyglądało). Zabawne, bo po kodzie błędu spodziewałbym się przerwy w obwodzie (dokładnie ten sam błąd miał status obecnego po wypięciu kostki od zaworka więc tak założyłem)... Przerwy w obwodzie której tak czy siak nie było bo sprawdziłem całą wiązkę. Mam nadzieję ostatni raz podziękować za pomoc w tym temacie.

    Dla potomnych: Gdyby ktoś nie wierzył że wystarczyło wyczyścić egr, to informuję że do dnia 3.03 nadal jest ok (jak ręką odjął, wcześniej błąd pojawiał się po kilku minutach od ruszenia z miejsca i upierdliwie nie chciał się wykasować interfejsem) , zauważyłem że turbo teraz ładuje circa 0.15bar więcej niż przed wyczyszczeniem egra więc potwierdza się też moja myśl o nieszczelności (dane z opcom zmierzone przed/po na temperaturze roboczej silnika, na tej samej trasie i podobnej temperaturze zewnętrznej) .

    0