Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Duszenie auta - Szarpanie podczas jazdy Skoda Felicia 1.3 MPI z 99 r LPG

Doska96 17 Feb 2018 23:13 1089 6
  • #1
    Doska96
    Level 2  
    Witam. Mam Skode Felicie 1.3 MPI z 99 r benzyna-gaz. Mianowicie mam taki problem. Jade autem 160km/h na benzynie i nagle zaczyna Mi sie dusic,szarpac i schodzi predkosc do 90 potem 60 km/h az calkowicie gasnie i nie mozna wogole odpalic ani na gazie ani na benzynie. Na dodatek czuc zapach spalonego. Moze ktos orientuje sie co jest nie tak?
  • #2
    Tommy82
    Level 41  
    Zapach spalonego czego?
    Skąd?
  • Helpful post
    #4
    Marcinek0987
    Level 10  
    Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik wału korbowego który daje sygnał na cewke. Inaczej nie wiem jak Ci to wyjaśnić i moim zdaniem nic innego nie mogło się popsuć. Bardzo często cewki i czujniki ludzie kupują do tych silników bo często to się psuje. 160km/h silnik się grzeje czujnik cewka też te temperaturę odbiorą od silnika i jeśli są uszkodzone to się dzieje jak u Ciebie. Na YouTube jest filmik na którym miły człowiek pokazuje jak sprawdzić czujnik wału korbowego.
  • #6
    sk700
    Level 31  
    Marcinek0987 wrote:
    A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy.

    Kolega tak na trzeźwo? :) Jak się przedostały do nawiewu te spaliny? Dziura w nagrzewnicy?
    Masz obrotomierz? Co pokazuje w momencie jak odcina silnik?
  • #7
    Marcinek0987
    Level 10  
    No co do spalin tak słyszałem od starszych stażem fachmanow w warsztacie gdzie pracuje, no w sumie może trochę dziwne no ale nie raz z tą teoria spotkałem, no ale nie można wykluczyć przytopionej instalacji radia, kto nic nie robi nic się nie nauczy i błędu nie popełni. Moim zdaniem przy przedmuchu na uszczelce głowicy dopuszczalne jest to że spaliny wykorzystają szczelinę i dostaną się tam gdzie mogą przez szczelinę się dostać. W sumie forum jest do wypowiedzi i można się kontrargumentowac, po to jest dyskusja by sobie pomóc lub udowodnić gdzie jest prawda i kto ma rację.