Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak ładowania Mercedes w123, regeneracja alternatora

pancerniakp 17 Lut 2018 23:55 687 8
  • #1 17 Lut 2018 23:55
    pancerniakp
    Poziom 6  

    Witam, mam pytanie odnośnie alternatora do Mercedesa W123, silnik 2,4 diesel. Jakiś czas temu pojawił się problem rozładowanego akumulatora. Wymieniłem aku i ładowałem i za każdym razem siada. Doszedłem do wniosku, że e mam uszkodzony alternator. Po połaczeniu przewodu idącego do kontrolki ładowania do masy, zapala się kontrolka na przekręconym zapłonie. Po podmianie alternatora na drugi z uszkodzoną obudową, kontrolka się świeci, ale alternator ten drugi ma popękaną obudowę i nie nadaje się do montażu. Po przełożeniu szczotkotrzymacza do tego pierwotnego alternatora jest tak samo, czyli kontrolka się nie świeci, czyli to nie jest usterka tylko coś w altrnatorze. Pytanie co trzeba wymienić i jak to zrobić. Dodatkowo mam problem z nie działajacą diodą od grzania świec i na dodatek te dwie usterki się wydarzyły w podobnym czasie. Po przekręceniu kluczyka słychać jak przekaźnik włącza zasilanie na świece i po ok 20 sek. wyłącza się. Sprawdziłem połączenie pomiędzy przekaźnikiem a licznikiem oraz sprawdziłem żarówkę i działa. W drugiej beczce mam podobny problem, tylko różni się tym, że za pierwszym przekręceniem kluczyka żarówka się nie świeci a jak drugi raz przekręcę w krótkim odstępie czasu, to już zaczyna działać. Czy to będzie problem z przekaźnikiem grzania świec? Z góry dzięki za pomoc.

    0 8
  • #2 18 Lut 2018 00:54
    sagem173
    Poziom 7  

    Zmień przekażnik. Zanim zacząłeś grzebać w alternatorze, trzeba było sprawdzić napięcie, czy czasem nie przeładowuje, lub daje za mało.

    0
  • #4 18 Lut 2018 10:24
    pancerniakp
    Poziom 6  

    Sorry zapomniałem napisać tej istotnej informacji :) po odpaleniu i wskazuje ok 11,8-11.9

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Lut 2018 10:44
    Giepeski
    Poziom 11  

    Kolego, powodów braku ładowania może być wiele.
    Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma:
    1. Wytarte szczotki,
    2. Uszkodzony regulator napięcia,
    3. Uszkodzone diody w alternatorze,
    4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika,
    5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana.
    Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy na przewodach pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz silnikiem a karoserią.
    Jeżeli po odpaleniu silnika i lekkim prze gazowaniu, na klemach akumulatora masz napięcie w okolicach 13,5 V, to znaczy że alternator jest dobry, a akumulator rozładowuje Ci jakiś odbiornik w samochodzie ( żarówka podświetlenia bagażnika, radio a może świece żarowe są grzane non stop).
    Podstawa to zmierzyć napięcie jakie wychodzi z alternatora i jakie dochodzi do akumulatora, a dopiero później, tak jaki pisali poprzednicy szukać przyczyny.

    Edit:
    Jak pisałem posta to nie było info o poziomie napięcia.
    Wymień regulator napięcia i powinno pomóc.
    Na wszelki wypadek sprawdź jakie napięcie jest na zaciskach alternatora, żeby się nie okazało, że walnięty jest przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem.

    0
  • #7 23 Lut 2018 21:21
    pancerniakp
    Poziom 6  

    Dziekuje wszystkim za zaangażowanie i chęć pomocy. Sprawa wygląda tak, że oddałem alternator do naprawy, został wymieniony regulator napiecia, łożyska i coś zostało przetoczone, przyczyną było uszkodzone połączenie pomiędzy reg. napięcia a resztą urządzenia dlatego też po włożeniu drugiego nadal nie działał. Ma okolo 36 lat, więc mogło się takie coś zdarzyć (Pan nie mógł rozkrecić tego alternatora). Nadal mam problem z tym przekaźnikiem od świec żarowych, połączenie pomiędzy przekaźnikiem a żarówka w liczniku jest ok i po zasileniu kostki przy nim ona działa. Nie jest to jakaś pilna sprawa bo po prostu czekam ok 20 sek na to aż w przekaźniku coś przeskoczy i wtedy odpalam. Każda świeca działa bo tez sprawdzałem, może najzwyczajniej podłącze tą żarówkę do świecy i wtedy tez to powinno działać czy będą jakieś konsekwencje tego podłaczenia? Może ktoś to rozkręcał i wie co jest za to odpowiedzialne i wystarczy coś wymienić w tym przkaźniku Czy 20 sek to nie jest za długi czas na działanie tych świec?

    0
  • #8 28 Lut 2018 00:11
    Giepeski
    Poziom 11  

    Jeżeli jest to przekaźnik czasowy, to podłączenie nieznacznie podniesie prąd płynący przez styki przekaźnika.
    Jednak jeśli ten przekaźnik mierzy prąd płynący przez jego styki, to z racji tego, iż nowa świeca ma rezystancję około 1 ohma ( z upływem lat rezystancja maleje), natomiast żarówka podświetlenia ma rezystancję około 12 ohm, to przekaźnik może się nie załączyć.

    Najlepiej, jak jest to możliwe to zajrzeć pod obudowę przekaźnika, prześledzić tor prądowy kontrolki i zlokalizować w którym miejscu jest przerwa.

    0
  • #9 28 Lut 2018 10:02
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ta kontrolka nie tylko sygnalizuje właściwy czas pracy świecy ale też uszkodzenia świecy. Masz do naprawy/wymiany sterownik. Nie wiemy jakie masz dokładnie auto. Istotny jest rocznik i typ sterownika. Najlepiej załącz zdjęcie sterownika.

    0