Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Premium 450 dxi 2008r - Błąd MID 128 PSID 98 FMI 1

filipciu31 17 Lut 2018 23:55 2253 5
  • #1 17 Lut 2018 23:55
    filipciu31
    Poziom 9  

    Witam serdecznie mam problem z Premium dxi 450 z 2008 r, więc zacznę od początku .Podczas jazdy załadowanym zestawem wyświetlał się błąd czujnika nox mid 128 ppid 270 fmi 2 i oczywiście ograniczenie mocy za 50h-został wymieniony czujnik nox na nowy, jednak po wymianie problem nie ustał coś mnie tknęło aby odkręcić końcówkę wylotową z katalizatora i co się okazało że katalizator poprzedni właściciel rozwiercił. Katalizator został wymieniony na drugi regenerowany gdyż cena nowego powala, problem z ograniczeniem mocy ustał ale podczas jazdy załadowanym autem pojawia się błąd mid 128 psid 98 fmi 1-ciśnienie doładowania zbyt niskie.I teraz pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania dla dxi11, u mnie podczas jazdy załadowanym zestawem 40 ton masy całkowitej autocom pokazał maksymalną wartość ciśnienia doładowania 196kpa, dodam że na dwóch różnych nowych czujnikach ciśnienia doładowania jest tak samo, zasilanie +5v i masa są na czujniku czy czeka mnie wymiana turbiny czy jeszcze może być inna przyczyna niskiego ciśnienia doładowania? Czy zawór VTG może się zaciąć i jak to sprawdzić, czy gruszka wypycha czy zaciąga sztangę?Proszę o pomoc.

    0 5
  • #2 18 Lut 2018 00:11
    Dagomir
    Poziom 14  

    A więc szanowny kolego w twoim przypadku domyślam się że ciągnik pracował swojego czasu na emu. Rozwiercony kat itp. to już tam ostro było modzone. Przypuszczam że przyczyna takiego działania pozostaje nieznana . Zobacz jak wygląda zasilanie , masa oraz CAN do czujnika NOX. Ciśnienie doładowania 1,96 bar które opisujesz jest dobre. Testowałem Magnum DXi EEV na max ładunku turbo dawało 1.89 bar i moc oraz adblu działało jak należy. Miałem również auto gubiące cisnienie na sprawnym turbo okazało się że zawór WESTGATE nie domykał. Regulacja na cięgnie gruszki załatwiła sprawę.

    0
  • #3 18 Lut 2018 18:22
    filipciu31
    Poziom 9  

    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem, sprawdziłem miernikiem na przejście wiązkę od nox do pompy -wszystkie 4 kable mają przejście, napięcie na wtyczce od nox wynosi 24 v na niebieskich przewodach, brązowy i fioletowy to skrętka can, między brązowym a masą jest 2,6v a między fioletowym a masą jest 2.35 v pomiary wykonałem na odłączonej wtyczce.
    Dodam że nie występuje żaden komunikat o ograniczeniu mocy jak to miało miejsce przed wymianą kata, tylko zapala się kontrolka od ad blue (dymek) i pojawia się wyżej opisany błąd niskiego ciśnienia doładowania. Przy okazji wymiany katalizatora wymieniłem również wtryskiwacz ad blue na nowy (nie używany), adblue pobiera normalnie, po zgaszeniu układ się oczyszcza-moc wydaje mi się że też ma nie mam porównania z innym autem o tej mocy, spalanie w granicach 31,6/100 km przy trasach 130 km w jedną stronę pusto powrót ta sama trasa 130 km 26 ton ładunku.
    Autocom pokazuje jeszcze takie błędy jak na zdjęciu, są one wyłączone i bez daty wystąpienia i nie da się ich skasować.Renault Premium 450 dxi 2008r - Błąd MID 128 PSID 98 FMI 1

    Dodano po 25 [minuty]:

    A i jeszcze jedna sprawa błąd o niskim ciśnieniu doładowania występuje tylko i wyłącznie podczas podjazdu pod znaczną górkę załadowanym zestawem, przy jeździe po płaskim terenie lub niewielkich wzniesieniach załadowanym autem nie występuje. Cóż to może być?

    0
  • #4 18 Lut 2018 22:45
    Dagomir
    Poziom 14  

    Błędy które masz dotyczą emisji i zostają zapisane przez sterownik określony czas, nie da się ich wykasować. Natomiast biorąc pod uwagę że system silnika oraz sterowanie adblue podczas diagnostyki sgłąszają błędy w sposób duplikacyjny. Tzn w kasecie silnika są błędy silnika a także adblue i odwrotnie. Możliwa jest sytuacja że podczas podjazdu pod wzniesienie, gdy sterownik silnika zgłasza błąd ciśnienia doładowania to również adblue zapala ostrzeżenie w postaci chmurki, ponieważ widzi problemy silnika. Myślę że rozsądnie by było przetestować auto z załadunkiem pod górę, obserwować przebieg doładowania. Diagnostyka komputerowa pozwala obserwować przebieg w postaci wykresu więc jeśli jest problem z turbo napewno będzie to widać. Możliwe że zawór ochrony przeładowania otwiera zbyt wcześnie i spada ciśnienie w kolektorze dolotowym.

    0
  • #5 25 Lut 2018 10:30
    piotr budzowski
    Poziom 20  

    Błąd psid 98 fmi 1 tyczy się doładowania turbiny w długim okresie czasu.
    Sprawdź intercculer , wymień czujnik doładowania.
    Należy zmierzyć przeciwciśnienie spalin powinno wynosić ok do 0,3 bar jeśli dobrze pamiętam w silnikach 11L.
    Problem na 99% zapchany tłumik.

    0
  • #6 27 Kwi 2018 21:44
    filipciu31
    Poziom 9  

    Witam, przyczyną błędu niskiego ciśnienia doładowania była turbina, po wymianie turbiny na inną używaną problem znikł, turbo teraz ładuje do 2,2 bara, jednak ciśnienie 1,9 bara jakie było na poprzedniej turbinie to stanowczo za mało dla dxi11, co z kolei generowało błąd MID 128 PSID 98 FMI 1 oraz zapalała się kontrolka adblue (dymek).
    Wszystkim serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomocne wskazówki.
    Pozdrawiam :)

    0