Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW SHARAN 2003 - BRAK KOMUNIKACJI Z KOMPUTEREM

zuberek7 18 Feb 2018 00:17 9879 15
  • #1
    zuberek7
    Level 9  
    Witam serdecznie,
    próbowałem podłączyć ostatnio swojego sharana do komputera za pomocą CDIFA i niestety pojawia się błąd komunikacji. Zacząłem sprawdzać kabel - linię K i okazuje się, że od gniazda ODB do licznika oraz od wtyczki immobilizera do ECU jest wszystko w porządku. Czy przy zegarach licznika jest coś co może blokować połączenie?
  • #2
    sagem173
    Level 9  
    miernikiem sprawdzies w gnieżdzie obd czy 12 v jest ?
  • #3
    zuberek7
    Level 9  
    sprawdzałem, jest 12v. probowalem tez polaczyć się "na krótko" - polaczylem bezposrednio pin16 z ecu z pinem 7 gniazda OBD i wtedy łączy sie ale tylko z samym silnikiem.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    zuberek7 wrote:
    jest coś co może blokować połączenie?

    Np dogrzewacz i jego zgniła wiązka.
  • Helpful post
    #6
    grala1
    VAG group specialist
    Masz tylko brak komunikacji ze sterownikiem silnika?
    Linia K dla sterownika silnika idzie przez puszkę immo.
    Jeżeli tam jest problem to powinna być komunikacja z puszką immo.
    Na puszcze immo zewrzyj linię K i W i powinna wrócić diagnoza. Są to chyba przewody szaro-białe lub bialo-szare.
  • #7
    zuberek7
    Level 9  
    ociz wrote:
    zuberek7 wrote:
    jest coś co może blokować połączenie?

    Np dogrzewacz i jego zgniła wiązka.

    być może i coś się dzieje z przewodami bo jak go kupiłem to w gnieździe bezpieczników nie było 2 sztuk (były puste miejsca) i kiedy je uzupełniłem to po nocy rozładował się akumulator...

    Dodano po 2 [minuty]:

    grala1 wrote:
    Masz tylko brak komunikacji ze sterownikiem silnika?

    mam totalny brak komunikacji. Jedynie przy połączeniu "na krótko" tak jak wspominałem już wcześniej połączyłem się ze sterownikiem silnika, z innymi nie dałem rady.
  • Helpful post
    #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Sprawdź napięcie na linii K.
    Pod kokpitem, gdzieś w lewym górnym rogu były złącza gdzie te wszystkie przewody linii K się łączą do kupy. Odpinaj wszystkie po kolei aż trafisz na tego co blokuje.
  • #9
    zuberek7
    Level 9  
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Jak tylko znajdę trochę więcej czasu zacznę sprawdzać wszystko o czym piszecie, a o efektach na bieżąco będę informował.
  • #10
    zuberek7
    Level 9  
    Znalazłem w końcu czas na przejrzenie instalacji. Okazalo sie ze ktos czegoś już szukał i była rozcięta izolacja wiązki. Z przecietej izolacji wystawały 4 żółto-czarne zgrzane ze soba kable - widoczne na zdjęciu. Poza tym kabel szary z białym paskiem linii K idacy od gniazda OBD jest również zgrzany z 4 innymi - widoczne rowniez na zdjeciu. Te zgrzewy sa fabryczne czy to sa czyjeś przeróbki?
  • #11
    zuberek7
    Level 9  
    Te pozgrzewane przewody z pierwszego zdjęcia to połączone linie K. Rozpiałem je wszystkie i rzeczywiście okazało się, że połączenie blokował jeden z nich - najprawdopodobniej od dogrzewania (najprawdopodobniej bo dokladnie jeszcze nie sprawdziłem a komputer nie może połaczyc sie teraz jedynie z dogrzewaniem).
  • #12
    dabrowski marek
    Level 11  
    Kolego a w którym miejscu jest ta wiązka i czy śledząc kabel od złącza obd linie k znajdę te łączenie kabli linie k
  • #13
    zuberek7
    Level 9  
    jest ona w grubej wiszce za skrzynka bezpiecznikow i przekaznikow co jest po lewej stronie kierownicy. sledzac linie k od obd dotrzesz do niej.
  • #14
    dabrowski marek
    Level 11  
    Serdeczne dzięki a może wiesz jaki kolor kabla tam idzie do dogrzewacza i gdzie się znajduje jego sterownik
  • #15
    zuberek7
    Level 9  
    wszystkie przewody linie K sa szare z bialym paskiem. jedynie od immobilizera jest biały. Nie da sie określić ktory jest od czego bez sprawdzania.
  • #16
    zuberek7
    Level 9  
    wszystkie przewody linie K sa szare z bialym paskiem. jedynie od immobilizera jest biały. Nie da sie określić ktory jest od czego bez sprawdzania.

    Dodano po 8 [godziny] 34 [minuty]:

    Ostatecznie okazało się że polaczenie blokuje sterownik dogrzewania. Dziękuję wszystkim za porady.