Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 HPI 2005r - ABS Błedy BMS 26409 51780 62261

Miłosz77 18 Lut 2018 10:04 1140 9
  • #1 18 Lut 2018 10:04
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Witam wszystkich forumowiczów. Pacjent to Scania R 2005r. Wymieniłem zawór pod siodłem z powodu syczącego powietrza na drugi który miałem w garażu, podpiąłem żadnego błędu nie pokazywało. ABS chodził. Auto pojechało w krótką trasę ok 300km. w tym czasie zapaliła się kontrolka ABS , czerwony znaczek hamulca na desce oraz brake pedal na wyświetlaczu. Pedał stał sie twardszy i absu brak. Więc szybciutko wymieniłem na zawór który był poprzednio z nim było wszystko OK. A tu nic.
    Dalej błędy:
    BMS 26409 1882984
    BMS 51780 1882984
    BMS 62261 1882984
    Kody z tego co sprawdzałem to błędy koła 4 prawe tylne. Zmierzę jutro oporności czujników ale wydaje mi się ze tamten zawór modulator który założyłem mógł zrobić gdzieś zwarcie. Czy może poszła jednostka sterująca ABS??
    Kiedyś chyba ten zawór był w mojej Scanii i gdy byłem u serwisanta to wymieniał modulator pod siodłem i coś w środku w kabinie za 600zł używka. Proszę o jakieś porady nie jestem laikiem.

    0 9
  • #2 18 Lut 2018 17:56
    darfur5
    Poziom 30  

    Błędy dotyczą koła 4 ; czujnik prędkości obrotowej koła, prędkość koła 4 różni się od prędkości pozostalych kół lub.... uszkodzony sterownik. Może zmieniałeś ostatnio opony lub masz flaka na tej stronie.Jeden z błędów dotyczy też koła 3 ; ciśnienie w module hamowania jest większe od zera po zakończeniu fazy odprowadzenia powietrza na końcu hamowania. Sprawdź tłumik na module może jest zapchany lub .... uszkodzony sterownik.

    0
  • #3 18 Lut 2018 18:26
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Z kołami wszystko jest OK. Niepotrzebnie podmieniałem ten zawór pod siodłem sterujący tylną osią. Pewnie on uszkodził kasetę sterująca. Nic innego nie podmieniałem modulator pod siodłem teraz założony w 100% sprawny. Ta jednostka sterująca jest w kabinie od strony pasażera pod skrzynką bezpieczników???
    Ewentualnie jak sprawdzić tą jednostkę??

    0
  • #4 18 Lut 2018 19:19
    darfur5
    Poziom 30  

    Wykasuj błędy i włącz zapłon. Jeśli wszystko jest sprawne a błędy znowu sie pojawią to raczej wskazywało by na sterownik. Dobrze bylo by podpiąć się pompem i sprawdzić aby się upewnić.Sterownik jest tam gdzie piszesz.

    0
  • #5 18 Lut 2018 22:17
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Tak na szybko to pierwszy i trzeci błąd do sprawdzenia czujnik ABS na 4 kole (prawe tylne). Powinno być około 1300om. Drugi błąd (dotyczy koła 3 lewego tylnego)- na podstawie moich samochodów - raz problemem był siłownik hamulcowy(powietrze z komory ręcznego przedostawało się do komory nożnego) a raz modulator pod siodłem. Może podłącz przewód hamulcowy od koła 3 do koła 4 i zobacz czy błąd się zmieni czy zostanie. Oczywiście problemem może być sama kaseta sterująca ale to wg mnie zostaw sobie na koniec. Pozdrawiam. Procedura dla Ciebie:

    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.
    Uwaga: Ciśnienie układu hamulcowego powinno wynosić co najmniej 10 bar. Ważne jest, by podczas przeprowadzania kontroli akumulator był całkowicie naładowany - w razie problemów spróbuj przeprowadzić kontrolę przy uruchomionym silniku.

    1. Wyłącz zasilanie, odczekaj 5 sekund i włącz ponownie zasilanie, aby wyzerować jednostkę sterującą. Uwaga: Moduł sterujące nie zostanie zresetowany, jeżeli podczas włączania i wyłączania zapłonu wciśnięty zostanie pedał hamulca.
    2. Odczekaj 7 sekund.
    3. Do końca wciśnij pedał hamulca.
    4. Utrzymuj pedał wciśnięty przez co najmniej 3 sekund.
    5. Zwolnić pedał hamulca.
    6. Pozostaw pedał hamulca zwolniony na co najmniej 3 sekundy.

    0
  • #6 19 Lut 2018 10:11
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Chciałem jeszcze was podpytać czy sterownik jak kupie z używki trzeba przypisywać do danego auto kompem??

    0
  • #7 19 Lut 2018 10:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Miłosz77 napisał:
    Chciałem jeszcze was podpytać czy sterownik jak kupie z używki trzeba przypisywać do danego auto kompem??


    Tak, trzeba.

    0
  • #8 19 Lut 2018 20:27
    EMAR92
    Poziom 7  

    Kolego nie spiesz się z wymianą sterownika. Ze sterownika ebs da się usunąć niektóre błędy jak układ jest całkowicie sprawny. Miałem walnięty czujnik abs tył( raz działał, raz zerowy opór). Przyciął się tylny modulator i wywaliło błąd nie pamietam jaki i jednocześnie akurat czujnik abs nie działał. Po kasowaniu błędów został ten od modulatora i nadal tryb awaryjny i brake pedal.... i do tego denerwujące pikanie. Po podmianie czujnika absu udało się skasować także błąd od modulatora. Auto już 2 lata śmiga bez problemu.

    0
  • #9 19 Lut 2018 23:19
    Miłosz77
    Poziom 9  

    Dzieki koledzy za podpowiedzi. Problem został rozwiązany. Dopchnięty czujnik abs-u koła 4 Ptył. Wykasowane błędy przez komputer scania i hula. Pogasły błędy i wszytko hula

    0
  • #10 20 Lut 2018 03:26
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Trochę to nie po kolei, bo nieaktywnych nie trzeba kasować żeby zgasła. Nie było uzasadnienia w taką diagnozę się pchać.

    0