Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] scania r440 - kremowa maź-piana w zbiorniczku wyrównawczym

Edek Edek 18 Lut 2018 14:59 2307 14
  • #1 18 Lut 2018 14:59
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Witam.
    Scania R440 xpi E5 w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się maź-piana kremowa, zauważone po komunikacie niski poziom płynu w układzie chłodzenia, dolałem ok 1 litra, trochę poci się skorodowana rura...
    Dodam, że auto ma retarder i go używałem, po zauważeniu tej mazi, nieznacznym jej usunięciu w miarę możliwości w trasie, retarder wyłączony i nie używany przez 2500-3000km, nowej piany już nie było. Poziom oleju w retarderze minimum, mechanik dolał 2 litry. Teraz podobna trasa, na powrocie będzie używany retarder by zobaczyć co się będzie dziać w zbiorniczku wyrównawczym i z poziomem oleju w retar....
    Może zajmował się ktoś podobnym przypadkiem?!

    Dodano po 7 [minuty]:

    Foto tej mazi [img]

    Dodano po 7 [minuty]:

    [url=https://obrazki.elektroda.pl/6974409400_1518962184.jpg]scania r440 - kremowa maź-piana w zbiorniczku wyrównawczym

    0 14
  • #2 18 Lut 2018 17:21
    darfur5
    Poziom 30  

    Jedynym miejscem gdzie płyn i olej są blisko siebie to chłodnica rotardera.

    0
  • #3 18 Lut 2018 17:38
    HADŻI
    Poziom 19  

    Sprawdź olej w skrzyni biegów. Może puściła chłodniczka oleju skrzyni. Jest z prawej strony silnika pod pokrywą za sprężarką powietrza.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tu masz rysunek.

    0
  • #5 18 Lut 2018 19:38
    Edek Edek
    Poziom 3  

    2007 rok produkcji, pierwsza rejestracja 2008. 935 tyś.km przebieg. Wrócę to sprawdzę olej w skrzyni. Dzięki za odpowiedź i zainteresowanie.

    0
  • #7 18 Lut 2018 19:46
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Nr Vin: 2033099

    0
  • #8 18 Lut 2018 20:41
    szaman108
    Poziom 29  

    Poprawiłem zdjęcia, są dobrane według numeru vin. Różnią się kilkoma elementami, niewielkimi, ale zawsze inne. Do tego był potrzebny właśnie numer vin.

    0
  • #9 18 Lut 2018 21:39
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Rozumiem, dziękuję...
    Jutro, po przejechaniu kilkuset km, używając retardera napiszę czy coś się pojawiło, może j z Waszą pomocą da się ustalić konkretną przyczynę...

    0
  • #10 22 Lut 2018 17:32
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Dopiero dzisiaj na odcinku ok 150km używałem trochę retarder, bo ukształtowanie terenu i puste auto nie pozwalało na więcej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego, dosyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Nie używając go, jadąc np.600km, ciśnienia nie było. Czyli na początek wymontować chłodnicę retardera i sprawdzić szczelność?!

    0
  • #11 22 Lut 2018 18:03
    darfur5
    Poziom 30  

    Tak by wypadało ale przedtem sprawdź poziom oleju w retarderze.

    0
  • #12 23 Lut 2018 19:52
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Stan oleju w retarderze pośrodku miarki, czyli 1 litr ubyło w czasie krótkiego używania retardera. W skrzyni olej jest, po odkręceniu śruby nie wyciekał, ale palcem dało się go wyczuć nieznacznie poniżej otworu.
    Wyjęcie chłodnicy retarderu bardzo jest skomplikowane i czasochłonne?! Bo chyba będę musiał sam tym się zająć, auto wcześniej przestało tydzień na warsztacie i ze względu na nawał pracy nie mieli czasu zobaczyć, zdiagnozować.

    0
  • #13 23 Lut 2018 22:14
    szaman108
    Poziom 29  

    Olej w retarderze sprawdzaleś na ciepłym czy zimnym.Zawsze musisz sprawdzać przy takich samych warunkach.

    0
  • #14 24 Lut 2018 08:13
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Na zimnym oleju sprawdzałem, mechanik dolewając wcześniej też na zimnym, sugerując się skalą dla ziemnego oleju

    1
  • #15 22 Maj 2018 11:50
    Edek Edek
    Poziom 3  

    Witam. Problem rozwiązany, zamykam temat. Okazało się, że głowica sprężarki uszkodzona, puściła olej do układu chłodzenia, następne objawy to było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, to tego można było zaobserwować małe bąbelki na pracującym silniku. By mieć pewność, że to sprężarka, zamknąłem obieg płynu chłodzącego pomijając sprężarkę, odpaliłem auto, a w przewody wychodzące z głowicy sprężarki wpychałem pianę z rozbełtanej wody z mydłem. Bąble z obydwu przewodów potwierdziły jej nieszczelność. Kupiłem nową głowicę u Skuby firmy Majorsell za 950 zł netto. Po wymianie jest już dobrze. Trochę żałuję, że przysępiłem i nie kupiłem całej nowej sprężarki tej firmy za 2600 zł netto. Retarder sprawdziłem wcześniej na szczelność i wyszło ok. Wrzucę parę fotek i nagrań, może komuś się przydadzą. Głowica miała dużo wżerów i wymiana samych uszczelek nie pomagała, planowanie jej lub nowa mogła tylko usunąć problem.
    Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.

    0