Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA410 - Z jaką siłą dokręcić panewki korbowodowe

18 Lut 2018 19:41 3456 33
  • Poziom 4  
    Witam, Czy ktoś może mi podpowiedzieć z jaką siłą dokręcić panewki korbowodowe w Manie TGA 410?
  • Poziom 32  
    Jeśli jest to silnik D 28.... to stopy korbowodów dokręcamy ; 110 Nm. następnie 90 stopni.
  • Poziom 4  
    Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi 90 stopniami. Ile to będzie ogółem w Nm?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Dokręcasz stopy siłą 110 Nm a następnie dociągasz o kąt 90 stopni . Tak dla przypomnienia z geometrii - kąt pełny ma 360 stopni, półpełny 180 st. i prosty 90 st.Nie możesz sumować lub przeliczać niutonometrów z kątami, nie komplikuj sobie.
  • Poziom 4  
    Ok. Dzięki za pomoc. Co prawda wydawało mi się to zbyt mocno ale jak mówisz, że dobrze będzie to zobaczymy
  • Poziom 32  
    Możesz być spokojny .
  • Poziom 4  
    jeszcze jedno pytanie. odkręciłem misę olejową. znalazłem w niej kawałki mosiężne wielkości ziarenek kukurydzy. tak jakby jakaś tulejka się skruszyła. od czego to może być?
  • Poziom 32  
    Teraz to chyba tych korbowodów nie skręcaj bo może być tak , że trzeba będzie silnik rozkręcać na czynniki pierwsze. Ten mosiężny złom nie wziął się znikąd , panewki na podporach wału sprawdzone , panewki wałka rozrządu sprawdzone. Jakie miałeś ciśnienie oleju ?
  • Poziom 4  
    Dzięki ok sprawdzę bo to nowy nabytek i ciśnienia mi nie pokazywało. Wymieniłem oringi na tulejach.
  • Poziom 32  
    Farro napisał:
    Dzięki ok sprawdzę bo to nowy nabytek i ciśnienia mi nie pokazywało. Wymieniłem oringi na tulejach.
    To "ciekawy" nabytek , oby nie było wtopy!
  • Poziom 21  
    Jak chciałem sprzedać swoje, dobre D28 460, to nikt nie chciał... :(

    PS. Doprecyzujmy, te ukruszone kawałki to cienkie, czy grube? Foty pewnie nie masz. Po twoich wszystkich zabiegach pokazuje Ci ciśnienie oleju? Co jeszcze robiłeś? Oringi na tulejach nic nie mają akurat do ciśnienia oleju. Do czujnika oleju idzie 3 przewody, najlepiej sprawdzić przejścia. Może sam wskaźnik szwankuje. W przypadku totalnego braku ciśnienia będzie błąd EDC 100 :(, ale to już agonia.
  • Poziom 4  
    Oringi wymieniałem bo ciekła woda mi z bloku i po szlifie głowicy nie przestała. Stąd zmiana oringów - pomogło.
    Ciśnienia mi nie pokazywał bo czujnik jest prawdopodobnie zdechły. Zamówiłem nowy. Podłączyłem manometr i pokazywało 8 atmosfer na zimnym - stąd moja diagnoza.
    A te okruszki z mosiądzu to wyglądały jak skruszony brzeg tulei o grubości 6mm. Nie wiem co wcześniej było robione w aucie. To może być pozostałość po poprzednich naprawach byłego właściciela.
  • Poziom 32  
    Farro napisał:
    te okruszki z mosiądzu to wyglądały jak skruszony brzeg tulei o grubości 6mm
    Tuleje nie są mosiężne więc jeśli masz wątpliwości co do tych okruchów to potraktuj je magnesem,
  • Poziom 4  
    MAN TGA410 - Z jaką siłą dokręcić panewki korbowodowe
    To te kawałki, które znalazłem w misie olejowej.
  • Poziom 32  
    Trudo określić co to jest na pewno nic z panewek . Jeden z tych elementów przypomina ząb tak jakby z koła zębatego ( z pompy olejowej ?) ale to nic pewnego.
  • Poziom 4  
    wygląda jak ząb z koła zębatego ale te kawałki są z mosiądzu a w pompie są stalowe.
  • Poziom 4  
    Witam. Mam problem z MANem 18 410 ,2003r. Ma przedmuch pod głowicą. Głowice planowałem, uszczelki wymieniłem, głowice dociągnąłem 250Nm. Po przejechaniu 100km solo, wystąpił przedmuch pod głowicą. Teraz nie wiem, czy mogę jeszcze mocniej dokręcić głowice czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tej usterki. Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
  • Poziom 21  
    Farro napisał:
    Witam. Mam problem z MANem 18 410 ,2003r. Ma przedmuch pod głowicą. Głowice planowałem, uszczelki wymieniłem, głowice dociągnąłem 250Nm. Po przejechaniu 100km solo, wystąpił przedmuch pod głowicą. Teraz nie wiem, czy mogę jeszcze mocniej dokręcić głowice czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tej usterki. Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.


    Nie chcę kłamać, ale tam w odstępach czasowych, po przejechaniu pewnych dystansów dokręcało się ze 3 x po 90 stopni jeszcze i łeb śruby miał znaczenie, czy torx, czy sześciokąt... Szpilki nie wyciągnięte?
  • Poziom 4  
    To są torksy. Szpilki są ok. Czy jeżeli dociągałem na 250Nm dociągnę 90 stopni to nie pozrywam tych szpilek?
  • Poziom 21  
    "Śruby na torx
    1dokręcanie wstępne 10Nm
    2dokręcanie wstępne 80 Nm
    3dokręcanie wstępne 150Nm
    4dokręcania wstępne 90 stopni
    5dokręcanie końcowe 90 stopni


    Głowica kolejność

    ---- 6----
    1------4
    3------2
    ---5---

    Pierwsze dokręcanie najpóźniej po 1000km lub po 1 godzinie pracy pod obciążeniem
    dokręcić przy zimnym lub ciepłym silniku o 90 stopni kolejność jak wyżej

    Drugie dokręcanie po 2000km do 45000 km
    silnik ciepły/zimny o 90 stopni kolejność dokręcania tylko 4 śruby
    ---0---
    1 ------ 4
    3 ------ 2
    --- 0--- "

    PS. Tuleje nie były zapadnięte? Z nowymi uszczelkami powinieneś mieć instrukcję dokręcenia.
  • Poziom 4  
    Tuleje nie były zapadnięte. Dzięki za podpowiedź. Jutro dokręcę o 90 stopni jeszcze i zobaczymy.
  • Poziom 32  
    Operację dokręcania o kąt 90 stopni jaką opisał kolega Cobrat stosujemy wtedy gdy używamy starych śrub. Jeśli zastosowane są nowe to dokręcamy o kąt dwa razy i trzeci raz po czasie i tylko cztery śruby.Jeśli kupiłeś uszczelki to w opakowaniu powinieneś mieć rozpiskę.Przed wkręceniem śrub w blok ich gniazda powinny być wyczyszczone i wydmuchane sprężonym powietrzem. Nie może w nich zalegać olej ani płyn chłodniczy .
  • Poziom 4  
    Dzięki za podpowiedzi.
    Jeszcze nic nie robiłem. Takie pytanie. Jeśli miałem dociągnięte na 250Nm i teraz dociągnę o kąt 90 stopni, to czy nie powyrywam tych szpilek z bloku?
  • Poziom 30  
    Zawsze przy nowych srubach dokrecam ze schematem jak wyżej .... i 150Nm plus 2x po 90 stopni.
    Przypomnij sobie jak położyłes głowicę (zależy gdzie miales zalozone oczko aby ja podnieść i położyć na miejsce) czy nic z tyłu nie dotykalo powierzchni bloku? Nie podpieralo.
    Niby nie możliwe ale zdazylo się.
  • Poziom 32  
    Farro napisał:
    Jeśli miałem dociągnięte na 250Nm i teraz dociągnę o kąt 90 stopn
    I poszedłeś na skróty. Pisałem wcześniej abyś nie przeliczał kątów na Nm. i odwrotnie. Najpewniej uszczelkę będziesz musiał wymienić.
  • Poziom 4  
    wyświetla mi błąd EDC 03087-06 ktoś wie co to za problem?
  • Poziom 21  
    Błąd czujnika ciśnienia oleju - fmi6 - zwarcie do +. Po wejściu w menu widać temp, ciśnienie?
  • Poziom 4  
    Nie mogę wejść w menu. Nie działa mi ta funkcja. Ale i tak dzięki za info
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Często po latach, syfu i kurzu się tam nazbiera i nie chce działać, trzeba by tę ramkę zdjąć, ale oczywiście się połamie ...