Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Działanie przekaźnika radiowego

menvick 18 Feb 2018 22:57 765 2
    menvick
    Level 8  
    Witam, jestem trochę zielony w temacie dlatego chciałbym uzyskać pomoc.
    Konkretnie chodzi o sterowanie radiowe pilotem 433mhz z kodem stałym.

Dajmy na to że mam centralkę od bramy automatycznej, programuję do niej pilota 4 kanałowego, zgodnie z instrukcją wciskam w centrali przycisk nauki pilota, przytrzymuję przycisk pierwszego kanału w pilocie, czekam aż mignie, i mam zaprogramowanego pilota.

Jednak centralka wykorzystuje tylko 3 kanały: 1 do otwierania/zamykania bramy, 2 jako furtkę (uchylenie jednego skrzydła), 3 jako dodatkowe wyjście na co mi się podoba - w moim przypadku będzie to elektrozaczep furtki.

Jako że w pilocie pozostaje mi jeden kanał wolny, to chciał bym dokupić przekaźnik radiowy, i zrobić na nim dodatkowo oświetlenie pojazdu, tylko nie wiem jak do tego podejść.

Czy mam kupić przekaźnik 4 kanałowy, nauczyć go swojego pilota tak samo jak bramy, i korzystać w nim tylko z 4 kanału na który podepnę oświetlenie, a pozostałe 3 będą działać ślepo podczas gdy będę otwierał bramę?

Czy kupić przekaźnik 1 kanałowy i podczas nauki pilota wciskać przycisk 4 kanału i tylko na niego będzie reagował?
    zster

Level 28  
    menvick wrote:
    Czy kupić przekaźnik 1 kanałowy i podczas nauki pilota wciskać przycisk 4 kanału i tylko na niego będzie reagował?

Tak.
    Musisz jedynie znaleźć taki, który "pasuje" do Twojego pilota - sama częstotliwość to nie wszystko ( inaczej mówiąc - jeśli masz pilota do bramu FAAC, to musisz poszukać modułu przekaźnika FAAC lub kompatybilnego ). Producenci automatyki bramowej sprzedają takie "rozszerzenia" więc łatwo coś znajdziesz.
    menvick
    Level 8  
    Pilot jest "uniwersalny"
    Ogólnie myślę o takim rozwiązaniu jak na schemacie.