Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VDSL - Ocena linii Netia/Orange

mosikjerry 19 Feb 2018 20:38 1407 7
  • #1
    mosikjerry
    Level 6  
    Obecnie mam internet w Netia w technologi ADSL. Zainteresowała mnie oferta Orange Love. Konsultant poinformował mnie, że mam możliwość łącza nawet 80 Mbit w technologi VDSL. Moje pytanie jest takie czy parametry obecnej linii się nadają oraz jakie orientacyjne prędkości jestem w stanie osiągnąć ?

    Drugie pytanie czy Cerberus P 6331-42 obsługuje VDSL ?

    Dziękuję.

    VDSL - Ocena linii Netia/Orange
  • #2
    LucekB
    Network and Internet specialist
    Orange oferuje internet do 80Mb/s ale od 22Mb/s, prędkość zależna od długości Lini. sz
    U ciebie jest 20 db tłumienia i nie wiadomo czy w ogóle pójdzie, wiadomo podczas instalacji i po pomiarze technika, jeśli będzie koło 30Mb/s to bierz, jeśli 22-25 możesz mieć więcej problemów niż to warte.
    Twój sprzęt nie obsługuje VDSL, orange dają funboxy w dzierżawie za 1 zł miesięcznie.
  • #3
    mosikjerry
    Level 6  
    Rozumiem. Czyli najpierw poprosić o wizytę technika ? Bo obecnie jestem w Netii a jak umowę podpiszę to już po ptokach.
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    mosikjerry wrote:
    obecnie jestem w Netii a jak umowę podpiszę to już po ptokach.

    W 14 dni zawsze możesz odstąpić - byle umowa podpisana zdalnie.
  • #5
    seb235
    Level 28  
    Ja bym do sprawy podszedł na spokojnie, na początku rozejrzyj się po okolicy czy aby na pewno nie ma opcji podłączyć np światłowodu czy kablówki która na pewno da Ci więcej możliwości niż usługa którą chcesz zamówić. Jeżeli nie masz w okolicy innej możliwości możesz rozmawiać z orange, aczkolwiek staraj się dopytać jak by to wyglądało czy oni przełączą Cię do bliższej centrali / szafy czy tylko przepną z karty ADSL na VDSL. Oczywiście infolinia sprzedażowa może tego nie wiedzieć ale zadzwoń sobie losowo do działu technicznego i podpytaj.

    Obecnie masz tłumienie 20dB przy czym zapas SNR także nie jest powalający. Ja miałem tłumienie 23dB i synchronizację na poziomie 18-19Mb/s przy ADSL2+ i także myślałem o przejściu na VDSL2 w celu zyskania chociaż kilku Mb/s aczkolwiek w międzyczasie pojawiła się awaria modemu po rozmowie z serwisantem dowiedziałem się że jedyne co na tym zyskam to więcej problemów. Podobno VDSL przy liniach powyżej 1KM potrafi w znaczący sposób skomplikować życie klientowi.

    Nie wiem jak wygląda opcja powrotu z Netii do Orange, jeżeli będziesz musiał fizycznie podpisać umowę zrób to dopiero po uruchomieniu i sprawdzeniu usługi. Jeżeli tylko odklepanie regułki przez telefon musisz pamiętać o terminie 14 dni z świadomością jak to odstąpienie ma być wysłane.
  • #6
    markooff
    Level 17  
    seb235 wrote:
    Nie wiem jak wygląda opcja powrotu z Netii do Orange, jeżeli będziesz musiał fizycznie podpisać umowę zrób to dopiero po uruchomieniu i sprawdzeniu usługi. Jeżeli tylko odklepanie regułki przez telefon musisz pamiętać o terminie 14 dni z świadomością jak to odstąpienie ma być wysłane.
    Owszem, powołując się na zapis - że umowa została zawarta POZA siedzibą firmy . W takim wypadku przysluguje 2 tyg. okres na odstąpienie od niej bez skutków finansowych.

    Pozdrawiam
  • #7
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    markooff wrote:
    Owszem, powołując się na zapis - że umowa została zawarta POZA siedzibą firmy . W takim wypadku przysluguje 2 tyg. okres na odstąpienie od niej bez skutków finansowych.

    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_vademecum_konsumenta.pdf
    Punkt 3.2.6
    "W przypadku zawierania umów na odległość czy poza lokalem przedsiębiorstwa nie
    zawsze będziesz na uprzywilejowanej pozycji. W niektórych sytuacjach nie przysługuje
    bowiem prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
    Są to umowy:
    ■ o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał usługę za Twoją wyraźną
    zgodą, a przed rozpoczęciem świadczenia zostałeś poinformowany, że po jego
    zakończeniu utracisz prawo do odstąpienia od umowy np. zlecenie zainstalowania
    anteny satelitarnej w Twoim domu;"
  • #8
    markooff
    Level 17  
    Hmm..... no to widzę że zmiany następujące w prawie - idą w kierunku wybitnie "proklienckim" ...:P
    Kilka latek temu - jak mnie to interesowało zawodowo - kończyło się na "..... poza lokalem firmy " i kropka .

    W ten sposób - można, w zasadzie, wytłumaczyć się za każdym razem, wystarczy żeby
    a) w wysłanych do ciebie papierach (umowa itp) było gdzieś przemycone małym druczkiem odrębne takie sformułowanie ,
    b) podczas trwającej ok 20 minut (srednio )rozmowy sprzedazowej konsultant umiescił w swojej wypowiedzi powyższą informację, ale przykrył skutecznie ja kilkom innymi - np. informującymi o "darmowym okresie abonamentowym dodatkowej puli transferu czy innych dodatkowych specjałach które otrzymasz w ramach rocznicy 10 lat razem "