Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Oscyloskop cyfrowy Siglent SDS1104X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa maszyny do mierzenia obrotów

FoxtrotFloletten 20 Lut 2018 11:42 354 9
  • #1 20 Lut 2018 11:42
    FoxtrotFloletten
    Poziom 3  

Dzień dobry.
    Nie dawno zacząłem pracę w pewnym laboratorium pomiarowym. Oprócz podstawowych wartości (czasomierz, prędkościomierz) wzorcujemy również urządzenia mierzące obroty. Co prawda jest ich bardzo mało, raz czy dwa razy na miesiąc się trafią, ale zawsze to coś.
    Obecnie używamy starej maszyny z lat 60, która bardzo dobrze działa (lepiej jak moja Astra z 2002), ale nie radzi sobie na wysokich wartościach. Jej zakres to 100 - 1500 Hz, zaczyna świrować powyżej 1000, dlatego albo zbudujemy sobie nową (nie ma czegoś takiego na rynku w ogóle) albo kończymy wzorcowanie obrotomierzy.
    Jestem studentem polibudy i chciałbym zbudować nową. Wiem, że potrzebny jest silnik elektryczny, parę przekładni (ponieważ mamy 5 wałków, każdy nadaje inne obroty [przy 100 Hz na 1. wałku jest 10 obrotów, na 2. wałku jest 40, dalej 200, 1000 oraz na ostatnim jest wtedy 4000 obrotów]). oraz najważniejsze - jakiś regulator.
    Znaczy nie znam się na elektryce w jakimś dużym stopniu, ale chciałbym coś takiego sprezentować szefowi :)
    Czy możecie mi pomóc? No i przepraszam jeśli zły dział, nie wiedziałem gdzie to konkretnie dać to dałem tutaj.

0 9
  • Oscyloskop cyfrowy Siglent SDS1104X
  • Pomocny post
    #2 20 Lut 2018 13:15
    kpodstawa
    Poziom 31  

Opisałeś tu pomysł na układ wykonawczy. Czy to znaczy, że miernik odniesienia jest i projekt tego nie obejmie? Czy dobrze zrozumiałem zasadę, że wystarczy napędzać badane obrotomierze tylko z kilkoma ustalonymi prędkościami, a nie nastawianymi dowolnie?