Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reflektor przód - przeróbka

21 Lut 2018 00:39 597 21
  • Poziom 2  
    Witam, chciałbym przerobić przedni reflektor tak aby przy włączeniu świateł drogowych (długich) nie gasła żarówka świateł mijania (krótkich). Mianowicie mam reflektor z soczewką - światło krótkie (mijania) i drugą żarówkę w reflektorze na światło drogowe (długie), które świecą naprzemiennie przy przełączaniu na krótkie/długie. Chciałbym aby przy przełączaniu na światła długie nie gasła soczewka /żarówka świateł krótkich. Pomyślałem aby prąd - plusowy przewód ze świateł długich podłączyć dodatkowo do plusa świateł mijania aby w ten sposób dochodził prąd przy przełączaniu na światła długie i nie będzie gasła soczewka świateł krótkich. Tylko zastanawiam się czy przy przełączaniu z powrotem na światło krótkie przez ten przewód prąd pewnie będzie zasilał żarówkę świateł długich, dlatego chcialem zapytać co mogę zamontować na tym przewodzie aby prąd szedł tylko w jedną stronę tzn. włączając światła długie zasilał również żarówkę świateł krótkich a przy włączonych światłach krótkich świeciła się tylko soczewka świateł krótkich. Z góry dziękuję i czekam na pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Poziom 43  
    Połącz sobie te żarówki poprzez odpowiedniej wartości (10A) diody. Wówczas uzyskasz poźądany efekt - na długich będą świeciły oba włókna, na mijania tylko światła mijania. Co powie Przegląd Techniczny na to ,,zdehomologowanie :D " oświetlenia samochodu, to już nie moja ,,Broszka".
  • Poziom 30  
    Sprawa nie jest taka prosta 2 swiecace zarowki to wieksza temperatura w lampie i nie wiadomo jak dlugo klosz wytrzyma.
    Tak jak chcesz podlaczyc nie zadziala bo zawsze beda dzialac dwie dodatkowo trzeba zmienic grubosc kabla bo przekroj bedzie za maly.
    Mozna zastosowac przekaznk ale i tak zasilanie trzeba by bylo wziasc dodatkowe z akumlatora.
    Wtedy tez w zimie jak bedziesz jechal na swiatlach na full ogrzewaniu, wlaczonych wycieraczkach i ogrzewaniu tylnej szyby i podczas sniegu czy deszczu to moze nie wytrzymac alternator bo bedzie przeciazony.
    Jak widzisz nie wiadomo czy gra warta swieczki i podstawowe pytanie jaki to pojazd ;-)
  • Poziom 35  
    TreborSaipruk napisał:
    przy włączeniu świateł drogowych (długich) nie gasła żarówka świateł mijania (krótkich)

    W Polonezie było takie rozwiązanie zaimplementowane, ale dostępne tylko przy trzymaniu wajchy, co z kolei oznaczało ograniczenie czasowe (ciężko prowadzić i trzymać wajchę "do siebie"). Prawdopodobnie takie rozwiązanie zastosowano, gdyż:
    diodabg napisał:
    2 swiecace zarowki to wieksza temperatura w lampie

    no i oczywiście wyższa temperatura cokołów, styków, itp.
  • Poziom 20  
    Najpierw niech kolega napisze jakie to auto?Zapewne wcześniej tkwił tam reflektor na żarówkę h4 i stąd po wymianie na inny z oddzielnymi źródłami na mijania i drogowe taki problem.
    Nie wiem czemu inni koledzy odradzają skoro w każdym aucie z oddzielonymi światłami mijania/drogowe tak jest.Czyli mijania nie gasną w momencie włączenia drogowych.
    Wątku utraty homologacji tu nie poruszam bo nic takiego nie ma tu miejsca.
    Oczywiście zakładam że reflektor takową posiada.
  • Poziom 43  
    marcin_wr napisał:

    Nie wiem czemu inni koledzy odradzają skoro w każdym aucie z oddzielonymi światłami mijania/drogowe tak jest.Czyli mijania nie gasną w momencie włączenia.

    Nie w każdy aucie tak jest. Liczą się oznaczenia na lampie. Co masz CR czy C/R?
  • Poziom 38  
    Odradzam patent z diodą, będzie za duży spadek napięcie w związku z tym będzie się za bardzo grzała. Ale odradzam jakiejkolwiek ingerencji, jeśli takie rozwiązanie zostało zaimplementowane fabrycznie. Dodatkowy grzejnik 55W (bo tak należy traktować żarówkę halogenową) może uszkodzić reflektor.

    Słowo na temat żarówek H4. Reflektor z taką żarówką zaprojektowany do jednoczesnej pracy z obydwoma włóknami spotkałem z samochodzie Mercedes W168 (pierwsza generacja A-klasse). Z tym, że włókno 60W w żarówce H4 było wykorzystywane do przeciwmgielnego.
  • Spec od Mercedesów
    Taki patent był w pierwszym Vito, jednak włączenie świateł drogowych wyłączało przeciwmgielne. Włókna w żarówce H4 nie mogą świecić razem - poza „błyśnięciem” ostrzegawczym.
  • Poziom 2  
    Auto, opel Corsa, lampy tuningowe lecz z homologacją, sprawdzę jutro resztę oznaczeń dot. CR.
  • Specjalista Sieci, Internet
    TreborSaipruk napisał:
    opel Corsa

    Który rok/model?
  • Poziom 2  
    Reflektor przód - przeróbka

    Dodano po 2 [minuty]:

    Powyższe zdjęcie przedstawia oznaczenie reflektora

    Dodano po 2 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Połącz sobie te żarówki poprzez odpowiedniej wartości (10A) diody.

    Rozumiem, że dioda prostownicza 10A 12V?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Rozbierz osłonę przy dźwigni zmiany świateł mijania/drogowe i połącz biało żółty z żółtym. Wtedy zasilanie w włącznika będzie na stałe podane na światła mijania a po przełączeniu na drogowe zostaną dodatkowo zaświecone światła drogowe bez gaszenia mijania.
  • Poziom 20  
    Masz oznaczenia HC HR czyli mogą świecić razem, gdyby te symbole były przedzielone ukośnikiem wtedy nie mogą świecić razem.
    Reflektor przód - przeróbka
  • Poziom 43  
    Jakby miał ukośnik to by znaczyło żarówkę H4 by były razem do użycia oznaczenie powinno być. HCR.
  • Poziom 20  
    kkknc napisał:
    Jakby miał ukośnik to by znaczyło żarówkę H4 by były razem do użycia oznaczenie powinno być. HCR.

    W takim razie jakie oznaczenie ma reflektor z oddzielnym mijania i drogowym które mogą razem świecić a jakie w których nie mogą się razem świecić?
  • Specjalista Sieci, Internet
    kkknc napisał:
    Jakby miał ukośnik to by znaczyło żarówkę H4 by były razem do użycia oznaczenie powinno być. HCR.
    Niestety kolego się mylisz:
    Tutaj zdjęcie z internetu reflektora z Audi A4 B7 gdzie mijania nie są gaszone na czas świecenia drogowymi:
    Reflektor przód - przeróbka
  • Poziom 20  
    To ja dodam kolejną fotkę.Reflektor pochodzi z BMW e46 gdzie światło mijania nie gaśnie po włączeniu drogowego.Nawiasem mówiąc nie znam takiego auta gdzie gasną mijania po włączeniu drogowych, z wyłączeniem oczywiście reflektorów z żarówką h4.
    Reflektor przód - przeróbka
  • Poziom 2  
    Heinzek napisał:
    Rozbierz osłonę przy dźwigni zmiany świateł mijania/drogowe i połącz biało żółty z żółtym.


    Czy w Corsie D można połączyć te dwa przewody "biało żółty z żółtym"? Czy każde auto ma inną koloryzację przewodów?
  • Specjalista Sieci, Internet
    TreborSaipruk napisał:
    Czy w Corsie D można połączyć te dwa przewody "biało żółty z żółtym"? Czy każde auto ma inną koloryzację przewodów?

    Nie w tym modelu tak się nie da. To jest opis do Corsy B. Warto czasami napisać markę i model wraz z rocznikiem żeby rozwiać wątpliwości.