Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN F90/F13 D2865LF21 - Przerywa na wolnych obrotach

pokerstars 21 Lut 2018 14:10 699 9
  • #1 21 Lut 2018 14:10
    pokerstars
    Poziom 2  

    Witam
    Panowie zwracam się do z prośbą o pomoc bo nic innego mi chyba nie zostało ,a mianowicie w skrócie MAN 4-ośka po zatarciu silnika padła decyzja na przełożenie całego .Wcześniej był tam D2865 LF09 10 litrów 340 km wsadziliśmy tam D2865 LF21 wraz ze starym osprzętem i tutaj zaczynają się schody ponieważ w trakcie próby odpalenia silnika rozwaliło czujnik obrotów niskich o ile pamieć mnie nie myli (ten przy kole zamachowym ) ,po wymianie czujnika i odpaleniu, silnik nie równo pracuję na niskich obrotach , nie puszcza biało/ niebieskich dymów czy czegokolwiek chodzi jak pszczółka na wyższym zakresie obrotów lecz w momencie odpuszczenia gazu obroty falują 500-600 i ma się uczucie jakby miało go zaraz wyrwać z ramy.Z góry dodam że nowy zakupiony silnik był w ramie wiec został sprawdzony przed zakupem

    Co było robione:
    -Wymiana sterownika/komputera na ten z LF21
    -wymiana pomocy EDC na tą ze starego silnika
    -przegląd całej wiązki
    -Przejechanie 30km bo może coś się zawiesiło ( moc normalna )
    -Podpięcie kompa nic nie wykazało

    dorzucam film jak się zachowuje
    https: // w ww. you tube.com /watch?v=0IlMtYV8Dn8

    0 9
  • #2 21 Lut 2018 17:09
    Chavez
    Poziom 14  

    pokerstars napisał:
    w trakcie próby odpalenia silnika rozwaliło czujnik obrotów niskich


    To może uszkodziło jeszcze wieniec na kole zamachowym??

    0
  • #3 21 Lut 2018 18:54
    darfur5
    Poziom 30  

    Piszesz , że rozwaliło ci czujnik obrotów na kole zamachowym. Jak to się stało! zawadził o koło czy co.Może jego część została w jednej ze szczelin w kole zamachowym lub ją uszkodziło i nowy czujnik błędnie czyta.

    0
  • #4 21 Lut 2018 19:33
    pokerstars
    Poziom 2  

    MAN jest w warsztacie samochodowym którym wszystkie te prace zostały wykonane wraz z przełożeniem ze starego silnika kompletu sprzęgła (2 miesiące temu wymiana). Więc faktycznie może tak być jak napisałeś a wręcz chcę żeby tak było :D bo już nie ma na to siły . Na ten moment warsztat odmówił mi dalszej naprawy twierdząc że to wina pompy EDC albo czegoś innego . Jutro postaram z pomocą zaprzyjaźnionego mechanika sprawdzić koło zamachowe i dam znać .
    Z góry dzięki wielkie za podpowiedź

    0
  • #5 21 Lut 2018 19:56
    darfur5
    Poziom 30  

    Kontrolka EDC pali się na pulpicie? Dla pewności sprawdź czy nie jest spalona żarówka .

    0
  • #6 21 Lut 2018 19:59
    Chavez
    Poziom 14  

    Chodzi mi o wieniec czujnika położenia wału, nie rozrusznika. Tak dla ścisłości :)

    0
  • #7 21 Lut 2018 21:42
    pokerstars
    Poziom 2  

    Kontrolka EDC sie nie pali tak samo po podpięciu komputera nie wyskakują żadne błędny. Na ten moment jest wstawiony sterownik ze starego LF09 i w 100% działająca pompa jak i reszta osprzętu . W pierwszym poście wstawiłem nagranie jak działa silnik wystarczy usunąć odstępy

    0
  • #8 21 Lut 2018 22:48
    darfur5
    Poziom 30  

    Silniki LF 09 i 21 są podobne, mają taką samą moc (340 KM) , kąt wyprzedzenia zapłonu, te same wtryskiwacze i ciśnienie ich otwarcia, te same sprzęgło i koło zamachowe. Co do sterownika nie jestem pewien ale na zdrowy rozum to powinien być zgodny z typem silnika .

    0
  • #9 22 Lut 2018 00:48
    kakibara
    Poziom 28  

    Dlaczego uszkodzony został i jak czujnik?
    Czy koło zamachowe było demontowane przekładane? Bo tak dedukuje jeżeli można- demontowaliscie je i jakimś cudem zostało krzywo założone i scielo bolec - miałem taki przypadek kiedyś gaz i pracuje normalnie niestety nie jeździłem autem(nie wiem jak by się zachowywało w trasie) tylko skrzynia na zewnatrz i poprawnie ustawione koło.
    Ale proszę sprawdź inne rzeczy przed zrzuceniem skrzyni.
    Piszesz że kupiłeś motor z ramy rozumiem ze byłeś przy odpaleniu i wszystko ok?
    Pompa ustawiona z lampką i z właściwym kątem? Wyciąganie ją zablokowana?

    0
  • #10 22 Lut 2018 11:12
    pokerstars
    Poziom 2  

    Mamy winowajce dzisiaj z zaprzyjaźnionym mechanikiem szukaliśmy problemu , po podłączeniu pod kompa pokazywał że ma niby 1520 obrotów na postoju po tym wykreciliśmy czujniki znajdujące się nad kołem zamachowym w celu sprawdzenia/ przełożenia , po paru próbach wyjmowania czujnika naszym oczom ukazał się winowajca . Oczywiście będę się starał żeby warsztat robił to na swój koszt ponieważ poniosłem już nie potrzebne wydatki i jak i fakt że MAN stoi tam nie naprawiony od końca grudnia . Wszystkim którzy udzielili odpowiedzi serdecznie dziękuje

    0