Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia 1.4 mpi - Szarpie na niskich obrotach

Łuki0601 21 Feb 2018 16:28 10248 12
  • #1
    Łuki0601
    Level 8  
    Witam. Mam problem ze Skodą Fabią 1.4mpi kod silnika AZE. Mianowicie szarpie na niższych obrotach 1200-1600 obr/min. Elektryk powiedział że mam problem z podciśnieniem więc zacząłem od tego. Uszczelka pod głowicą wymieniona, głowica zrobiona. Po tej operacji trochę się poprawiło ale czas wtrysku 3.09-4.12 i podciśnienie 360-390 pokazuje na Vag-u. Wymieniłem przepustnice, pedał gazu, cewke, świece. Problem dalej występuje. Dzwoniłem do serwisu i tam powiedzieli mi że może oprogramowanie się sypło. Czy to możliwe? Proszę o poradę bo już za dużo kasy włożyłem w to auto
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciśnienie paliwa do sprawdzenia. Szarpie wtedy, kiedy ma duże zapotrzebowanie na paliwo.
  • #3
    Łuki0601
    Level 8  
    3 bary bez podciśnienia 2.5 z podciśnieniem na biegu jałowym.
    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:
    Nie napisałem że auto z LPG. Problem występuje na Pb i LPG. Przeważnie jest tak gdy zwalniam autem do zakresu obrotów 1200-1600 i chce je wyrównać lub zwiększyć. Wtedy zaczyna szarpać. Jedyne co w tym momencie mnie ratuje to wciśnięcie sprzęgła i pozwalam aby obroty spadły na minimalne lub wciśnięcie sprzęgła i dodanie gazu. Po tym silnik normalnie pracuje do chwili gdy znów muszę zwolnić lub wychamować silnikiem w zakres obrotów 1200-1600 wtedy problem powraca
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaka instalacja LPG, bo nawet rocznika auta nie widzę.
  • #5
    Łuki0601
    Level 8  
    Rocznik auta 2001. Instalacja Kme. Tylko czy Pb czy LPG to objawy takie same. Jeździłem trochę na samej Pb bo myślałem że to przez LPG ale nic się nie zmieniło
  • #6
    szumi214
    Level 11  
    Jak długo jeździsz na LPG?
  • #7
    Łuki0601
    Level 8  
    Skode kupiłem z gazem. Zrobiła na instalacji 60tys.
  • #8
    szumi214
    Level 11  
    Sprawdź ciśnienie w cylindra, gaz eksploatację mocniej pierścienie, może się kończą.
  • #9
    Łuki0601
    Level 8  
    To zrobiłem na samym początku. Ciśnienie 12.5 na każdym cylindrze. Jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą to wyciągałem tuleje żeby wymienić uszczelki pod nimi. Na tulejach nawet rantu nie ma i jest orginalne honowanie. Oleju od wymiany do wymiany nic nie pobiera.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Łuki0601 wrote:
    Jeździłem trochę na samej Pb bo myślałem że to przez LPG ale nic się nie zmieniło
    Butlę miałeś zakręconą? Gaz z przewodów wypalony? Bo jak nie, to test do kitu.
  • #11
    hobbista
    Level 20  
    Łuki0601 wrote:
    Tylko czy Pb czy LPG to objawy takie same.
    Część wspólna dla tych paliw to układ zapłonowy . Podmień moduł cewek na próbę. Świece zapłonowe jakie masz ?
  • #12
    Łuki0601
    Level 8  
    Świece nowe NTG , cewka nowa. Wtryski od gazu odłączone. Tzn odłączone rurki.
  • #13
    Łuki0601
    Level 8  
    Problem rozwiązany.