Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi A3 1.9TDI - nierówna praca silnika, falowanie obrotów, szarpanie, zamuł.

exodus784 21 Feb 2018 19:54 4107 8
  • #1
    exodus784
    Level 6  
    Posiadam Audi A3 1.9TDI 2008r. Autem szarpie podczas ruszania i jazdy mocny spadek obrotow jakby cos blokowalo czesto silnik gasnie problemy z odpaleniem wczesnie dzialo sie to tylko na rozgrzanym silniku ale teraz tez na zimnym auto samo przyspiesza a komputer nie pokazuje zadnych bledow jak na razie wymienilem czujnik polozenia walu i nic moze ktos mial podobne objawy prosze o pomoc odwiedzilem juz ponad 10 warsztatow i kazdy po podlaczeniu do komputera rezygnowal bo nie pokazuje bledow. Z gory dziekuje i pozdrawiam
  • #2
    daro_p
    Level 17  
    Witam. Jaki kod silnika? Błędów nie ma, ale czy ktoś pokusił sie o jakies podstawowe sprawdzenie danych z grup pomiarowych? Moze początek wtrysku jest mocno przestawiony? Przy rozrządzie bylo coś robione? Jeżeli jest na pomie, to może problem z nastawnikiem ?
  • #3
    exodus784
    Level 6  
    Witam i dziękuje za odpowiedź. Kod silnika to BLS a czy ktoś sprawdzał parametry tego nie wiem może nawet nie, zobaczyli ze nie ma błendów i tyle. Rozrząd był robiony i po zmianie zrobiłem 10 tys mil i dopiero się to zaczęło. A nastawnik to sprawdzę.
  • #4
    daro_p
    Level 17  
    To jest silnik na pompowtryskach, wiec nastawnik odpada- nie ma go. W tej sytuacji to sprawdzenie kondycji pompowtrysków, synchronizacja wałka. W tym modelu był także fabryczny problem z panewkami. Zweryfikuj także stan dwumasy - szarpanie i nierówna praca silnika moga także wskazywać na ten element.
  • #5
    exodus784
    Level 6  
    Witam. Wtryski podobno są ok a dwumase trochę czuć .Dzisiaj było tak ze szarpie i gaśnie i nagle na zegarach zaświeca się sprężynka i bład ESP i samochód jedzie normalnie jak go zresetuje to znowu szarpie.
  • #6
    yezz
    Level 13  
    Sprawdź wiązkę pompo-wtrysków tą w silniku, ściągasz dekiel klawiatury odpinasz wtyczki od pompo-wtryskiwaczy i psikasz jakimś kontaktem. Jeśli masz vaga to możesz sprawdzić stan pompek.
  • #7
    daro_p
    Level 17  
    To co piszesz to może być jakiś problem z elektryką do pompowtrysków, lub same pompowtryski tak jak napisał kolega. Także poszedł bym w tym kierunku i w pierwszej kolejności sprawdził te podzespoły.
  • #8
    exodus784
    Level 6  
    Witam nadal nie rozwiązałem problemu odwiedziłem kolejnych 5 garaży i nic komputer pokazuje esp fault i świece i że nie ma sygnału z czujnikiem położenia wału chociaż już był wymieniony.
  • #9
    exodus784
    Level 6  
    Witam. ko
    W końcu udało mi się rozwiązać problem okazała się wadliwa wiązka kabli z czujnika położenia wału do ECU. Kosztowało mnie to 300. Dziękuje wszystkim za pomoc.