Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw T5 2.5 tdi bzn 130km - Dymi na biało-niebiesko

22 Lut 2018 07:25 2889 2
  • Poziom 2  
    Cześć
    Mam problem z T5 2009r bnz 130 koni 271.000 .Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo! kilka miesięcy stało nie używane problem w tym że bardzo dymi na biało niebiesko,ciepły silnik czuć w spalinach olej auto zapala na zimnym i ciepłym od strzała chodzi idealnie!
    Odstawiłem do mechanika na naprawę i:
    zrobiona płukanka silnika,wałek szklanki OK,wymienione uszczelniacze pompek,wymyty wydech był w nim stary olej,turbo sprawdzone niby też OK

    Pierwsza czynność jaką zrobił warsztat czyszczenie wydechu przy tej okazji okazało się że usunięto filtr cząstek a sonda wisi pod autem po tym zabiegu auto dymiło znacznie mniej lub wcale (jest mróz i z rury leciała para więc cieżko było sprawdzić)
    Wymienili olej filtry itd tak żeby auto mogło wrócić do "pracy" po postoju zalecili wymianę profilaktyczną uszczelnienia Pompowtrysków .
    Po tym wszystkim Multivan dymi jak dymił !Mam nim pojezdzić i "obserwować co się dzieje!

    Proszę o podpowiedz zanim wydam kilka tyś na nietrafione diagnozy widzę że temat kręci się na forach ale nikt nie napisał do końca o co chodzi
    Mechanik wróży pękniętą głowice ,pierścienie, uszczelniacze zaworów widzę że sam nie wie i najlepiej żebym nie wracał! wymienił przecież olej i gumki swoje zarobił mi pozostał problem!
    CZY PROBLEMEM może być wycięty filtr DPF ?
    Od czego zacząć podejście nr2 ?
    Będę wdzięczny za konkrety
    pzdr
  • Poziom 19  
    toro07 napisał:
    Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo

    Witaj miałem kiedyś podobny problem w Passacie , okazało się że było pęknięcie głowicy między zaworami, ale kojarząc fakty sam zamordowałem silnik przez to że dolałem oleju na ciepły silnik. Może poprzedni właściciel był tak "mądry" jak Ja. :not:
  • Poziom 1  
    Witam miałem podobny problem i nic nikt nie pisze żadnych konkretów tylko gdybanie .jeżeli auto zapierdziela 180 na autostradzie nic się nie grzeje temperatura jest ok to jest turbo przepuszcza olej on trafia do chłodniczki Eger i zostaje zasysany razem z mieszanką spowrotem do korektora ssącego ale duża ilość na wolnych obrotach trafia do DPF filtra i wtedy dymi i jak dajesz gazu tak samo .pozdro