Witam,
Od około miesiąca walczę z wyskakującym błędem (auto z kluczykiem). Najpierw objawiło się to po prostu brakiem mocy a z biegiem czasu pojawiała się wspomniana wcześniej kontrolka (znikała się i pojawiała). Nożnie sprawdziłem błąd i pojawił się kod ecn242f75. Wczoraj udało mi się podłączyć auto po interfejs i odczytałem błąd P242F-75 sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem.
Najpierw sprawdziłem rurki pomiędzy czujnikiem DPF a DPF i wyglądały na dobre. Dzisiaj wymieniłem czujnik i skasowałem błąd. Na razie błąd nie wyskakuje, ale auto cały czas nie ma mocy. Czy taki czujnik trzeba jakoś zaprogramować? a może trzeba poczekać do wypalenia DPF i sam się zaadoptuje (albo wypalić przez interfejs?)
Sprawdzałem parametry i zapełnienie filtra jest 36% i od regeneracji minęło 200km - wg mnie wypalanie wyglądało cały czas dobrze.
Napięcie nowego czujnika wynosi ok. 0,5V (przy wyższych obrotach do ok. 1V dochodziło) a ciśnienie wzrastało od -1 na postoju, na wolnych obrotach było koło 3-5kPA a przy ok. 3000 obrotów do 10kPA (starego niestety nie sprawdzałem).
Dodam, że od roku (czyli dużo wcześniej zanim ta usterka się pojawiła) słyszę przy ok. 1500-1750 obrotach słyszę lekkie, chwilowe buczenie z przodu auta (jakby była jakaś nieszczelność pomiędzy kolektorem a DPF) ale na początku nie zmieniało to mocy i teraz to buczenie jest na tym samym poziomie (nawet cichsze bo ucho się przyzwyczaiło
)
Auto na zimnym silniku na obrotach ok. 2500-3000 lekko trzęsie ale tylko na postoju - im bardziej nagrzane tym słabiej czuć trzęsienie auta. W czasie jazdy na tych obrotach potrafi bardzo delikatnie szarpać - ten objaw pojawił się mniej więcej wtedy, kiedy auto straciło moc i turbina jakby się nie załącza. Na zimnym silniku na postoju podczas tego trzęsienia lekko czarny dymek wychodzi.
Jak mogę temu zaradzić?
Pozdrawiam
Darek
Od około miesiąca walczę z wyskakującym błędem (auto z kluczykiem). Najpierw objawiło się to po prostu brakiem mocy a z biegiem czasu pojawiała się wspomniana wcześniej kontrolka (znikała się i pojawiała). Nożnie sprawdziłem błąd i pojawił się kod ecn242f75. Wczoraj udało mi się podłączyć auto po interfejs i odczytałem błąd P242F-75 sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem.
Najpierw sprawdziłem rurki pomiędzy czujnikiem DPF a DPF i wyglądały na dobre. Dzisiaj wymieniłem czujnik i skasowałem błąd. Na razie błąd nie wyskakuje, ale auto cały czas nie ma mocy. Czy taki czujnik trzeba jakoś zaprogramować? a może trzeba poczekać do wypalenia DPF i sam się zaadoptuje (albo wypalić przez interfejs?)
Sprawdzałem parametry i zapełnienie filtra jest 36% i od regeneracji minęło 200km - wg mnie wypalanie wyglądało cały czas dobrze.
Napięcie nowego czujnika wynosi ok. 0,5V (przy wyższych obrotach do ok. 1V dochodziło) a ciśnienie wzrastało od -1 na postoju, na wolnych obrotach było koło 3-5kPA a przy ok. 3000 obrotów do 10kPA (starego niestety nie sprawdzałem).
Dodam, że od roku (czyli dużo wcześniej zanim ta usterka się pojawiła) słyszę przy ok. 1500-1750 obrotach słyszę lekkie, chwilowe buczenie z przodu auta (jakby była jakaś nieszczelność pomiędzy kolektorem a DPF) ale na początku nie zmieniało to mocy i teraz to buczenie jest na tym samym poziomie (nawet cichsze bo ucho się przyzwyczaiło

Auto na zimnym silniku na obrotach ok. 2500-3000 lekko trzęsie ale tylko na postoju - im bardziej nagrzane tym słabiej czuć trzęsienie auta. W czasie jazdy na tych obrotach potrafi bardzo delikatnie szarpać - ten objaw pojawił się mniej więcej wtedy, kiedy auto straciło moc i turbina jakby się nie załącza. Na zimnym silniku na postoju podczas tego trzęsienia lekko czarny dymek wychodzi.
Jak mogę temu zaradzić?
Pozdrawiam
Darek