Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki silnik najtrwalszy do 10tys

marek67a 22 Lut 2018 16:32 2298 53
  • #1 22 Lut 2018 16:32
    marek67a
    Poziom 3  

    Koledzy szukam silnika w którym nie padają uszczelniacze zaworowe oraz pierścienie tłokowe i inne części drogie w naprawie wiadomo jest to część która się zużywa ale chcę aby te usterki występowały w jak najmniejszym stopniu w silniku. Ma być to silnik benzynowy do 2l pojemności max 18 letni. Na zakup samochodu mam 10 tys. Proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam.

    0 29
  • #2 22 Lut 2018 16:56
    wowka
    Poziom 28  

    A ty będziesz jeździł samym silnikiem czy całym samochodem ? W takich rupieciach to stan ogólny się liczy, bo na różne naprawy możesz wydać więcej niż kosztuje drugi sprawny silnik. Szukaj auta, a jak znajdziesz coś sensownie wyglądającego to się wtedy zainteresuj czy dany silnik jest ogólnie ok, czy ma jakieś wady kosztowne w naprawie. Sensowny silnik z tego okresu to TDI, najlepiej wersja bez dwumasy - ale to tylko w starociach.

    0
  • #3 22 Lut 2018 17:28
    Kantylena
    Poziom 14  

    A dlaczego 18 letni akurat? jak to sprawdzić? Kupisz takiego np. Golfa IV, ktoś mógł wymienić słupek bo się rozleciał i wstawił zdrowy z auta powypadkowego z 97 roku np.

    Masz VAG-i np..1,6 8V albo 1,8 20V, ew. 2,0
    Ford Focus mk1 np 1,8

    Fiat Stilo 1,2- 1,4

    Opel np Astra G 1,6-1,8

    Honda np Accord VI masz fajnie 1,8 vtec


    itd...ale konkretnie musisz szukać aut za te 10 tys bo tak to można sporo wymieniać, trzeba wiedzieć jakie auto, wielkość segment i potem dobierać silnik albo odrzucać pewne typy.

    Jak chcesz jakieś konkrety to odpal youtube i wpisz "kickster pierwsze auto"
    To nie jest żaden sarkazm z mojej strony, gość tam poleca auta do 10 tys i masz polecane silniki i tyle.

    0
  • #4 22 Lut 2018 17:32
    Novile
    Poziom 32  

    marek67a napisał:
    Ma być to silnik benzynowy do 2l
    O to pyta autor tematu.
    wowka napisał:
    Sensowny silnik z tego okresu to TDI
    A to chyba nie jest beznyniak prawda??? :(

    Ja bym zaproponował silnik fiata 1.2 8V 60KM, stosowany w wielu modelach Fiata.
    Silnik nie wysilony, trwały i nie do zdarcia przy dobrej eksploatacji. I kosztuje grosze, mam go w Punto II FL i nie tylko. Do tego jest bardzo ekonomiczny, spalanie na poziome 5-6l benzyny /100km co jest bardzo dobrym wskaźnikiem. Budowa motoru bardzo prosta, jeden wałek rozrządu totalna prościzna.

    0
  • #5 22 Lut 2018 17:34
    kkknc
    Poziom 42  

    Przesada pierścienie są tanie. Tyle co amortyzatory kosztują.
    Reszta jak wyżej. Szukaj auta nie silnika.

    0
  • #6 22 Lut 2018 17:55
    wowka
    Poziom 28  

    Fakt, że przegapiłem że to ma być benzyniak. Dawno już benzyniaka bez gazu nie miałem i ostatnio zachciało mi się takiego. Odechciało mi się po pierwszych 100km - pali 12 litrów w mieście.

    kkknc napisał:
    Przesada pierścienie są tanie.


    He he same pierścienie tanie, ale z montażem już tanio nie będzie.

    0
  • #7 22 Lut 2018 18:13
    kkknc
    Poziom 42  

    Wiesz wymiana samych pierścieni na zużyty cylinder pomaga jak laxigen na sraczkę. Autor ma dziwne mniemanie, a raczej brak wiedzy. Kupuję się aut w całości nie silnik. Silnik to dziś pikuś, pan pikuś. A jak kupisz przerdzewiałe padło z idealnym silnikiem to zrozumiesz.

    0
  • #8 22 Lut 2018 18:49
    marek67a
    Poziom 3  

    Mam kilka typów samochodów wymienię je a wy mi doradźcie. Ja robie przeloty codziennie 60km ekspresowka i 20 miasto. Dlatego szukam coś z dobrym silnikiem aby mi nie padło bo codziennie jeżdżę po te 120km/h... W samochodzie będzie założony Lpg. Audi A3 8l A4 b6 VW Golf IV, bora, seat Leon I , Toledo II skoda octavia I fl, vectra c, japońskich nie chce bo z Lpg będzie lipa w sumie to w samochodach dużego wyboru nie ma więc szukam czegoś co będzie miało jak najtrwalszy silnik. Bo koszt pierścieni to nic gorzej z wymianą.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze biorę pod uwagę audi a6 c4. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć kto się zna... Czy opłaca się kupować starsze auto wyremontować je i użytkować dalej. Bo w sumie starsze silniki były o wiele trwalsze od tych co są teraz.

    0
  • #9 22 Lut 2018 19:36
    Kantylena
    Poziom 14  

    Troszkę przesadzasz, masz 10 tys a nie 40...
    Szukasz wśród aut które mają po 17-18 lat, przebiegi realne ok 300 tys, 4-5 właścicieli.
    To czy taki czy inny silnik był dobry dzisiaj już po latach decyduje to jak dbali o niego właściciele, a nie to jaki był jak zjeżdżał a fabryki.
    Pomyśl tez jakiego auta potrzebujesz bo między Vectrą C a A6 C4 to przepaść, inny w ogóle okres motoryzacji,
    Vectra to tak trochę jak Windows Xp a A6 C4 jak Windows 3.11
    Inny poziom auta, bezpieczeństwa, inne przebiegi A6 C4 to ok 600 tys spokojnie.

    Jak już to szukaj a6 c5 tylko potrzebny Ci taki segment? taka krowa?

    Vectra C to też bliźniak Saaba 9-3
    Tylko problem taki że masz za mało kasy na vectrę C, tutaj tak ok 12-13 tys i wtedy warto brać 2,0T (to samo co w Saabie)

    Generalnie zastanów się jaki segment szukasz
    A4 B6 - też za mało kasy 10 tys to raczej na A4 B5
    A3/Golf IV, Leon, Toledo, Octavia - jak najbardziej.

    Tutaj warto szukać 1,8 lub 1,8T
    jak wyższe segmenty niż kompakty i ciągle VAG-i to A4 B5, Passat B5,
    albo jeszcze wyżej Audi A6 C5

    Może do tego jeszcze dodałbym Forda Mondeo mk3 albo Hondę Accord VI, Mercedes C200 np W203, Toyota Avensis

    0
  • #10 22 Lut 2018 19:44
    milejow
    Poziom 42  

    Opchnę Ci moją Lagę i jeszcze zostanie na ładne koła, wachę i ciul wie co jeszcze. Przynajmniej żelazo nie wytłuczone jak te Helmuty a co do rozrządu to mogę się nawet krwią podpisać :D

    0
  • #11 22 Lut 2018 20:28
    marek67a
    Poziom 3  

    Zostane przy vagu który silnik jest lepszy pod względem trwałości i awaryjności 1.6 mpi czy 1.8 20V?

    0
  • #13 22 Lut 2018 21:05
    wowka
    Poziom 28  

    Właśnie niektóre benzyniaki VAG z tych lat miały problemy z pierścieniami olejowymi - auto pali olej, po wymianie problem ustepuje.

    0
  • #14 22 Lut 2018 21:24
    marek67a
    Poziom 3  

    Ale honda nada się do Lpg? Jeżeli honda to jazz 1.4

    0
  • #15 22 Lut 2018 21:47
    T5
    Admin grupy Samochody

    marek67a napisał:
    który silnik jest lepszy pod względem trwałości i awaryjności 1.6 mpi czy 1.8 20V?
    Z tych żaden :) Oba olejożłopy ;)

    1
  • #16 22 Lut 2018 22:14
    Novile
    Poziom 32  

    marek67a napisał:
    Jeżeli honda to jazz 1.4
    Ja czegoś tu nie rozumiem. Przecież to auto jest niskiego segmentu.Jak chcesz "dymać" po 120km/dziennie to potrzebujesz auta segmentu C bo inaczej po 3 dniach pęknie ci kręgosłup! Ale tu jest problem bo Ty celujesz w auta ekskluzywne jak Audi czy nawet VW Passat a nie masz na nie kasy.Za 10 tyś to auto jakie możesz kupić (17-letnie) skończysz w pół roku!Nie licząc serwisu bo jak ci się coś zacznie sypać to wydasz nie 10 tyś ale więcej. I wcale to nie dziwne skoro te modele jako nowe kosztują po 80-100 tyś. Moja rada- na takie przebiegi to szukaj auta z segmentu C i jak najmłodszego i z niskim przebiegiem.Nie patrz na firmę, bo na nią Cię nie stać. Tak samo zapomnij o gazowaniu auta bo to tylko mu skróci życie.
    Miałem kolegę co dojeżdżał do pracy 65km w jedną stronę dziennie, kupił do tego BMW kombi 3 litrowe i je zagazował.Szybko je skończył( w pół roku) a auto był w naprawdę dobrym stanie i nieźle za nie zapłacił.
    Na takie przebiegi jakie chcesz robić to auto do 100000 przebiegu i nie starsze jak 3 lata a marzeniem by była hybryda np.Toyota Auris.
    A jak nie masz kasy, to kupujesz Anglika za 2 tyś i co roku wymiana na następny a kolejne auta na złom. Np. Forda Mondeo MK2 i jak padnie do na szrot i następny i tak dalej.

    1
  • #17 22 Lut 2018 22:17
    Kantylena
    Poziom 14  

    Jeśli 1,6 mpi i 1,8 20V od VAG-a pali olej, to co tu robi Honda? w hondach silnik więcej pije oleju niz paliwa :D Podstawowy element w bagażniku - baniaczek z olejem.

    A tak prawdę mówiąc, w VAG-u czasem brał olej 2,0 115 koni, ani 1,6 ani 1,8 nie ma prawa brać oleju, chyba że kapcie po Niemcu lekarzu.
    Ja bym brał 1,8 20V, dużo lepiej jedzie a mówimy przecież o 60 km z prędkością 120 km/h.
    Lepszy byłby nawet 1,8T ale tutaj koszty większe i ciężko o zdrowy egzemplarz

    Także VAG to dla mnie 1,8 20V - chyba że typowo miejskie trasy to 1,6 ujdzie ale spali sporo.

    0
  • #18 22 Lut 2018 22:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Novile napisał:
    Przecież to auto jest niskiego segmentu.Jak chcesz "dymać" po 120km/dziennie to potrzebujesz auta segmentu C bo inaczej po 3 dniach pęknie ci kręgosłup!
    Dojeżdżam do pracy ok 70km w jedną stronę, kiedyś jeździłem Puntem mk.1 1.2, od 8 lat Grande Puntem 1.3 (diesel) - nie widzę problemu, jest cicho (skrzynia 6), wygodnie i ekonomicznie, do tego można się wcisnąć na różne miejsca parkingowe, które inni odpuszczają. Dla mnie LPG odpada, bo musiałbym co 2-gi dzień tracić 15-20 min na tankowanie.

    Z wymienionych przez autora to coś z VAGa z silnikiem 1.8T.

    1
  • #19 22 Lut 2018 22:32
    wowka
    Poziom 28  

    Novile napisał:
    .Jak chcesz "dymać" po 120km/dziennie to potrzebujesz auta segmentu C bo inaczej po 3 dniach pęknie ci kręgosłup!


    Już nie przesadzaj, ludzie jeżdżą mniejszymi autami i kręgosłup im nie pęka.

    Novile napisał:
    Moja rada- na takie przebiegi to szukaj auta z segmentu C i jak najmłodszego i z niskim przebiegiem.


    Najlepiej od niemca - dziadka co nim tylko do kościoła w niedziele jeździł.

    Novile napisał:
    Tak samo zapomnij o gazowaniu auta bo to tylko mu skróci życie.


    Zgadza się - silnik zamiast wytrzymać 30 lat, wytrzyma 25.

    Novile napisał:
    BMW kombi 3 litrowe i je zagazował.Szybko je skończył( w pół roku) a auto był w naprawdę dobrym stanie i nieźle za nie zapłacił.


    Zapewnie kupione od handlarza w Polsce.

    Novile napisał:
    Na takie przebiegi jakie chcesz robić to auto do 100000 przebiegu i nie starsze jak 3 lata a marzeniem by była hybryda np.Toyota Auris.


    Jeszcze gdyby szofer był w komplecie to było by na prawdę super.

    Novile napisał:
    Np. Forda Mondeo MK2 i jak padnie do na szrot i następny i tak dalej.


    Mondeo MK2 będzie miało podłogę jak u Flinstonów. Takie auto można kupić jak ma przegląd dość długo ważny. Czasy podbijania przeglądów bez względu na stan techniczny już się skończyły.

    0
  • #21 22 Lut 2018 23:13
    anet870
    Poziom 25  

    Ciekawe jak będzie pokonywać 120 km trasy dziennie skodą 1.6 sr co pali ile widzi a prędkość przelotowa podobna do autobusu. 1.8 125km będzie zdecydowanie lepiej jeździł przy bardzo zbliżonych kosztach eksploatacji.

    0
  • #23 22 Lut 2018 23:29
    Kantylena
    Poziom 14  

    Autor napisał że będzie jeździł 60 km z prędkością 120 km/h,na ekspresówce
    Poza tym w Octavii 1,6 wyprzedzanie tira to jeden z wielu chwil życiowych w których się sporo ryzykuje.

    0
  • #24 22 Lut 2018 23:30
    kkknc
    Poziom 42  
  • #26 22 Lut 2018 23:47
    Kantylena
    Poziom 14  

    Strumien swiadomosci swia napisał:


    Chłopcze idź już spać, rybka od dawna śpi.


    No właśnie więc co Ty jeszcze robisz o tej godzinie?

    Taaak..120 też się pojedzie rowerem z górki z wiatrem, tylko mówimy o sprawnym przyspieszaniu bez pałowania auta do czerwonego pola i nie palącego tyle paliwa co 1,8T na pełnym bucie...

    0
  • #29 23 Lut 2018 11:30
    tzok
    Moderator Samochody

    Paskudztwo, ale muszę przyznać, że jak na 1.4 to "odpycha" się całkiem żwawo, no i trwałe jest.

    0
  • #30 23 Lut 2018 11:40
    Novile
    Poziom 32  

    kkknc napisał:
    Przebieg kolega widział? Prawie 400 tyś i do tego LPG.To auto w agonii, lada chwila padnie.Do tego genialna francuska elektronika wszędzie. Ja bym to zgłosił do Watykanu jako cud że to auto jeszcze jeździ. :) Ale ten model jako nowy to owszem można brać i tym tłuc tak do 150 tyś. ale potem szybko z tym na bazar.

    0