Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 2.0 Dl 82KM - Zmiana komputera z Dl na DTI 101km

Kerehan 22 Feb 2018 18:20 2514 19
Bosch
  • #1
    Kerehan
    Level 8  
    Witam.
    Mam takie pytanie. Dostałem za darmo przy zakupie amorków do Astry, komputer od 2.0 DTI 101km. Czy da radę cokolwiek z nim zrobić? Słyszałem, że bez zestawu immo auto nie odpali. Da się w sterowniku wyłączyć immo czy cokolwiek zrobić z takim komputerem? Pozdrawiam.
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Kerehan
    Level 8  
    A czym oprócz intercoolera różni się jeszcze ten silnik?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #5
    Kerehan
    Level 8  
    Sprawdziłem i z tego co wychodzi i DTL i DTH posiadają takie same pompy wtryskowe Bosch VP44, z tego co kojarzę również te same turbo tylko różnią się, że w 82km nie ma intercoolera a w 101km już jest oraz softem który jest zapisany właśnie w komputerze ;)

    To tak pomijając sprawy techniczne, kupując sam komputer to co można z nim właściwie zrobić? Sprzedać za 30zł i kupić komplet z immo tylko tak?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    darkomanta
    Level 15  
    Transit 2 piszesz bajki. Vp-44 w astrze g jest na sterowniku psg5, czyli jedna wtyczka, czyli sterownik silnika osobno a nie zintegrowany jak piszesz. Następna sprawa moduł immobilisera znajduje się koło stacyjki a transponder co oczywiste w kluczyku. Pozatym w oplach nie było żadnych tdl i tdi. Dalsza dyskusja bezcelowa. Pozdrawiam.
  • #9
    Kerehan
    Level 8  
    No z tego co widziałem to tak próbują sprzedawać na olx / allegro po 30-50 a nawet czasem i 100zł sam komputer silnika. Zestawy z immo 100/150-300zł albo i drożej ;p

    Czy zestaw: (komputer / immo + pestra z zafiry 2.0 dti 101km) będzie pasować? ;)
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    bodzio012
    Level 33  
    Transit, w astrze o której tutaj mowa możesz sobie żonglować sterownikami pompy, tam nie ma immo w 100%.
    Jest tylko immoboxie przy stacyjce i ECU (tak jak wyżej napisali).
    To co Ty piszesz dotyczy PSG16, i rzeczywiście jest jak piszesz.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    strucel
    Level 33  
    Nie podniesiesz mocy wymiana samego sterownika (no może o pojedyńcze konie) - turbina w dtl ma sporo mniejsze kolo kompresji niż w dti. Padla mi w dti turbina a że miałem kompletny sprawny silnik od dtl w piwnicy wstawiłem DTLową, (najpierw próbowałem zmienić samą obudowę turbiny bo wszyscy na forach piszą że różnią się tylko obudową a tu po rozkręceniu niespodzianka) oczywiście teraz jest bez intercolera, ale tak czy siak czuć dużo mniejsza moc.
  • #14
    bodzio012
    Level 33  
    Transit 2 wrote:
    Quote:
    Jest tylko immoboxie przy stacyjce i ECU (tak jak wyżej napisali).
    To chyba raczej mowa o benzynie a nie diesla. A po drugie jeśli mowa o ECU to jest komputer w benzynie a diesel ma sterownik umieszczony w pompie wtryskowym i przypominam ponownie, ten co jest przy stacyjce to jest czytnik.
    Quote:
    To co Ty piszesz dotyczy PSG16
    W tym to jeszcze inna bajka jest, bo jest dodatkowo numer vin pojazdu, ale też jest zintegrowane z immobiliserem.
    Mylicie pojęcia umieszczonego w stacyjce który jest tylko czytnikiem i skąd takie swoje bzdury wzięliście.


    Chyba nie widziałeś tego auta na oczy
  • #15
    naprawa-pomp.com

    Level 15  
    Wszystkie dwu litrówki opla są na VP44. Na VP30 tylko 1.7 do 2000 roku. Później szedł tam silnik isuzu. Astra DTL 2.0 jeżeli chodzi o wersję 82 KM ma oryginalnie tylko jedną pompę o numerze 0470504003 i koniec. Bez problemu możesz i żadnych konsekwencji możesz założyć pompę od wersji 100 km o numerze 0470504004. Także wymiana pompy nic nie daje. Jeżeli planujesz jakieś swapy to podstawą jest sterownik silnika. Tam są zapisane wartości dawek paliwa. Dodatkowo żadna jedna wtykowa pompa VP44 ze sterownikiem PSG5 nie ma immobilizera i nic się nie adoptuje po zmianie. Jest jeszcze wiele innych modeli pomp w oplu. Wszystkie numery to 0470504002 pierwsza z rocznika 1997 na sterowniku psg2, 0470504003, 0470504004, 0470504009, 0470504011, 0470504015, 0470504016.
  • #16
    Davvvi
    Level 27  
    Witajcie. Odkopię trochę temat. Otóż założyłem do swojej Astry 2.0dtl IC. Sam IC dał niewiele. Ale że miałem także turbinę od 2.0dth to ją założyłem. Silnik zrobił się żwawszy. To nieprawda, że turbiny z dtl i dth różnią się tylko obudową. Z tego co porównałem to przynajmniej po stronie gorącej ten wiatraczek jest trochę większy i kąt nachylenia łopatek jest inny. Ale do rzeczy. U siebie mam tylko jedną pestkę immo. Postanowiłem wymienić komputer silnika z całym immo. Chciałbym już założyć komputer od 2.0dth. Mam możliwość kupienia kompletu za 50zł. Tylko, że komputer jest od pompy 015, a ja u siebie mam 011. Czy taki komputer ma szansę działać?
  • #18
    Davvvi
    Level 27  
    naprawa-pomp.com wrote:
    nie podejdzie.

    A czy jest możliwość podania inmorfacji dlaczego nie podejdzie? Pytam z czystej ciekawości.
  • #20
    Davvvi
    Level 27  
    naprawa-pomp.com wrote:
    pompa 011 jest na jednym wtrysku a 015 jest nowsza ma przedwtrysk i wtrysk główny. cichsza praca, ekologia, normy spalin itd

    Dziękuję. I to mi wystarczy aby nie kombinować ze sterownikiem od 015. Pozdrawiam.