Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran '07 1.9 TDI BLS 105K - Profilaktyka dla silnika 1.9 TDI BLS przy 200 t

22 Lut 2018 22:01 2388 2
  • Poziom 17  
    Dzień dobry,
    Jako, że zbliża się przebieg jak w temacie oraz widmo przejechania dużej ilości kilometrów, chciałbym zrobić coś na zaś w moim touranku.
    Będzie rozrząd z pompą wody, uszczelki pompowtryskiwaczy, oraz panewki wałka rozrządu i panewki korbowodowe.
    W związku z tym ma kilka pytań:

    1. Czy należałoby dopisać coś jeszcze do listy?
    2. Ile cofamy śrubę na pompkach dla tego modelu silnika (180 czy 225)?
    3. Z jakim momentem i o ile stopni dokręcamy nowe śruby mocowania pompek?
    12Nm i 270 stopni czy 14Nm i 90 stopni
    Zdania są podzielone i w sumie sam mam wątpliwości a gwintu nie chciałbym naprawiać.
    Ciekawe jest to, że prawie identyczne śruby M6 dla pompek z dwoma śrubami wkręca się z momentem 3Nm potem 90 stopni i następnie 180 stopni (razem 270) a dla pompki z jedną śrubą producent zaleca 12Nm i 270 stopni. Śruba praktycznie ta sama, materiał głowicy również a siła różna, może dlatego gwinty padają..?
    4. Czy powinno się ruszać szpilkę napinacza w tym modelu przy wymianie rozrządu czy jak cała i stabilnie siedzi to nie ruszać?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i uwagi.
  • Poziom 18  
    1.BLS, sprawdzenie turbospręzarki pod kątem luzów i czy zmienna pracuję bez zacięć.
    2.Ja cofałem 180 i jest ok .Zdania są podzielone. Wiadomo nowe sruby, plus warto wyciagnąc pompki i zmienić uszczelnienia. Nowa uszczelka pokrywy zaworów(10Nm krecimy po przekątnej )
    3.Mocowania pompek od kilku lat dokręcam momentem 12 Nm 2x90 stopni, nigdy nie miałem problemu. Przy dokrecaniu 270 stopni raz wyrwałem gwint, a za drugim wyskoczyła pompka po 10km.
    4. Oczywiscie, wszystkie szpilki trzeba wymieniać, od napinacza i rolki prowadzącej, po to są w zestawie. Stare w wyniku napręzen i sił mogą się wykręć lub pęknąć a to tylko 5 min dodatkowej roboty .
  • Poziom 17  
    Dziękuję DrDrug.
    Przyglądnę się turbo na ile moja wiedza pozwala. Zachowam też ostrożność przy dokręcaniu pompek, bo jak widać jest coś na rzeczy.
    Co do szpilek, decyzja zapadła - wymiana. Jednak i tutaj jest mam klika pytań.
    To, że wkręcamy na niebieski loctite to nie ulega kwestii, ale jaki? Wygodniej byłoby na 248 (17Nm) bo to w sztyfcie i aplikacja wygodniejsza ale widzę, że większość osób działa na 243 (26Nm). To jedno, druga sprawa to samo wkręcanie.
    Szpilka napinacza fabrycznie jest bez kleju więc nakładamy loctite i wkręcamy 15Nm (fabryka), potem nakładamy napinacz i kręcimy 20Nm + 45 stopni. Czy jak będziemy kręcić nakrętkę na napinaczu to nie ruszymy szpilki i tym samym osłabimy wiązania loctite, czy też klej już na tyle zwiąże, że zrobi się 15Nm + 17Nm i to zapewni stabilność szpilki?
    Co do szpilki rolki prowadzącej, tutaj jest już klej naniesiony więc jak wyczytałem na forach obcojęzycznych, wkręcamy do oporu bez siły a dociągamy nakrętką 20Nm. Średnio mi się to podoba ale nie mogę znaleźć momentu dokręcania samej szpilki. Jest on gdzieś podany?