Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

eurotec - Silnik buczy, jest słaby

wotus27 23 Lut 2018 10:07 531 7
  • #1 23 Lut 2018 10:07
    wotus27
    Poziom 4  

    Potrzebuje pomocy z silnikiem bez szczotkowym z kompresora. Po włączeniu do sieci silnik pracuje normalnie jednak po jakimś czasie zaczyna buczeć i słabnąć, zaczyna się strasznie grzać. Po wyłączeniu z sieci i ponownym włączeniu silnik buczał jednak się nie obracał. Dopiero po ponownym wyłączeniu i włączeniu zaczął się obracać jednak nadal buczał i kręcił się zbyt wolno. Obstawiałem kondensator który po zmierzeniu pojemność jest sprawny. Czy jest taka możliwość że kondensator w czasie pracy traci swoją pojemność a później wraca ona do pierwotnego stanu? Po rozkręceniu cewki były gorące, po 5 minutach jak dotknąłem wirnika to się oparzyłem, wydaje mi się że to wirnik się grzeje a cewki nagrzewają się od niego. Pomierzyłem opór, do cewek stojana wchodzą 4 przewody czarny, czerwony i 2 żółte. Między żółtymi nie ma oporu lub jest bardzo niewielki. Czarny z czerwonym 2,8oma. Czarny z obydwoma żółtymi 1,7oma a czerwony z obydwoma żółtymi 4,2oma nie wiem jak to interpretować. Proszę o pomoc.

    0 7
  • #2 23 Lut 2018 10:48
    wojtek 9007
    Poziom 36  

    Proszę wstawić fotkę kostki zaciskowej silnika . Prawdopodobnie miedzy dwoma żółtymi
    przewodami jest wyłącznik odśrodkowy .

    0
  • #4 23 Lut 2018 11:23
    wojtek 9007
    Poziom 36  

    Proszę napisać co to jest za kompresor , czy to jest oryginalny silnik od tego kompresora ?

    0
  • #5 23 Lut 2018 12:18
    wotus27
    Poziom 4  

    Jest to typowy chiński kompresor, jedno tłokowy, z butlą 25l. Występują one pod wieloma markami są one wszystkie takie same różną się głownie tylko obudową. Silnik jest oryginalny.

    0
  • #7 23 Lut 2018 14:35
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam .
    Silnik typowy w kompresorach ,w których nie ma wyłącznika odśrodkowego (widać na zdjęciu że przewody żółte wychodzą ze stojana silnika.
    Podłączony powinien być ;
    -żółty-czarny (zasilanie 230V)
    -żółty -czerwony (kondensator)
    Do sprawdzenia kondensator,zawór zwrotny miedzy kompresorem a zbiornikiem ,jak również presostat (który ma w sobie zaworek ,który w chwili wyłączenia kompresora odpuszcza powietrze miedzy kompresorem a zaworem zwrotnym ).Powinno być słychać takie psiknięcie przy wyłączeniu.Silnik może nie mieć siły wystartować gdy jest powietrze w zbiorniku,przy pustym załączy się bez problemu.

    1
  • #8 30 Mar 2018 03:42
    mateklos
    Poziom 14  

    Mozliwe uszkodzenie kondesatora lub zwarcie pomiedzy uzwojeniem kondestora a uzwojeniem bez tego elemnentu.
    Sprawdz kondesator.
    Potem czy niema zwarcia i pomiar rezystancji uzwojenia
    ,czy nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy.

    0