Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 1.4 benzyna - CHECK tylko na ciepłym

zig_priv 23 Feb 2018 10:41 4515 38
  • #1
    zig_priv
    Level 11  
    Witam serdecznie, auto z roku 2002 przebieg 67 tys km. Na zimnym odpala i jeździ cudownie. Po zgaszeniu i odpaleniu na ciepłym zapala się CHECK i mam wrażenie jakby chodził na trzech cylindrach. Świece wymieniłem , zawory podregulowałem , oringi na wtryskach wymieniłem , cewka w trybie CHECK dawała iskry na wszystkie 4 świece. Odpinanie podciśnienia powoduje zwiększenie obrotów ale nadal kuleje na trzech. Gdy ostygnie , zapala pięknie i CHECK się nie świeci i moc ma jak nowe auto. Nigdy CHECK się nie zapala gdy auto było odpalone na zimnym - tak może jeździć cały dzień.
    Czy ktoś miał podobny problem lub ma sugestie co kolejno sprawdzać ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    pdemski
    Level 19  
    Sprawdziłbym czujnik położenia wału,ewentualnie przewody od niego i kostke.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dobrze by było na ciepłym silniku podpiąć auto pod kompa.
  • #3
    zig_priv
    Level 11  
    Szczerze mówiąc , trochę zdezorientowany teraz jestem. Jedni piszą , że ten model położenie wału bada na podstawie impulsów z cewki ( w sumie może i tak ale skąd cewka ma wiedzieć kiedy ma generować ) - może wiesz , gdzie ten czujnik jest i jaki ma charakter tj rezystancyjny , pojemnościowy , hallotronowy (U) , czy zwykły impulsator ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    pdemski wrote:
    Sprawdziłbym czujnik położenia wału,ewentualnie przewody od niego i kostke.
    Dodano po 1 [minuty]:
    Dobrze by było na ciepłym silniku podpiąć auto pod kompa.



    Na ciepłym podpinam sie tylko z tym co mam , wiem , że to nie wiele ale poprzez BT widzę OBD2 - a tam błąd w pętli "układ wtryskowy"
    tylko jesli wtrysk na zimnym pracuje , to nie jest zablokowany , chyba ze cewka w tym wtryskiwaczu po ozyskaniu temp ma przebicie i go nie zamyka ? - ale chyba tylko pozostaja 4 szklaneczki i praca wtrysku na zewnatrz ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    [quote="pdemski"]Sprawdziłbym czujnik położenia wału,ewentualnie przewody od niego i kostke.


    Dzięki za podpowiedź, oczywiście sprawdzę ten czujnik wg tego linka: https://www.youtube.com/watch?v=A1Lzsw7e8o8

    Jednak zastanawia mnie , co temperatura ma do poprawności działania tego czujnika ?
  • #4
    pdemski
    Level 19  
    Przez ten czujnik miałem takie problemy że jak autko zimne to paliło od kopa jak przejechałem ok 10-15km robiły się cuda, silnik albo przerywał jak by na dwa gary pracował,albo potrafił zgasnąć na środku skrzyżowania,po odstaniu 15min wszystko wracało do normy dopóki się znowu nie nagrzał.Komputer nie wykrywał błędów i zanim doszedłem że to jego wina zdążyłam rozebrać pół samochodu,Dlatego pisze o tym czujniku żeby ci oszczędzić czasu i pieniędzy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tu masz jak to ustrojstwo sprawdzić. Na YT jest tego dużo.
    https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
  • #6
    mar.wo
    Level 15  
    Silnik zimny, opalarka lub inne źródło ciepła skieruj na czujnik i po zagrzaniu odpal.
  • IGE-XAO
  • #7
    zig_priv
    Level 11  
    Wlasnie cos podobnego , ale chyba mniej klopotliwego wymyslilem , po prostu wyjalem wtyk z gniazda tego czujnika , jak ostygnie , to zobacze czy odpali - bedzie to co prawda metoda mocno przyblizona - ale bede blizszy celu- dzieki ( nie mam garazu a przy minus 10 ciagac kabel z opalarka troche klopotliwe by było) .
  • #8
    pdemski
    Level 19  
    Jak wyjmiesz wtyk z czujnika to auto ci nie odpali.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Na innych forach chłopaki opisywali że często uszkodzeniu ulegala izolacja na kablach tego czujnika lub przerywała sama kostka. Warto to sprawdzić.
  • #9
    zig_priv
    Level 11  
    Wg kolejności:
    1/ wymieniłem czujnik położenia wału (używka)
    2/ pozwoliłem przez kilka godz ostygnąć silnikowi
    3/ próbowałem uruchomić silnik ale niestety się nie udało. Wykasowałem wszystkie błędy i autko odpaliło.
    4/ Przejechałem się ok 10km, rozgrzałem do "czerwoności" i wróciłem do domu
    5/ przy probie ponownego uruchomienia CHECK i znowu kuleje na trzech cylindrach (błędy : PO200 i ten o nieprawidłowości w trzecim cylindrze).
    Jutro sprawdzę metodą czy po nagrzaniu obydwa czujniki pod omomierzem zachowują się tak samo aby wyeliminować lub potwierdzić występowanie błędów przez wadliwe działanie tego czujnika a jeśli się okaże że czujniki są ok, to podmienię wtryskiwacz z 3 cylindra do innego i zobaczę czy błąd przeskoczy na ten inny cylinder. Tyle epizodów przy minus 8 stopniach.
    Oczywiście otwarty jestem na kolejne sugestie kolegów.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Jeżeli zawory wyregulowane poprawnie to polecam sprawdzić cisnienie na tłokach na ciepłym silniku.
    Coś mi się wydaje że tam będzie przyczyna.
  • #11
    zig_priv
    Level 11  
    Ok, sprawdzę ale czy przypadkiem podczas jazdy, gdy już silnik się nagrzeje, gdyby pierścienie przestały już tak uszczelniać jak na zimnym to robią to czy CHECK tego spadku ciśnienia by nie wyłapał podczas jazdy?
    Według mnie coś w trakcie samego zapalania jest testowane a później już nie jest brane pod uwagę - tylko co? Nie znam protokołu wiec nie będę się wymądrzał.
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro sterownik rejestruje wypadanie zapłonu to jest jakaś tego przyczyna. Wątpię aby był nią czujnik bo pojawił by się błąd z nim związany.
    Przyczyną wypadania zapłonu może być:
    - słabe ciśnienie sprężania
    - zła iskra lub jej brak
    - zła mieszanka
  • #14
    mar.wo
    Level 15  
    grala1 wrote:
    Skoro sterownik rejestruje wypadanie zapłonu to jest jakaś tego przyczyna. Wątpię aby był nią czujnik bo pojawił by się błąd z nim związany.
    Przyczyną wypadania zapłonu może być:
    - słabe ciśnienie sprężania
    - zła iskra lub jej brak
    - zła mieszanka

    Pośrednio z tym związany jest czujnik spalania stukowego.
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    P0200 to nie jest wypadanie zapłonów, tylko obwód elektryczny samego wtryskiwacza.
  • #17
    zig_priv
    Level 11  
    Niestety mrozy i brak garażu uniemożliwiają mi zrobienie testu wtryskiwaczy jednak nowy wątek chciałbym dodać. Otóż pierwszy raz CHECK zapalił mi się podczas jazdy ( po pierwszym odpaleniu na zimnym ). Może to bez znaczenia , ale zapalił się nie w trakcie normalnej jazdy do przodu a przy manewrowaniu przód tył ( w tych warunkach chyba trochę inaczej spaliny , czujniki pracują ).
    Czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć jak przetestować układ elektryczny wtryskiwacza ?
  • #18
    airwolff
    Level 12  
    Podłącz autko pod komputer i zapodaj jakie błędy masz w silniku.
  • #20
    airwolff
    Level 12  
    Co do błędu P0200 posprawdzaj a najlepiej odepnij i przyjrzyj się kostkom wtryskiwaczy czy nie ma gdzieś przebicia lub wilgoci, przejrzyj też wiązkę dochodzącą do listwy wtryskowej. A co do P0300 to czy wymieniałeś czujnik położenia wałka rozrządu?
  • #21
    zig_priv
    Level 11  
    Czujnik wymieniłem ale wlasciwie nie potrzebnie bo moj ładnie reagował . Kabelki ( przynajmniej te przy wtryskiwaczach są ładniutkie ) , kostki psiknalem elektrosolem - wszystko wyglada jak nowe . Jak troche mrozy odpuszcza dam popsikac wtryskom do kieliszkow - zobaczę czy równo zamykają . Naprawdę dziwnie to wszystko się zachowuje.
  • #23
    airwolff
    Level 12  
    Silniczek krokowy odpowiada za wolne obroty. Sonda lambda jak jest uszkodzona to błędy wywala. Możesz sprawdzić sondę miernikiem czy jest sprawna, ale podłączenie pod komputer rozwieje wszelkie wątpliwości. Jeśli będzie uszkodzona sonda lambda to skład mieszanki paliwa jest nieprawidłowy i silnik może szarpać lub przerywać. to tak w wielkim skrócie.
  • #25
    airwolff
    Level 12  
    Sprawdź sondę miernikiem dwa białe przewody odpowiadają za grzałkę sondy jeśli będzie opór to dobrze jeśli nie to sonda do wymiany. Tu nie ma znaczenia czy na ciepłym czy zimnym. Następnie sprawdź napięcie na wtyczce do sondy od strony przewodów idących od silnika przy zapalonym silniku oczywiście wtedy pojawia sie błąd w silniku związany z sondą lambda bo jest odpięta. Najlepszy sposób do podpiąć do komputera i sczytać błędy silnika.
  • #26
    zig_priv
    Level 11  
    Wielkie dzięki , sprawdzę jak tylko trochę się ociepli bo nadal minus 12 u mnie w ciagu dnia. A z błedami jest tak jak opisałem wyżej jest P0200 i P0300. Mam za sobą wymianę świec , cewki , czujnika położenia wału oraz regulację zaworów. Pozostaje test wtrysków , ta lambda no i zostanie najgorsze przelutowanie całego komputera bo faktycznie po 16 latach ma prawo dziać się wszystko .
  • #27
    airwolff
    Level 12  
    To jeżeli tylko masz takie błędy to sonda lambda jest według mnie sprawna.
  • #29
    airwolff
    Level 12  
    Uszkodzony wtrysk, uszkodzony czujnik map,uszkodzona świeca zapłonowa, uszkodzona cewka.