Witam
Mam VW Sharan 2007 115 kM 5-biegowy automat. Po podłączeniu do komputera wyskakują mi błedy:
- błąd czujnika temperatury oleju przekładniowego ( nie mogę go nigdzie znaleźć, czy ktoś jest w stanie podać położenie / model ?)
- lewarek skrzyni biegów - nieznany sygnał
Po uruchomieniu silnika i przełączeniu w pozycję D, samochód jedzie na pierwszym biegu, nie chce zmienić na kolejny. Jak postoję w miejscu przez jakieś 5 minut, wszystko zaczyna pracować poprawnie i później w trakcie jazdy nie mam z tym problemów. Przełącznik od TipTronic`a rzadko zaskakuje - jest uszkodzony ( przełączenie w tryb manualnej zmiany biegów), ale jak udało mi się ustawić tryb manualny, to sforsowanie 2 biegu nic nie dało. Teraz pytania.
Czy lewarek może być przyczyna nieprawidłowego działania automatycznej skrzyni biegów w trybie Auto (D) - tutaj o zmianie decyduje chyba sterownik?
Jeżeli zawiesza się zaworek to czy komputer nie powinien pokazać błędu tego zaworu?
Czujnik temperatury pokazał się stosunkowo niedawno - podejrzewam, że nie powinien on być przyczyną takiego działania skrzyni - może się mylę?
No i ostatnie, widzę że z wraz lewarkiem są 2 cięgna i jedna wiązka, za co one odpowiadają?
Proszę o pomoc.
Mam VW Sharan 2007 115 kM 5-biegowy automat. Po podłączeniu do komputera wyskakują mi błedy:
- błąd czujnika temperatury oleju przekładniowego ( nie mogę go nigdzie znaleźć, czy ktoś jest w stanie podać położenie / model ?)
- lewarek skrzyni biegów - nieznany sygnał
Po uruchomieniu silnika i przełączeniu w pozycję D, samochód jedzie na pierwszym biegu, nie chce zmienić na kolejny. Jak postoję w miejscu przez jakieś 5 minut, wszystko zaczyna pracować poprawnie i później w trakcie jazdy nie mam z tym problemów. Przełącznik od TipTronic`a rzadko zaskakuje - jest uszkodzony ( przełączenie w tryb manualnej zmiany biegów), ale jak udało mi się ustawić tryb manualny, to sforsowanie 2 biegu nic nie dało. Teraz pytania.
Czy lewarek może być przyczyna nieprawidłowego działania automatycznej skrzyni biegów w trybie Auto (D) - tutaj o zmianie decyduje chyba sterownik?
Jeżeli zawiesza się zaworek to czy komputer nie powinien pokazać błędu tego zaworu?
Czujnik temperatury pokazał się stosunkowo niedawno - podejrzewam, że nie powinien on być przyczyną takiego działania skrzyni - może się mylę?
No i ostatnie, widzę że z wraz lewarkiem są 2 cięgna i jedna wiązka, za co one odpowiadają?
Proszę o pomoc.