Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b5 afn-ładowanie aku - Różnice napięć alternator-akumulator

23 Lut 2018 15:25 486 9
  • Poziom 4  
    Witam forumowicze.
    Męczy mnie jeden problem w moim pasku. Ładowanie na aku wynosi 13,70-14,00V a na alternatorze wychodzi 14,40V dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną??
  • Poziom 25  
    Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
  • Poziom 4  
    Przy akumulatorze wszystko wyczyszczone. Styk na alternatorze tak samo. Zastanawia mnie tylko przewód idący z alternatora pod silnik. Gdzie on jest podłączony?
  • Poziom 24  
    Czy chodzi kol. o przewód idący z zacisku śrubowego ,ten gruby ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Tego rynio_di nie napisał .
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I nic Kolega z tą klemą nie zrobi, pozostaje wymiana klemy na uniwersalną, żadne dociskanie na dłużej nie pomoże. Jest za to duża szansa na uszkodzenie elektroniki auta jeśli usterka się pogłębi.
  • Poziom 4  
    Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
  • Moderator Samochody
    Pewnie włączają się grzałki nurnikowe (świece żarowe podgrzewające płyn do nagrzewnicy), stąd wzrost obciążenia i spadki napięcia w instalacji. Ale jak napisał Paweł, jeśli klema się grzeje, to ją utnij i zamontuj nową