Cześć
Właśnie trafiłem na forum i też mam problem z ledwo czytelnym wyświetlaczem.
Czy ktoś może zamontować mi nowy biały wyświetlacz na mojej oryginalnej płytce drukowanej (za opłatą), ponieważ nie mogę wykonać lutowania SMD czy taśmy.
Byłbym wdzięczny za miłą ofertę na PM!
Pozdrawiam
Ed
Jeśli w przypadku TPS6104 występują wąskie gardła w dostawie, możesz również użyć TS1935BCX5 jako alternatywy. Możliwość wymiany 1: 1 bez modyfikacji i kosztuje 0,75 EUR.
Dziękuję za wskazanie mi właściwego kierunku, mam kilka pytań, jeśli nie masz nic przeciwko.
Wierzę, że mam wszystkie niezbędne części do naprawy mojego wyświetlacza. Nie wiem jednak, jakie komponenty muszę zamocować na płycie J4rek V2 (C1-3 i U1-3), czy ktoś mógłby mi w tym pomóc?
Wszystko jest opisane w pliku PDF wraz ze schematami (,,SSD1305 NIVONA V2r1.pdf"): C1 = C3 = 100nF / 16V C2 = 4u7 / 16V U1 = SN74AHC1G00DBVR U2 = CD4071BM U3 = CD4078BM
Fiete325 fajnie, że znalazłeś zamiennik ale to jest SOT23-5, a większość osób, które piszą na forum lub bezpośrednio do mnie raczej ma małe pojęcie o elektronice. Może podeślij na forum jakiś rysunek jak przyłączyć 1:1 pod punkty lutownicze TPS61045 VSON (8) aby wszystko było jasne Nie spotkałem się aby TPS61045 był uszkodzony. Zawsze uszkodzony był wyświetlacz. Proponuję nie kombinować tylko wykorzystywać wg mnie najlepsze obecnie rozwiązanie proponowane przez J4rek https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18635792#18635792
Cześć,
Przede wszystkim bardzo dziękuję za wspaniałą pracę.
Złożyłem trzy deski od j4rek, pierwsza działa idealnie i niestety nie mogę znaleźć usterki w pozostałych dwóch.
Z drugim dostaję tylko ,,śnieg" (patrz zdjęcie), a trzeci miga na krótko z prawidłowym wskazaniem, po czym natychmiast gaśnie.
Może ktoś ma pomysł, co to może być.
Dziękuję i pozdrawiam
Tomek
Wydaje mi się, że takie przypadłości wynikają głównie ze zwarć, niedolutowań niektórych elementów i przede wszystkim nieprawidłowego wlutowania tpsa.
Pozdrawiam
W szczególności podaj z której wersji korzystałeś, z całej płytki, czy tej uproszczonej wersji? Sprawdź dokładnie połączenia pinów między płytkami na złączu 20 pinowym. Bardzo często przy rozlutowaniu odpadają przelotki w otworach i powstają przerwy między pierścieniami lutowniczymi, a ścieżkami. Lutując później tylko z jednej strony cyna nie łączy ścieżek po drugiej stronie płytki.
I sprawdź, czy nie masz zwarcia na taśmie wyświetlacza. Czy przy lutowaniu coś Ci się nie zlało. Praktycznie we wlutowaniu wyświetlacza nie ma żadnej filozofii. No chyba, że wstawiłeś złącze zamiast lutować to w styku z taśmą, szukaj problemów w samym złączu. Wiele osób stwarza sobie problemy lutując złącze np. 30 lub 32 pinowe i taśma kiepsko trafia w piny. Na dodatek same punkty lutownicze wyświetlacza nie są pod takie złącze przystosowane. Taśma jest za cienka i różnie z tym stykiem bywa. Daj zdjęcia od strony elektroniki.
W mojej Nivonie wyświetlacz gasł, więc sprowadziłem OLED 1305 i wykonałem przejściówkę według v2 J4rek. Pierwsza przejściówka zamontowana w moim ekspresie działa z nowym OLEDem idealnie - wielkie podziękowanie dla ekipy z forum za ten projekt.
Sprowadziłem z Niemiec z Ebay drugi identyczny ekspres - według opisu sprzedającej tylko display defect, więc z nadzieją wykonałem drugi moduł i zamontowałem.
Jak podłączam mój pierwszy naprawiony działający wyświetlacz do tego ekspresu kupionego z Niemiec - wyświetla, ale system na dzień dobry pokazuje błąd po niemiecku: "Aufschäumer einsetzen" {???} - i tu utknąłem, muszę go jednak rozebrać. Przełożyłem wylot kawy i mleka z mojego ekspresu - to nie jest źródło problemu. Niemka się zarzeka, że ekspres do końca działał, ale padł tylko wyświetlacz.
Postanowiłem naprawić drugi wyświetlacz, z tego ekspresu kupionego w Niemczech, by od czegoś zacząć naprawę - i tu porażka. Po wymianie wyświetlacza OLED, polutowaniu i założeniu - nic się nie zapala - wyświetlacz jest martwy jak na początku, jakby nie dostawał zasilania.
Czy jest sposób na testowanie linii zasilającej, by móc zrobić jakieś pomiary, albo gdzie zaczyna się linia zasilająca, by może znaleźć coś na przerwie - teraz jest tak, jakby wyświetlacz nie dostawał zasilania, albo płyta główna była martwa. Jakie jest napięcie zasilające ten moduł?
Hello,
the way I understand it, you have a repaired display that works.
If you install this display in the German machine, the machine starts up and the error message "Set the frother" appears.
This error message appears when the lower cap (frother)
is dismantled. There is a magnet in the cap to switch the error message.
If the machine works with the repaired display, the machine is ok.
greeting
Tak jak podaje Rosenkopf. Załóż przedni dolny panel. Jeżeli to nie pomoże to sprawdź podłączenie czujnika. Wszystkie wyświetlacze jakie miałem były z Niemiec. Jeżeli występowały błedy po złożeniu to była zawsze wina złego lutu. Używajcie topnika i nie przesadzajcie z cyną. Sprawdź wszystko co lutowałeś, a szczególnie, czy nie pozrywałeś przelotek na złączu 20 pinowym o czym pisałem wcześniej. Czy ścieżki po spodniej stronie płytki, z której wylutowywałeś złącze na pewno mają połączenie z bolcami złącza.
Chciałbym bardzo podziękować użytkownikowi Rosenkopf i Amigos - dzięki Wam dzisiaj odzyskałem humor. Faktycznie, cała tajemnica tej mojej zagadki polegała tylko na tym, że przednia osłona spieniacza faktycznie ma magnes i jeśli się nie nie założy plastikowego przedniego panelu z zatopionym w niej magnesem, to ekspres nie ruszy. Dziękuję Wam bardzo.
Na razie rozebrałem niedziałający moduł wyświetlacza na części pierwsze. Chciałbym, aby nie nie był uszkodzony układ ATMEGA324PA, bo można go kupić, ale obawiam się, że jest to układ programowalny i bez pozyskania wsadu, moduł może okazać się nie do naprawienia. Na tej płycie głównej znajduje się jeszcze stabilizator 3.3V i jeden tranzystor.
Będę więc sprawdzał wszystkie ścieżki, potem przelotki - i zobaczymy, czy ten moduł ruszy.
Moja rada jest też taka - jeśli już do naprawy kupujemy trochę części, warto kupić tej wysokości grzebień (choć wygodniejszy byłby wyższy) ze szpilkami. Wydaje się być dużo łatwiejszą praca polegająca na rozcięciu oryginalnych szpilek i wylutowywaniu ich po jednej, niż w całości - są mniejsze szanse na uszkodzenie ciasnych pól lutowniczych i cieniutkich ścieżek idących do nich.
1.
Mam bardzo lamerskie pytanie o rozmiar potrzebnych elementów SMD do tej PCB - elementy powinny być rozmiaru 0603 czy 0805? Kupione przeze mnie kondensatory rozmiaru 1206 okazały się być nieco za duże i mało wygodne do przylutowania w polach.
Układy scalone i wyświetlacz OLED zostały mi z eksperymentu z małym adapterem, brakuje mi C5 - 22pF, R1 - 1M, R2 - 1M, R3 - 120K, resztę ewentualnie przelutuję.
2.
Ostatnie pytanie - czy może ma ktoś zbędne jeden lub ze dwa gołe laminaty pełnego PCB J4rek rev. 2 i może mi pomóc i odsprzedać po kosztach, ewentualnie z tymi brakującymi elementami SMD C5, R1, R2, R3? A może uszkodzony moduł wyświetlacza NIVONA ze sprawną płytą główną za niewielkie pieniądze, by nie leżał potem w szufladzie i pomógł mi ożywić moją Nivonę?
Widzę, że ustawiasz tablice w serwisie eBay - więc rozumiem, że skończyłeś Co było nie tak? Jaki był problem?
Nie szukałem dalej błędu i ponownie zamówiłem U1, U2, U3, TPS i wymieniłem je. Pozostałe elementy przylutowałem topnikiem, prawdopodobnie element (U1-U3) za bardzo się nagrzał podczas lutowania.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i wspaniały projekt.
Wiele przeczytałem, przede wszystkim bardzo dziękuję za trud, jaki niektórzy ludzie tutaj wkładają.
Często nie wszystko jest podsumowane, ale to, co należy zrobić, zawsze podaje się w kawałkach.
Mam ten sam problem z ciemnym wyświetlaczem.
Czy takie moje podejście jest poprawne:
1) Zdjąć wyświetlacz z uszkodzonej Nivony i odlutować wyświetlacz z płytki drukowanej
2) Przejść do strony jlcpcb.com i wysłać plik Gerber od użytkownika ,,j4rek" NIVONA SSD1305 ADAPTER (V1r2) .ZIP na przykład i zamówić płytkę. (8 EUR)
3) Wyświetlacz zamówić na
aliexpress ---> SSD1305Z (20 EUR)
4) Zamówić komponenty przez Internet:
C1 = C3 = 100 nF / 16 V
C2 = 4 µ7 / 16V
U1 = SN74AHC1G00DBVR
U2 = CD4071BM
U3 = CD4078BM
(15 EUR)
5) Po otrzymaniu małej płytki drukowanej należy przylutować na niej elementy z 4).
6) TPS? Gdzie jest TPS na starej płytce? Trzeba go odlutować i wlutować na nowej małej płytce, prawda?
7) Teraz trzeba przylutować nowy wyświetlacz + małą płytkę drukowaną z komponentami do jednostki sterującej.
8) Złożyć wszystko i uruchomić urządzenie.
Teraz tekst na wyświetlaczu musi wyglądać jak oryginalny wyświetlacz, zgadza się?
Czy zapomniałem jakichś komponentów?
Czy muszę zrobić coś innego?
Dziękuję za wielką pomoc.
W sumie wszystko kosztuje prawie 50 EUR, więc to już trochę pieniędzy, jeśli popełni się błąd i będzie trzeba wyrzucić płytkę, więc nie chcę się pomylić.
4) - lista części (typ 0805 / 16V lub więcej):
C1, C6-C8, C10, C11 = 4,7 µF
C2-C4, C9 = 100nF
C5 = 22 pF
R1, R2 = 1 M.
R3 = 120 k
R4 = DNP
D1 MBR0530 (stary wyświetlacz)
L1 10µH (stary wyświetlacz)
U1 SN74AHC1G00DBVR
U2 CD4071BM
U3 CD4078BM
U4 TPS61045 (stary wyświetlacz)
6) - TPS to mały element o rozmiarze około 4x4 mm
Uważaj podczas lutowania, aby nie było zwarcia na spodzie pinów.
7) - Nie lutowałbym nowego wyświetlacza, ale przylutowałbym 20-pinową listwę i obciął piny starego wyświetlacza - nowy można wtedy po prostu wsunąć (plastikowy uchwyt wystarczy wyciąć na kilka mm).
Jeżeli robisz wersję na małym adapterze, to nie potrzebujesz TPSa, kupujesz tylko U1, U2 i U3. Zostawiasz starą płytkę i na niej pozostaje blok przetwornicy z TPS-em. TPS sprawia ludziom najwięcej problemów i dlatego najlepiej zrobić na małej płytce.
Cześć
Jestem nowy na forum i też mam problem z ledwo czytelnym wyświetlaczem.
Czy ktoś mógłby zamontować mi nowy biały wyświetlacz na mojej oryginalnej płytce (za opłatą), niestety nie dam rady sam wykonać lutowania SMD czy taśmy.
Byłbym wdzięczny za ofertę na pw.
Pozdrawiam
Peter
Witam
Przeczytałem cały temat i jestem pod wrażeniem zaangażowania forumowiczów w ratowanie wyświetlaczy. Mój wyświetlacz też padł. Niestety nie czuję się na siłach samodzielnie podjąć zmontowania całości.
Proszę zatem o pomoc na PM (oczywiście odpłatnie) w wymianie wyświetlacza.
Pozdrawiam,
Darek
Dzięki temu tematowi starałem się wymienić wyświetlacz mojej Nivony. Użyłem Jareks Design v21 i po krótkim teście pomyślałem, że wszystko działa. Jednak teraz złożyłem moją Nivonę, aby przeprowadzić więcej testów, wyświetlacz wydaje się niestabilny. Widzę ,,artefakty" i czasami przełącza się do góry nogami. Czy ktoś ma pomysł, co może być z tym problemem? Złe lutowanie? Inne rzeczy do sprawdzenia?