Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 HDI 2003 - Jak sprawdzic pompę paliwa w baku bez jego demontażu

dominik24 25 Lut 2018 18:29 900 23
  • #1 25 Lut 2018 18:29
    dominik24
    Poziom 17  

    Potrzebuję porady jak mogę sprawdzić "na krótko" pompkę paliwa w baku bez jego demontażu (jak wiadomo nie ma dostępu od góry i trzeba opuszczać bak na dół). Od kilku dni mam problem z odpaleniem auta. Kręci i niby łapie ale nie zapala. Odpalenie jego jest możliwe tylko wtedy kiedy podczas kręcenie druga osoba pompuje pompką ręczną ale wtedy nawet jak złapie to trzeba jeszcze pompować przez kilka minut (w przypadku zaprzestania pompowania auto gaśnie). Po przekręceniu kluczyka nie słuchać żeby coś tak się w baku włączało ale przed jego zdemontowaniem chciałbym jeszcze sprawdzić czy oby na pewno jest uszkodzona. Który bezpiecznik za nią odpowiada, który przekaźnik, a może po drodze jest jeszcze jakieś złącze gdzie można by to sprawdzić? Dodam jeszcze że dwa dni temu podczas tankowania paliwa wskaźnik poziomu nie podniósł się i teraz leży całkiem na dole. Będę wdzięczny za wskazówki i podpowiedzi.

    0 23
  • Sklep HeluKabel
  • #2 25 Lut 2018 18:36
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Pomyśl trochę, na kakoj choj dali ręczną pompkę skoro jest elektryczna w baku, a może jej nie ma.

    0
  • #3 25 Lut 2018 18:43
    dominik24
    Poziom 17  

    Hmmm... To jest tam czy jej nie ma? Googlowałem po nazwie i pisali że jest. Dodam jeszcze tylko że między filtrem paliwa a pompą założyłem zaworek zwrotny, niestety nie pomaga...

    0
  • #4 25 Lut 2018 18:55
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ludzie myślcie trochę bo inaczej przyjdą tu ży, ży....żymianie i będą robili porządek. Masz typową usterkę dla tego silnika, przetarty przewód paliwowy na boku silnika lub za silnikiem. Teraz już rozumiesz dlaczego jak dobrze podpompujesz to chodzi normalnie, a po dłuższej przerwie nie odpala.

    1
  • #5 25 Lut 2018 19:16
    dominik24
    Poziom 17  

    No troche nie rozumie... Skoro jest zaworek zwrotny paliwo (teoretycznie) nie powinno cofać się. Mam rozumieć że chodzi o przewód zasilający pomiędzy bakiem a tą ręczną gruszką do pompowania? Może dla ciebie pewne rzeczy są oczywiste, ja mechanikiem nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam. Gdyby było to dla mnie oczywiste nie zakładał bym tutaj postu. A jak z tą pompką - jest w końcu czy jej nie ma?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 25 Lut 2018 19:23
    Telex
    Poziom 26  

    Oczywiście, że jej nie ma. Posłuchaj rady Aleksandra.

    0
  • #7 25 Lut 2018 19:26
    dominik24
    Poziom 17  

    Na prv dostałem takie zdjęcie
    Berlingo 2.0 HDI 2003 - Jak sprawdzic pompę paliwa w baku bez jego demontażu

    0
  • #8 25 Lut 2018 19:45
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    I znowu nie rozumiesz. Ja też nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem, ale na BOGA to są podstawy fizyki z podstawówki. Możesz mieć sto zaworków, ale jak będzie jakaś nieszczelność to ich praca zda się na ch.j.
    Co do pompki - były hdi z pompką i bez pompki zależy od wersji silnika i sterowania. Skoro masz ręczną pompkę (a na schemacie jej nie ma - zauważyłeś ?) to elektrycznej nie ma.

    0
  • #10 25 Lut 2018 19:52
    dominik24
    Poziom 17  

    Kolego nie traktuj mnie ja idioty i pisz proszę posty w troszkę innym tonie. Nie powołuj sie na prawo fizyki bo tutaj absolutnie nie masz racji bo jeśli przed pompą wys. ćiś. a filtrem jest zawór zwrotny to nie ma bata ale on nie pozwala na spadek ciśnienia na tym odcinku a to że pompowanie ręczna pompką powoduje że silnik odpala może świadczyć o tym że wymagana jest pompka wstepnego ciśnienia która np jest uszkodzona i tego brakuje.

    0
  • #12 25 Lut 2018 19:57
    dominik24
    Poziom 17  

    tak dokładnie, 90KM,

    0
  • #13 25 Lut 2018 19:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    dominik24 napisał:
    filtrem jest zawór zwrotny to nie ma bata ale on nie pozwala na spadek ciśnienia na tym odcinku

    Tak nie jest bo w tym układzie jest przelew i jak rozszczelnisz gdziekolwiek układ paliwowy to ci paliwo spłynie do baku powrotem.

    Masz ulane ropą silnik filtr lub przewody?
    Jeśli nie to jest problem z budowaniem ciśnienia.

    Pali tak samo zimny i ciepły? Są spadki mocy

    0
  • #14 25 Lut 2018 20:00
    dominik24
    Poziom 17  

    jakiś czas temu "wypiął" się krucieć z jednego powrotu i troche zalało mi silnik, poprawiłem to i pospinałem opaskami. Tak jak wspomniałem niedawno robiłem uszczelka pod głowicą i wtryski, ale przez jakiś czas było dobrze.

    0
  • #16 25 Lut 2018 20:04
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    dominik24 napisał:
    Kolego nie traktuj mnie ja idioty i pisz proszę posty w troszkę innym tonie. Nie powołuj sie na prawo fizyki bo tutaj absolutnie nie masz racji bo jeśli przed pompą wys. ćiś. a filtrem jest zawór zwrotny to nie ma bata ale on nie pozwala na spadek ciśnienia na tym odcinku a to że pompowanie ręczna pompką powoduje że silnik odpala może świadczyć o tym że wymagana jest pompka wstepnego ciśnienia która np jest uszkodzona i tego brakuje.


    Wybacz, ale jak mam Cię traktować skoro piszesz ewidentne bzdury, pomyśl co się stanie z paliwem gdy zrobisz dziurkę w przewodzie który doprowadza paliwo do filtra, lub w przewodzie do podgrzewacza.
    Po drugie - pompa ręczna służy tylko do zalania układu paliwem w przypadku zapowietrzenia np. braku paliwa. Aby nie obciążać niepotrzebnie akumulatora, rozrusznika, pompy ssąco-tłoczącej ktoś wymyślił taką ręczną pompkę. Gdybyś miał elektryczną to problem zapowietrzenia układu praktycznie nie istnieje.

    0
  • #18 25 Lut 2018 20:06
    sly_1978
    Poziom 19  

    dominik24 napisał:
    jakiś czas temu "wypiął" się krucieć z jednego powrotu i troche zalało mi silnik, poprawiłem to i pospinałem opaskami. Tak jak wspomniałem niedawno robiłem uszczelka pod głowicą i wtryski, ale przez jakiś czas było dobrze.


    Jeśli jest to układ Siemens (gruszka) a pewnie tak to pompy w baku nie ma. Może się zapowietrzać albo przez nadmiary, albo przetarte przewody. Układ pracuje na podciśnieniu więc wycieku nie będzie.

    0
  • #19 25 Lut 2018 20:06
    dominik24
    Poziom 17  

    Wtryski wymieniłem na używane, Siemens, sprawdzone w profesjonalnym zakładzie (wydruki z komp.) i pół roku gwarancji.

    0
  • #21 25 Lut 2018 20:11
    dominik24
    Poziom 17  

    No właśnie dzisiaj nie. Zgasiłem go i nie mogłem zapalić, chociaż chodził z 5 minut. i znowu grucha i pompowanie - wtedy zapalił

    0
  • #23 25 Lut 2018 20:13
    dominik24
    Poziom 17  

    wymieniony 2 tyg. temu przy tym remoncie.

    0
  • #24 25 Lut 2018 21:07
    wegier1
    Poziom 10  

    Jeżeli nie masz pompy w zbiorniku- tłoczącej - to masz w PWC pompę ssącą i dla tego występuje gruszka. Jak sprawdzić czy działa- rozłącz przewód zasilający do zbiornika od pompy i sprawdz jakie ma podciśnienie ssania ( czy ssie paliwo ) Podepnij bańkę z paliwem z pominięciem zbiornika( bańka i przewód do pompy) i sprawdz czy odpali bez pompowania gruszką przez jakiś czas. Dla dokładniejszego sprawdzenia podłącz ten wąż pomiędzy filtr i zbiornik to sprawdzisz też szczelność filtra - obudowy. Jak będzie OK to szukaj dalej zbiornik, przewody. Jeśli nie to szczelność filtra lub słaba pompa ssąca w pWC.

    1