Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II - podwyższeni obrotów biegu jałowego

26 Lut 2018 10:06 2121 8
  • Poziom 22  
    Witam.
    Posiadam Skodę Octavię z 2011r z silnikiem benzynowym wolnossącym 8 zaworowym 1,6MPI z oznaczeniem BSE.
    Znany problem w tym silniku (montowanym zresztą też w Audi, Seat itd) to niski obroty biegu jałowego (650rpm). Trzęsie budą, gorzej si zbiera itd. Niestety, żeby ustawić "po bożemu" obroty w moim silniku (BSE), trzeba dysponować kodem logowania, bo należy wejść w dostęp upoważniony do ustawień silnika i dopiero tam (gdzie też są mapy benzynowe) można zmienić obroty biegu jałowego.
    Kod 12233 się nie sprawdził, w serwisie mnie poinformowano, że kodu nie mają (albo nie chcą mieć).
    Na forum Octavii jeden z kolegów podał metodę podwyższenia obrotów, która polega na tym, że można ustawić wyższe obroty Vagiem w Adaptacjach. Zrobiłem tak ale mam wątpliwości, czy pozostać przy tym ustawieniu bo:
    1) Po pierwszej próbie ustawienia, w innych "blokach" zaczęły mi wyskakiwać informacje "BŁĄD" (a wcześniej były tam wartości). Wykasowałem błędy i ponownie przeprowadziłem adaptację (polegającą na wpisaniu odpowiedniej wartości cyfrowej - zamiast 128 wpisałem 145=830rpm). I jakoś poszło.
    Jednak okazało się, że póki silnik jest zimny i zejdzie z ssania to obroty nadal ustawiają się na 650rpm. Dopiero po rozgrzaniu "wskakują" na ustawione 830rpm. Tak jakby to było połączone z rozpoczęciem pracy sondy lambda (tak mi sie skojarzyło). Potem już obroty są cały czas wyższe ale
    2) Jeden z kolegów z forum zauważył, że po zmianie obrotów w blokach 32 i 33 (korekt) wartości stoją, zdaje się na 0. Inny kolega podpowiedział, że też tak miał ale po przejechaniu na benzynie ok. 50km korekty krótkoterminowe zaczęły mu pracować.
    Generalnie to trochę dziwne jest ale w sumie vag umożliwia przeprowadzenie powyższej adaptacji – regulacji obrotów biegu jałowego. Tyle, że potem dzieją się te dziwności., Jak napisałem, komputer dalej jakoś pamięta te 650rpm i dopiero po rozgrzaniu silnika „załącza” te „zaadoptowane”.
    Moje pytanie jest takie – biorąc pod uwagę powyższe, jeździć z tymi podwyższonymi obrotami wykonanymi tą adaptacją z jej dziwnymi „dobrodziejstwami” czy sobie odpuścić i wrócić grzecznie do fabryki czyli na 650rpm?
    Nie wiem, może przez tą adaptację będą się rozjeżdżały mapy benzynowe czy coś innego niekorzystnego się może porobić?
    W sumie cały ten zabieg wygląda na jedną wielką adaptację a nie ustawienie wyższych obrotów :)
    No cóż, nie jestem zorientowany w temacie dlatego proszę o radę doświadczonych w temacie kolegów, za którą dziękuje z góry, pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam,

    Czy koledze udało się rozwiązać problem?
    Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie...
    Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
  • Poziom 22  
    Ten typ tak ma ale nie w Niemczech. Tam podwyższali obroty. Trzeba znać kod do sterownika, o który może postarać się serwis i potem już wykonać zmianę w sterowniku silnika. Ja tego nie robiłem bo nie dali mi tego kodu. Przyzwyczaiłem się.
  • Poziom 11  
    Ale tylko podnosili obroty czy robili update firmware + podniesienie obrotów?

    A ten sposób ze zmianą wartości w adaptacji nie zdał egzaminu ?

    ehhh, że też nikt tego jeszcze nie rozwiązał...
    Znowu ekologia daje się we znaki ;/
  • Poziom 22  
    Podnosili w tych zablokowanych kodem funkcjach "setwisowych". A ten drugi sposób nie zdaje egzaminu. Pozostań przy obecnych obrotachalbo serwis jak się uda.
  • Poziom 22  
    Już to przerabiałem. Niestety po takim zabiegu, przynajmniej w moim aucie, obroty bieg jałowego ustawiają się na wyższe dopiero po rozgrzaniu silnika a dokładniej w momencie, gdy zaczyna pracować sonda lambda. Nie wiem czemu tak jest ale to fakt. Wróciłem do fabrycznej nastawy. Nie mam kodu serwisowego bo dopiero w nastawach zaawansowanych można to poprawnie wykonać.
  • Poziom 14  
    w ecu simos 7 mozna to zrobic w sofcie i wszystko jest dobrze
  • Poziom 22  
    To dobrze. Ja niestety nie mam tego interfejsu więc pozostanie 650.