Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Passat b5 1.8 20v 1.8 20v - Szarpie na zimnym silniku

Maksiu922 26 Lut 2018 10:22 1794 16
  • #1 26 Lut 2018 10:22
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Witam.
    Posiadam VW Passata b5 1. 8 20v. Benzyna bez gazu. Od pewnego czasu auto po odpaleniu i ruszeniu szarpie przy obrotach od 2tysiecy . Po przejechaniu 1-2km po szarpaniu nie ma śladu. Silnik łapie trochę temperaturę. Auto szarpie tylko wtedy gdy silnik jest zimny. W pierwszej kolejności wymieniłem świece i przewody. Na komputerze nie ma błędu np: Wypadanie zapłonu. I teraz pytanie od czego zacząć? Nowa cewka to około 800zl i nie chce od TEGO zaczynać zaś przewody i świece są firmy NGK. A po ich wymianie jest duża poprawa lecz nie całkowita. Natomiast odpalanie silnika na zimno przebiega wzorowo, tak samo wygląda praca silnika na zimno na biegu jałowym. Na pierwszym biegu też rusza bez kłopotu. Problem pojawia się od drugiego biegu od 2tysiecy obrotów tak jak już pisałem. Czy ktoś się spotkał z tym wcześniej? Od czego zacząć?
    Pozdrawiam

    0 16
  • Pomocny post
    #2 26 Lut 2018 11:26
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Maksiu922 napisał:
    Nowa cewka to około 800zl i nie chce od TEGO zaczynać

    Zdemontuj cewkę, wygrzej przez 2-3 godziny w "piekarniku" w temp. 60-70st.C.
    Zamontuj do "zimnego" samochodu i sprawdź czy są dokładnie te same objawy, które opisałeś powyżej.

    0
  • #3 26 Lut 2018 11:36
    komandospolen
    Poziom 7  

    Albo nagrzej cewkę opalarką przy 100C uważając na przewody, zaoszczędzisz czasu z demontażem.

    0
  • #4 26 Lut 2018 21:49
    Maksiu922
    Poziom 3  

    CameR napisał:
    Maksiu922 napisał:
    Nowa cewka to około 800zl i nie chce od TEGO zaczynać

    Zdemontuj cewkę, wygrzej przez 2-3 godziny w "piekarniku" w temp. 60-70st.C.
    Zamontuj do "zimnego" samochodu i sprawdź czy są dokładnie te same objawy, które opisałeś powyżej.

    Tak też zrobiłem. Grzałem przez 3 godziny prawie cewke i po zamontowaniu nie było różnicy.

    0
  • Pomocny post
    #5 26 Lut 2018 22:53
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Maksiu922 napisał:
    nie było różnicy

    ...czyli raczej to nie cewka a przynajmniej nie ma mikropęknięć przez które wnika wilgoć i powoduje mikro przebicia WN.

    0
  • #6 27 Lut 2018 11:27
    misterbociek
    Poziom 21  

    Witam!
    A masz może coś takiego że odpalasz rano auto, jedziesz i na początku jest wszystko Ok a dopiero po około 1-2 kilometrach zaczyna się ten cyrk ?

    0
  • #7 27 Lut 2018 13:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Ja bym tam się skupił jednak na przewodach i świecach. To że są nowe, nie znaczy że nie mogą być miernej jakości. To jedno. Drugie - są tam trzy nieprzyjemne dolegliwości - moduł przepustnicy zintegrowanej z nastawnikiem i czujnikiem TPS, siłownik przestawiacza rozrządu oraz zaworek odsysania odmy. Dwa pierwsze z reguły generują błędy w przypadku usterki, natomiast w przypadku 3-go elementu słychać czasami syk koło przepustnicy - silnik ssie "lewe" powietrze.

    1
  • Pomocny post
    #8 27 Lut 2018 19:39
    ven0n
    Poziom 12  

    U nas podobnie jest, zaraz po odpaleniu jak się ruszy to narywa przez kilkanaście sekund tak że się nie da jechać. Ale w moim przypadku wywąchałem wyciek paliwa, może wężyk sparciał(I się układ paliwa zapowietrza). Wszystko tak jak autor opisał, odpala i pracuje na jałowym wzorowo.

    Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie zagrzał, zgaś. Odpal go minimum za 2-4 godziny żebyś miał pewność że jest zimny, przed odpalenie minimum dwa razy przekręć kluczyk tak jakbyś świece grzał(dwa razy uruchomisz pompkę paliwa) odpal i napisz czy dalej szarpie.

    0
  • #9 27 Lut 2018 22:53
    Maksiu922
    Poziom 3  

    ven0n napisał:

    Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie zagrzał, zgaś. Odpal go minimum za 2-4 godziny żebyś miał pewność że jest zimny, przed odpalenie minimum dwa razy przekręć kluczyk tak jakbyś świece grzał(dwa razy uruchomisz pompkę paliwa) odpal i napisz czy dalej szarpie.

    I tak zrobię. Postanowiłem też że wymienię filtr paliwa, ale to już po teście z wężykiem. Jeśli zebrała mnie się woda w filtrze paliwa to może zamarzać i utrudniać przepływ paliwa. Natomiast jest coś takiego jak powrót paliwa z silnika (ktoś mi tak wspomniał). Być może paliwo podgrzane po powrocie do zbiornika z silnika gdy trafi do filtra podgrzewa go na tyle że woda która tam jest zamarznięta ogrzewa się i roztapia. Wtedy następuje prawidłowy przepływ paliwa.
    A w którym miejscu miałeś uszkodzony wężyk? Być może jest to charakterystyczna usterka?

    Dodano po 3 [minuty]:

    misterbociek napisał:
    Witam!
    A masz może coś takiego że odpalasz rano auto, jedziesz i na początku jest wszystko Ok a dopiero po około 1-2 kilometrach zaczyna się ten cyrk ?

    Nie, problem pojawia się zaraz jak tylko zmienie bieg z 1-go na 2-gi. A przy tych mrozach (-10stopni) to muszę przejechać z 4 czy 5km by nastapiła poprawa

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    natomiast w przypadku 3-go elementu słychać czasami syk koło przepustnicy - silnik ssie "lewe" powietrze.

    Jutro sprawdzę czy słychać coś, a nawiasem mówiąc czy to jest dość wyraźny syk? czy trzeba się wsłuchać aby go usłyszeć?

    0
  • Pomocny post
    #10 28 Lut 2018 12:33
    ven0n
    Poziom 12  

    Maksiu922 napisał:
    A w którym miejscu miałeś uszkodzony wężyk?

    Tego jeszcze nie robiłem, zimno, brak garażu a silnik z osprzętem wypełnia miejsce pod maską po same brzegi, wiem tylko że czuć benzynę, samochód użytkowany codziennie jeździ normalnie.

    Maksiu922 napisał:
    Jutro sprawdzę czy słychać coś, a nawiasem mówiąc czy to jest dość wyraźny syk? czy trzeba się wsłuchać aby go usłyszeć?

    Jak wężyk strzelił konkretnie to syk powinien być wyraźny, u mnie pękł od podciśnienia serwa hamulcowego(058 133 783 L) w miejscu zgięcia to już to usłyszałem stojąc nawet metr od samochodu(cichy silnik) ale mimo to nie szarpał.
    Szukaj syczenia po prawej tylnej części silnika z perspektywy stojącego na przeciwko samochodu, wystarczy przyłożyć ucho tam gdzie jest najwięcej wężyków.

    0
  • #11 28 Lut 2018 18:31
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Maksiu922 napisał:
    ven0n napisał:

    Odpal go rano przejedź się aż przestanie szarpać, nawet żeby się nie zagrzał, zgaś. Odpal go minimum za 2-4 godziny żebyś miał pewność że jest zimny, przed odpalenie minimum dwa razy przekręć kluczyk tak jakbyś świece grzał(dwa razy uruchomisz pompkę paliwa) odpal i napisz czy dalej szarpie.

    I tak zrobię. Postanowiłem też że wymienię filtr paliwa, ale to już po teście z wężykiem. Jeśli zebrała mnie się woda w filtrze paliwa to może zamarzać i utrudniać przepływ paliwa. Natomiast jest coś takiego jak powrót paliwa z silnika (ktoś mi tak wspomniał). Być może paliwo podgrzane po powrocie do zbiornika z silnika gdy trafi do filtra podgrzewa go na tyle że woda która tam jest zamarznięta ogrzewa się i roztapia. Wtedy następuje prawidłowy przepływ paliwa.

    A więc zrobiłem test. Jeździłem dziś dość sporo do godziny 14. Auto stało do 18 godziny. Odpaliłem tak jak pisałeś (dwa razy przekręciłem kluczyk). Zrobiłem nim niecałe 6 km. Co ciekawe pierwsze 1.5 do 2km nie szarpał nic. Co do tej pory był to najgorszy okres jazdy. Samochód jechał jak należy. Przy 2 km pojawiły się delikatne pojedyncze szarpnięcia. Pojawiały się do 4 km z malejącą ilością i mocą. By w końcu zniknęły dolegliwości całkowicie.
    Wniosek jaki mam to problem z dopływem paliwa. niestety też nie mam garażu a mróz jest mocny więc filtr wymienię dopiero jak temperatura będzie powyżej 0. Zaś jutro kupię środek do osuwania wody z układu paliwowego. Napiszę jak się to wszystko skończy za pewien czas. Czy to wystarczy czy jednak trzeba szukać nieszczelności w układzie. Pozdrawiam :D

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Lut 2018 22:57
    ven0n
    Poziom 12  

    To teraz zanim go uruchomisz kolejny raz to przekręć kluczyk 4 razy, jak skręcasz kluczyk do pozycji off to odczekaj 5-10 sekund, dla pewności go wyciągnij żeby była większa szansa że się zresetuje informacja w komputerze że kręcił pompką. Wtedy będziesz miał jeszcze większą pewność że to coś z układem paliwowym. Jeśli ci będzie od samego początku jeździł poprawnie a później znowu zacznie szarpać to można gdybać że spada ciśnienie generowane przez pompkę paliwa, albo woda się wala po układzie.

    0
  • #13 01 Mar 2018 20:33
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Dziś dodałem środek do usuwania wody w układzie paliwowy a jutro znowu przed 7 rano wyjazd. Zrobiłem dziś z jakieś 7km po dodaniu więc już napewno się rozprowadzić po układzie wraz z paliwem. Jutro zaś z rana zobaczę czy jest poprawa. Dam znać...

    0
  • #14 03 Mar 2018 08:48
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Niestety jeszcze szarpie. Ale póki mrozy nic więcej nie zrobie

    0
  • #15 03 Mar 2018 12:56
    ven0n
    Poziom 12  

    Szarpie zaraz po odpaleniu mimo zastosowania metody jaką zaproponowałem?
    Czy zaczyna szarpać podczas jazdy 2km dalej?

    0
  • #16 06 Mar 2018 23:00
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Od razu. Dziś jest sporo ciepłej więc szarpaniu już niemal nie ma. Znowu padał deszcz i spora wilgotność nie wpływa na jakoś pracy silnika. Może niedługo wymienie filtr paliwa😀

    0
  • #17 20 Mar 2018 14:22
    Maksiu922
    Poziom 3  

    Udało mnie się wymienić filtr paliwa nim znowu zima przyszła. Temperatura rzędu minus 5 czy nawet minus 7 stopni. Na nowym filtrze nie ma śladu po szarpaniu. Co prawda na tamtym filtrze zrobiłem prawie 15tys km i tak był do wymiany. Pozdrawiam:) i dziękuje za pomoc w rowiązaniu

    0