Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pajero pinin 1.8 MPI - Po remoncie, kontrolka oleju, jak zdiagnozować.

26 Lut 2018 11:27 774 13
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Zrobiłem remont silnika w moim pajero 1.8 MPI, awarii uległy dwa zaworki wydechowe na ostatnim cylindrze ponieważ autko jest w gazie, głowica została wyszlifowana a 2 zaworki wymienione wszystkie gniazda wyfrezowane, uszczelniacze wymienione itp itd. i gdy całość złożyłem to odpaliłem autko i tak sobie chodziło przez około 45 minut,oczywiście na bieżąco sprawdzałem stan oleju wody, potem lekka jazda 40km/h z 10 km.
    Kiedy auto już dopieściłem mechanicznie, postanowiłem pojechać do miasta po inne części do pajero i zapaliła mi się kontrolka od oleju.

    jak zdiagnozować to, czemu kontrola się zapaliła:?
    Odma ? pierścienie ? może stary olej ? doda tylko że jak prawidłowego ciśnienie nie ma to oleju nie tz wychlapuje na rozrząd gdzie chodzi wałek od zaworków.

    Drugi problem że obroty spadają gwałtownie i silnik gaśnie, po odpaleniu pracuje normalnie i gdy jest zimny, gdy ruszę i podjadę kawałek wrzucę luz i obroty spadają na tyle że motor gaśnie.

    Czy jest ktoś w stanie mi pomóc z tymi fantami ?
    Dodam że bez tego nie bd przystępował do innych napraw jak uszkodzony reduktor (pęknięty jest przy wlewie bo jakiś idiota kiedyś ukręcił śrubę) czy blacharki nie bd rozpoczynał.
  • Poziom 43  
    Pomiar zegarowy i wtedy szukać - albo mechanika silnika albo układ pomiarowy (czujnik, wiązka, zegary).
  • Poziom 43  
    Witam. Zatkane kanały olejowe do smarowania wałka rozrządu? Odwrotnie założona uszczelka pod głowicą?Nie podaje ciśnienia pompa olejowa?
  • Poziom 8  
    uszczelka założona poprawnie bo na to zwracałem uwagę dość mocno, zresztą nie dało jej się założyć inaczej ponieważ jest tak ona wykonana.
    Co do kanałów olejowych, jak je można sprawdzić ? jeżeli odpalę motor i odkręcę korek o oleju to czuję lekkie ciśnienie oczywiście.
    Jeżeli pompa to aby ją sprawdzić trzeba ściągać miskę i szukać w pompie ?
  • Poziom 43  
    Wystarczy odkręcić czujnik cisnienia oleju i wpiąć się tam Manometrem ciśnienia oleju i już kolega będzie wiedział czy pompa robi ciśnienie i ile daje Bar?
  • Poziom 8  
    jakie powinno być ciśnienie oleju ?
  • Poziom 8  
    To chyba normalne że pytania zadaję bo nie jestem mechanikiem tylko lubię majstrować.
    A gdzie mogę takie informacje znaleźć jak nie na odpowiednim forum.
    Książkę obsługi mam z internetu i nie ma ta informacji o ciśnieniach, chyba że jest jednakowe dla wszystkich jednostek benzynowych o poj 1.8
  • Poziom 43  
    Nie jesteś mechanikiem a remont robiłeś silnika? A podepnij ten manometr i podaj ile bar ci pokazuje takie to trudne?
  • Poziom 8  
    Ale to jest oczywiste że to zrobię, lecz wartości jakie powinien mieć silnik są ważne.
    Czy na zimnym czy na ciepłym ma to wykonać ?
  • Poziom 43  
    Oczywiste że tak i wtedy będzie wiadomo czy jest ciśnienie i jakie ile bar pokazuje.
  • Poziom 8  
    Czemu na końcu zdania stawiasz znak zapytania "?" ?
  • Poziom 8  
    Witam.
    Wczoraj zabrałem sie po raz kolejny za grzebanie w swoim aucie i sprawdziłem ciśnienie oleju, wiec na zimnym silniku 3.9-4bar na jałowych oraz na ciepły silniku 2-2.1 bara także na jałowych.
    Czyli czujnik do wymiany ?
    Jak by olej nie dochodził do głowicy to ciśnienie było by większe ?
    w taki przypadku kiedy by było wszystko sprawne, wymienić czujnik i zrobić płukankę aby oczyścić silnik ?
  • Poziom 31  
    Cześć, ciśnienia by nie było, jeżeli pompa nie podawała by oleju do góry twój wałek rozrządu zmienił by kolor na wpadajacy w fiolet.
    Nie wiem po co ta plukanka? Nikt chyba tego nie praktykuje już- zmień olej szybciej i tyle, a pozniej według zaleceń producenta.