Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chiński 2t - Brak mocy w skuterze po remoncie

Arczi772 26 Lut 2018 18:45 4317 53
  • #1 26 Lut 2018 18:45
    Arczi772
    Poziom 5  

    Witam. Panowie jest problem, naprawiam skutera 2t kingway baracuda 50cm. Silnik po kapitalnym remoncie, nowy cylinder, tłok, wał, uszczelniacze,łożyska. Silnik przerywal, strzelał z wydechu, nie miał mocy. Zmieniłem moduł, cewke, świece na nowe, przestał strzelać ale mocy nadal nie ma. Jeśli chodzi o gaźnik to były zakładane dwa nowe, na jednym nie reagował za bardzo na regulację i gdy zatykalo się otwór filtra to nie gasnal, na drugim reaguje na regulację i gaśnie gdy się zatka filtr ale mocy nadal nie ma. Dodam że dozownik jest usunięty i miejsce na niego nie jest zaslepione ale to chyba w niczym nie przeszkadza. Rura z obudową filtra też nowa. Co jeszcze sprawdzić?

    0 29
  • #2 26 Lut 2018 23:49
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego silnik po wymianie cylindra i tłoka musi się dotrzeć (np. ok. 500 km) i wówczas wróci mu moc. Może podczas montażu niewłaściwie założono tłok, lub pękł pierścionek i silnik nie ma właściwego ciśnienia w cylindrze. Jeśli usunąłeś dozownik, to zaślep zbędne wężyki i króciec w gaźniku od oleju.

    0
  • #3 27 Lut 2018 08:40
    Arczi772
    Poziom 5  

    Dzięki za odpowiedź. W gaźniku króciec od oleju zaślepiony. O zatarciu nie ma mowy bo rozebralem ponownie silnik i śladów zatarcia nie ma, uszczelniacze siedzą elegancko. Wątpię czy to kwestia dotarcia,ponieważ na tym pierwszym gaźniku chodził nierówno ale jak się wkrecil to rozpedzal się do ok. 50km i zaczął przerywać. Teraz na tym nie przerywa ale 30 to jest max jakie wyciąga.

    0
  • #4 27 Lut 2018 10:57
    LENIWIEC_PL
    Poziom 19  

    Według mnie nie ma co gdybać tylko trzeba zmierzyć kompresję sprężania która powinna wiele wyjaśnić.
    Świeca jest zakopcona na czarno czy brązowo?
    Spróbuj delikatnie przytkać filtr powietrza gdyż wydaje mi się, że łapie gdzieś lewe powietrze. Odpala od strzała czy musisz go pomęczyć?

    2
  • #5 27 Lut 2018 13:24
    Arczi772
    Poziom 5  

    Kompresja 9 bar. Świeca okopcona na czarno brązowo.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Przytykalem. Na tym gaźniku gaśnie. Odpala w te mrozy od strzała

    0
  • #6 27 Lut 2018 15:36
    LENIWIEC_PL
    Poziom 19  

    Kompresja jest dobra choć po remoncie powinna być o 1 bar większą a przynajmniej u mnie tak było.
    Skoro świecą ma kolor czarno brązowy to dostaje za dużo benzyny. Powinna być koloru jasno brązowego.
    Szukaj lewego powietrza na trasie cylinder, filtr powietrza. Gaźnik masz założony od 2T? Paliwo lejesz z olejem czy bez?
    Tłumnik masz oczywiście szczelny?

    0
  • #7 27 Lut 2018 15:45
    Arczi772
    Poziom 5  

    Wiadomo że z olejem skoro dozownik usunięty 😉 gaźnik już drugi nowy oczywiście od 2t. Tłumik szczelny. Napewno nie łapie lewego powietrza przez obudowę filtra ani przez rurkę gumowa od filtra do gaznika. I od gaźnika do cylindra też jest szczelnie. Zmieniłem dziś Kranik podciśnieniowy lecz też to nic nie dało..

    0
  • #8 27 Lut 2018 17:15
    barton21
    Poziom 21  

    |Zawor membranowy szczelny? jaka dysza w gazniku?

    0
  • #10 27 Lut 2018 19:26
    Arczi772
    Poziom 5  

    Zawór membramowy jest nowy. Dyszy nie zmieniałem, jest seryjna od gaźnika 50cm. Dziura po dozowniku jest w karterze po stronie zapłonu ale nie wygląda na to że przeszkadza bo przecież jest uszczelniacz wału.

    0
  • #11 27 Lut 2018 19:49
    wskmagik666
    Poziom 16  

    Zapal go i opsikuj plakiem (z dala od wlotu powietrza), jeśli silnik będzie reagował na to w jakiś sposób mimo wszystko jest nieszczelność. Zazwyczaj gdy nie wiadomo o co chodzi chodzi o nieszczelność.

    0
  • #12 27 Lut 2018 20:29
    Arczi772
    Poziom 5  

    Jutro zakupie i spróbuję.

    0
  • #13 28 Lut 2018 00:18
    RafalGT2
    Poziom 20  

    A wydech nie jest zatkany? Miałem setki razy przypchane wydechy. Spróbuj poluzować na śrubach i sprawdzić.

    0
  • #14 28 Lut 2018 10:13
    Arczi772
    Poziom 5  

    Z poluzowanym wydechem jest to samo. Dorzucam zdjęcie świecy.

    Skuter chiński 2t - Brak mocy w skuterze po remoncie

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jak myślicie, czy stator lub czujnik wału może mieć na to wpływ? Znowu zaczął lekko przerywać.

    0
  • #16 28 Lut 2018 11:04
    barton21
    Poziom 21  

    Stojan nowy zakładałeś? Moduł, cewka nowe?

    1
  • #17 28 Lut 2018 12:28
    Arczi772
    Poziom 5  

    Stojan stary. Moduł, cewka nowe. Iglica jest ustawiona na samym dole bo po środku już prawie w ogóle nie jedzie.

    1
  • #18 28 Lut 2018 13:11
    barton21
    Poziom 21  

    Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.

    0
  • #20 05 Mar 2018 12:58
    Arczi772
    Poziom 5  

    Założyłem nowy stator z czujnikiem i nowy opór ma taki sam i objawy też te same. 30 i więcej nie jedzie. Co jeszcze sprawdzić?

    0
  • #22 05 Mar 2018 15:56
    Arczi772
    Poziom 5  

    Na podniesionym kole wkreca się ładnie i dosyć lekko.

    1
  • #23 05 Mar 2018 16:08
    E8600
    Poziom 35  

    Arczi772 napisał:
    Na podniesionym kole wkreca się ładnie i dosyć lekko.

    Czyli już wiesz, że ani zapłon ani gaźnik tylko problem jest z nadmiernym obciążeniem silnika 2T w jego dolnym zakresie obrotów. Zapewne sprzęgło odśrodkowe za wcześnie łapie.

    0
  • #24 05 Mar 2018 16:18
    Arczi772
    Poziom 5  

    A nie może być tak że poprostu pod obciążeniem dostaje za mało powietrza lub paliwa?

    0
  • #25 05 Mar 2018 16:25
    kortyleski
    Poziom 41  

    Patrząc na świecę to ma za bogato. Iglica n środek i doprowadzić do tego by dał się wyregulować. Nowy wał a zapłon w dobrym punkcie?

    0
  • #26 05 Mar 2018 16:48
    barton21
    Poziom 21  

    Masz wadliwy moduł cudu. Kup moduł taki jak ten co masz tylko z numerem bocznym 1512

    0
  • #27 05 Mar 2018 17:29
    E8600
    Poziom 35  

    Kolor świecy=zbyt bogata mieszanka prawdopodobnie jest wynikiem nieprzepalenia mieszanki pomimo maksymalnego otwarcia przepustnicy. Spowodowane jest to zbyt niskimi obrotami silnika pod obciążeniem. Można próbować zwiększyć ilość powietrza ale ja coś czuję, że winny jest "tuning".

    0
  • #28 05 Mar 2018 17:54
    barton21
    Poziom 21  

    Winny jest moduł zapłonowy. Ten co kolega ma ma złe wyprzedzenia zapłonu. Silnik nie wkręca się do końca na obroty nie ma siły przerywa gaśnie. Trzeba założyć moduł z tym oznaczeniem co podałem powyżej i będzie po sprawie. Wiem bo już kiedyś przerabiałem identyczna sytuacje i teraz mi się przypomniało to

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do rolek od wariatora to jak kolega założył tuningowy wariator z przedziału cenowego do 100zl to radzę zacząć od rolek z przedziału 4-6 gram

    0
  • #30 05 Mar 2018 18:37
    Arczi772
    Poziom 5  

    I na tym starym, teraz go założyłem,Faktycznie jest żywszy, lepiej się wkreca ale przerywa. Musi być uszkodzony. A ten nowy widocznie musi być faktycznie zły. Dasz kolego namiary na taki moduł co mi potrzeba?

    1
  Szukaj w 5mln produktów