Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter chiński 2t - Brak mocy w skuterze po remoncie

Arczi772 26 Feb 2018 18:45 26775 54
  • #1
    Arczi772
    Level 8  
    Witam. Panowie jest problem, naprawiam skutera 2t kingway baracuda 50cm. Silnik po kapitalnym remoncie, nowy cylinder, tłok, wał, uszczelniacze,łożyska. Silnik przerywal, strzelał z wydechu, nie miał mocy. Zmieniłem moduł, cewke, świece na nowe, przestał strzelać ale mocy nadal nie ma. Jeśli chodzi o gaźnik to były zakładane dwa nowe, na jednym nie reagował za bardzo na regulację i gdy zatykalo się otwór filtra to nie gasnal, na drugim reaguje na regulację i gaśnie gdy się zatka filtr ale mocy nadal nie ma. Dodam że dozownik jest usunięty i miejsce na niego nie jest zaslepione ale to chyba w niczym nie przeszkadza. Rura z obudową filtra też nowa. Co jeszcze sprawdzić?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego silnik po wymianie cylindra i tłoka musi się dotrzeć (np. ok. 500 km) i wówczas wróci mu moc. Może podczas montażu niewłaściwie założono tłok, lub pękł pierścionek i silnik nie ma właściwego ciśnienia w cylindrze. Jeśli usunąłeś dozownik, to zaślep zbędne wężyki i króciec w gaźniku od oleju.
  • #3
    Arczi772
    Level 8  
    Dzięki za odpowiedź. W gaźniku króciec od oleju zaślepiony. O zatarciu nie ma mowy bo rozebralem ponownie silnik i śladów zatarcia nie ma, uszczelniacze siedzą elegancko. Wątpię czy to kwestia dotarcia,ponieważ na tym pierwszym gaźniku chodził nierówno ale jak się wkrecil to rozpedzal się do ok. 50km i zaczął przerywać. Teraz na tym nie przerywa ale 30 to jest max jakie wyciąga.
  • #4
    LENIWIEC_PL
    Level 27  
    Według mnie nie ma co gdybać tylko trzeba zmierzyć kompresję sprężania która powinna wiele wyjaśnić.
    Świeca jest zakopcona na czarno czy brązowo?
    Spróbuj delikatnie przytkać filtr powietrza gdyż wydaje mi się, że łapie gdzieś lewe powietrze. Odpala od strzała czy musisz go pomęczyć?
  • #5
    Arczi772
    Level 8  
    Kompresja 9 bar. Świeca okopcona na czarno brązowo.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Przytykalem. Na tym gaźniku gaśnie. Odpala w te mrozy od strzała
  • #6
    LENIWIEC_PL
    Level 27  
    Kompresja jest dobra choć po remoncie powinna być o 1 bar większą a przynajmniej u mnie tak było.
    Skoro świecą ma kolor czarno brązowy to dostaje za dużo benzyny. Powinna być koloru jasno brązowego.
    Szukaj lewego powietrza na trasie cylinder, filtr powietrza. Gaźnik masz założony od 2T? Paliwo lejesz z olejem czy bez?
    Tłumnik masz oczywiście szczelny?
  • #7
    Arczi772
    Level 8  
    Wiadomo że z olejem skoro dozownik usunięty 😉 gaźnik już drugi nowy oczywiście od 2t. Tłumik szczelny. Napewno nie łapie lewego powietrza przez obudowę filtra ani przez rurkę gumowa od filtra do gaznika. I od gaźnika do cylindra też jest szczelnie. Zmieniłem dziś Kranik podciśnieniowy lecz też to nic nie dało..
  • #8
    barton21
    Level 22  
    |Zawor membranowy szczelny? jaka dysza w gazniku?
  • #10
    Arczi772
    Level 8  
    Zawór membramowy jest nowy. Dyszy nie zmieniałem, jest seryjna od gaźnika 50cm. Dziura po dozowniku jest w karterze po stronie zapłonu ale nie wygląda na to że przeszkadza bo przecież jest uszczelniacz wału.
  • #11
    wskmagik666
    Level 16  
    Zapal go i opsikuj plakiem (z dala od wlotu powietrza), jeśli silnik będzie reagował na to w jakiś sposób mimo wszystko jest nieszczelność. Zazwyczaj gdy nie wiadomo o co chodzi chodzi o nieszczelność.
  • #12
    Arczi772
    Level 8  
    Jutro zakupie i spróbuję.
  • #13
    RafalGT2
    Level 24  
    A wydech nie jest zatkany? Miałem setki razy przypchane wydechy. Spróbuj poluzować na śrubach i sprawdzić.
  • #14
    Arczi772
    Level 8  
    Z poluzowanym wydechem jest to samo. Dorzucam zdjęcie świecy.

    Skuter chiński 2t - Brak mocy w skuterze po remoncie

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jak myślicie, czy stator lub czujnik wału może mieć na to wpływ? Znowu zaczął lekko przerywać.
  • #16
    barton21
    Level 22  
    Stojan nowy zakładałeś? Moduł, cewka nowe?
  • #17
    Arczi772
    Level 8  
    Stojan stary. Moduł, cewka nowe. Iglica jest ustawiona na samym dole bo po środku już prawie w ogóle nie jedzie.
  • #18
    barton21
    Level 22  
    Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
  • #20
    Arczi772
    Level 8  
    Założyłem nowy stator z czujnikiem i nowy opór ma taki sam i objawy też te same. 30 i więcej nie jedzie. Co jeszcze sprawdzić?
  • #21
    E8600
    Level 39  
    Być może puchnie tłok.

    Tuningowy wariator lub rolki także będą winowajcą gdyż silnik na dotarciu ma znacznie mniej mocy.
    Bez obciążenia z podniesionym tylnym kołem silnik wchodzi na wyższe obroty czy także jest zdławiony?
  • #22
    Arczi772
    Level 8  
    Na podniesionym kole wkreca się ładnie i dosyć lekko.
  • #23
    E8600
    Level 39  
    Arczi772 wrote:
    Na podniesionym kole wkreca się ładnie i dosyć lekko.

    Czyli już wiesz, że ani zapłon ani gaźnik tylko problem jest z nadmiernym obciążeniem silnika 2T w jego dolnym zakresie obrotów. Zapewne sprzęgło odśrodkowe za wcześnie łapie.
  • #24
    Arczi772
    Level 8  
    A nie może być tak że poprostu pod obciążeniem dostaje za mało powietrza lub paliwa?
  • #26
    barton21
    Level 22  
    Masz wadliwy moduł cudu. Kup moduł taki jak ten co masz tylko z numerem bocznym 1512
  • #27
    E8600
    Level 39  
    Kolor świecy=zbyt bogata mieszanka prawdopodobnie jest wynikiem nieprzepalenia mieszanki pomimo maksymalnego otwarcia przepustnicy. Spowodowane jest to zbyt niskimi obrotami silnika pod obciążeniem. Można próbować zwiększyć ilość powietrza ale ja coś czuję, że winny jest "tuning".
  • #28
    barton21
    Level 22  
    Winny jest moduł zapłonowy. Ten co kolega ma ma złe wyprzedzenia zapłonu. Silnik nie wkręca się do końca na obroty nie ma siły przerywa gaśnie. Trzeba założyć moduł z tym oznaczeniem co podałem powyżej i będzie po sprawie. Wiem bo już kiedyś przerabiałem identyczna sytuacje i teraz mi się przypomniało to

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do rolek od wariatora to jak kolega założył tuningowy wariator z przedziału cenowego do 100zl to radzę zacząć od rolek z przedziału 4-6 gram
  • #30
    Arczi772
    Level 8  
    I na tym starym, teraz go założyłem,Faktycznie jest żywszy, lepiej się wkreca ale przerywa. Musi być uszkodzony. A ten nowy widocznie musi być faktycznie zły. Dasz kolego namiary na taki moduł co mi potrzeba?